Leden waarderingssysteem

bazzie

No pain no gain
Zo'n systeem zou ik op prijs stellen. Ben het aantal mensen die hun afspraken omtrent spullen ophalen en afspraken niet nakomen zat.

Nog mensen pro hier?

Last edited by a moderator:
afwikkeling van marktplaats is een prive zaak. berechten is voor rechters. sf staat hier buiten. :engel:

Zo'n systeem is nogal redelijk sterk vingerwijzend vind je niet?
Het is maar zo goed als je afspreekt denk ik dan.
- Wissel elkaars mobiele nummers uit en stuur een sms om het nr. te checken en zo zit het ook meteen in de telefoons.
- Spreek een duidelijk uur af met 15 min rek voor of na.
In geval het voor een van beiden een probleem wordt op het moment van het gestelde uur horen jullie er wel van.
Zoniet, niet langer meer tijd verspillen en gewoon voort gaan.

Cheers,
Exo. :mega:

Waarom? Genoeg praatjesmakers hierzo.. dan weet je direct met wie je geen onderhandelingen moet voeren toch?

+1 goed
-1 slechte ervaring op het profiel.

De meeste deals hier op de marktplaats verlopen perfect. Dit wordt aan de ene kant ook gewaardeerd. Niks op tegen dus.

Ik vermoed dat SF zich niet in deze materie wil begeven.
Ach, hoe groter het forum wordt, hoe meer ook een afspiegeling van de maatschappij.

Ik ben voor. Oneerlijke mensen mijd ik ook liever voor zaken.
Ik heb nog niet een slechte ervaring gehad hier.

Zo erg dan? Nogmaals de positieve zaken worden ook aangehaald het is zeker zo negatief niet zoals bvb een blacklist.

Wat hier dan wel kan is het topic waarderen.. logica?

Ook zijn er hier verschillende mensen waaronder ik ook als slachtoffer ben gevallen dat zij spullen verkopen zonder de gebreken te vermelden. Als je zoiets in pm niet kan oplossen dan moet de verkoper dit maar bekopen met zijn reputatie, simple as is.

ik zie de pb's al binnenkomen..:D
verweerverhalen vanwege een geplaatste min op het profiel.
opeens krijgt SF dan een rol in conflicten, waar altijd in ieder geval 2 kanten aan een verhaal zitten.
daar kan SF zich niet in mengen.
de MP is een extraatje op het forum en het is ieders eigen verantwoordelijkheid daar op een zorgvuldige manier mee om te gaan.

Kan ook anders: open een topic waar je lof betuigt over een lid. We maken enkel positieve topics aan ivm leden. Ik ken fora waar dat gebeurd.

Hoe kan je objectief vaststellen of iemand benadeeld is of niet?
De ende voelt zich pas benadeeld als hij geen pakket heeft ontvangen en de ander al als er een krasje op het apparaat zit dat niet in de advertentie vermeld werd.
En dan hebben we het nog niet eens over pakketjes die zoek raken ("ja ja?","Nee, echt").

Mensen kunnen elkaar bovendien op deze manier ook een hak zetten met een negatieve waardering.

Ik kan me voorstellen dat SF geen zin heeft een soortement van geschillencommissie in te stellen die dit soort conflicten onderzoekt, nog afgezien of dat praktisch uitvoerbaar zou zijn.

Leden die het systeem waarderen.. ik weet 't niet hoor.. Je moet toch ergens tegen zijn. :kroon:

Mijn 2 cent (2 Forint) voor wat het waard is :)

Ik ga mee met Fjoesz want niet handig voor de mods, eigen verantwoording van de leden, slechte ervaringen gaan toch wel rond op het forum, marktplaats is een extra service en mods en die zijn geen juristen.

Kan ook anders: open een topic waar je lof betuigt over een lid. We maken enkel positieve topics aan ivm leden. Ik ken fora waar dat gebeurd.

De grote reden dat Facebook zo groot is geworden itt al die voorgangers waar je kon zeggen of je iets leuk of niét leuk vond: geen negativiteit. Ik huur wel een berg Chinezen in om mij een berg pluskudo's te geven met fake profielen, je bent een betrouwbare handelaar of je bent het niet :engel:

Een feedback systeem is zeker wel een goed idee, maar binnen het huidige format van het forum past eigenlijk alleen een thread waar positieve/negatieve ervaringen besproken worden (zoals je op veel fora ziet).

Een echt feedback systeem zou pas gaan werken als je artikelen/bestellingen kan koppelen aan een bepaalde gebruiker en/of transactie, maar dit zal nooit op SF geïmplementeerd worden.

Toevallig dat je dit aankaart. Vandaag zag ik bij iemand in de handtekening staan met welke personen degene prettig zaken had gedaan (alleen positief dus) en ik bedacht me hoe handig het zou zijn als iedereen dat zou doen. Maar echt een puntensysteem lijkt me wat ingewikkeld voor de mods met name. Nu kijk ik vooral naar hoeveel posts iemand heeft, met de gedachte (of hoop?) dat mensen met veel posts vermoedelijk wat betrouwbaarder zijn. Dat in combinatie met de manier van communiceren en wel of geen foto's in de verkooptopic.

afwikkeling van marktplaats is een prive zaak. berechten is voor rechters. sf staat hier buiten. :engel:

vink ronzin sf kan en mag t nie ,is wel een spreekbuis qa dealen / ronvangen van gear en meer verkoop sjizzle
;]
volgtu nog , mn naam is denk wel wat waard dus een schandpaal mag wat mij btreft , dus ook oude discuss laten staan over bepaalde ,... sneaky mensen ']

- punt

Back