Synth verkopen of bewaren?

Ik ben ook al jaren aan het kopen en verkopen, een hobbie op zich. Leuk om dingen uit te proberen, en dan na een poosje weer te verkopen. Vaak speel je quitte.

De laatste tijd speel ik voornamelijk in bands, en doe ik nauwelijks meer opname en computerwerk. Dat stelt weer hele andere eisen aan een synth. Wat is de meest ideale voor mij? Waar houdt die zoektocht op?

Want een handelaar kan geen liefhebber zijn?
goed lezen aub.. ik schreef "Als je dat laatste eigenlijk altijd hebt" << en dat sloeg op "dat je naar een stuk apparaat kijkt en geen apparaat ziet maar een stapeltje euro's" :)

Dus ja, een handelaar kan zeker een liefhebber zijn. Maar in het beeld wat ik schets, dat iemand alleen maar euro's ziet.. dan ben je liefhebber van euro's toch??
toegegeven, het is misschien niet zo zwart wit als ik het zei

Met de kennis van nu had ik graag alle synths bewaard die ik ooit heb gehad.. maar dat was financieel gewoon niet haalbaar, houdbaar en ik denk dat het ook fris is om te wisselen van gear.
Ik weet nog dat ik een Juno60 voor 350,- links had laten liggen.. tjsa

Laatst gewijzigd:
Ik had het goed gelezen:)
Het een sluit het ander namelijk niet per definitie uit en dat maak jij er wel van.

Verder OT gewoon kopen en verkopen wat je wilt, als je maar weg blijft van prul zooi en impuls troep.

Vroeger had ik altijd enorm de drang om alles maar dan ook alles te houden.
... Maar dan ook echt alles ... Dus van gitaar effectjes tot eqs synths etc.

Nu zit ik al jaaaaaaaren met maar een paar bakken.
Daar doe ik gewoon alles mee.
Sterker nog ... Ik doe nagenoeg alles met maar 3 synths :)
Heerlijk overzichtelijk , en ik ken ze door en door.

Mijn insteek is dus momenteel, alles wat het "doet" voor me... Dat hou ik.
Alle andere spullen.... WEG !

zo ver ben ik nog lang niet space-echo - wou dat ik al zo ervaren was te weten wat goed genoeg is om te houden :)

Dat lijkt me niet zo moeilijk om uit te vinden toch.

Ik zou vooral de synths houden waar je toffe tracks mee bakt :)
Dat zijn de goeie.

Ik kan als voorbeeld geven (hoop niet dat ik er iemand mee tegen de schenen schop)
Dat een (mini)moog / voyager / rme etc het gewoon niet doen voor mij.
Ik vind er maar 1 ding mooi aan en dat zijn de looks.

Zoiets laat ik dus nu niet meer staan in de studio. Dat kan dan weg.
Vroeger werd ik al benauwd bij de gedachte dat ie weg moest, ook al haalde ik er geen zinnig ding uit. Haha.

Dat lijkt me niet zo moeilijk om uit te vinden toch.

Ik zou vooral de synths houden waar je toffe tracks mee bakt :)
Dat zijn de goeie.

Ik kan als voorbeeld geven (hoop niet dat ik er iemand mee tegen de schenen schop)
Dat een (mini)moog / voyager / rme etc het gewoon niet doen voor mij.
Ik vind er maar 1 ding mooi aan en dat zijn de looks.

Zoiets laat ik dus nu niet meer staan in de studio. Dat kan dan weg.
Vroeger werd ik al benauwd bij de gedachte dat ie weg moest, ook al haalde ik er geen zinnig ding uit. Haha.

Interessant uitgangspunt. Ik heb precies 1x een hardware synth gebruikt in een track (Roland JX8P). En die heb ik nota bene verkocht. De rest van mijn hardware synths/keys gebruik ik doorgaans alleen om op te patchen, en op te jammen. Maar het kan heel inspirerend werken voor songwriting. Mijn tofste synths nodigde echt uit tot spelen, en daardoor kwam ik op nieuwe ideeen: Juno-106, Nord Stage. Ook beiden verkocht. Maar die staan dus op de lijst om terug te kopen. Het wordt dan wel een Juno-60 ben ik bang... :D

Er is natuurlijk buiten de fun factor ook niet meer echt nodig om hardware synths te gebruiken.
Vsts hebben analoog echt ingehaald.

Is natuurlijk wel fantastisch om achter 1 of andere grote bak te zitten met een hoop knoppen en lekker los te gaan. Maar voor het geluid / kwaliteit / eindproduct niet.

En natuurlijk sentimentele overwegingen. Ik heb mijn CS1x (met inmiddels gele toetsen) en MC-505 nog van toen ik 18 was. Daar hebben de kids nu lol van en die doe ik ook niet weg.

Ik ben op het moment gestopt met het verkopen van hardware synthesizers. Als ik een tijdje geen interesse meer heb voor een apparaat, blijkt dat later weer terug te keren. Ik heb dat trouwens nog niet gehad met software.

Haha nou idd Marcmarc. Ik denk dat je dan zon beetje elke softsynth kan kopen die op de markt is.

Ik vind momenteel niks zo fijn als een bak te pakken naar keuze in huis, met een drumbak naar keuze, fx naar keuze en te voeden door de zaquencer. Enige nadeel is dat telkens uitpluizen vd manuals, midi kanalen uitvogelen enz. Ik wil enkel nog wat bakken bij eigenlijk :)
Vrouw heeft t in de gaten gekregen, ze denkt dat hier voor 20k synths staan. Nee hoor schatje, het is zelfs niet de helft...

Kopen en verkopen is ook leuk. Na 15 jaar laatst toch bijna alle hardware weggedaan. Nu software met veel controllers. Even wennen, maar nu veel beter/makkelijker. Ik sta er niet te lang bij stil. Als je tweedehands koopt en later weer verkoopt verlies je niet zo veel. Daarnaast mag een hobby best geld kosten.

Vroeger had ik altijd enorm de drang om alles maar dan ook alles te houden.
... Maar dan ook echt alles ... Dus van gitaar effectjes tot eqs synths etc.

Nu zit ik al jaaaaaaaren met maar een paar bakken.
Daar doe ik gewoon alles mee.
Sterker nog ... Ik doe nagenoeg alles met maar 3 synths :)
Heerlijk overzichtelijk , en ik ken ze door en door.

Mijn insteek is dus momenteel, alles wat het "doet" voor me... Dat hou ik.
Alle andere spullen.... WEG !

Welke 3 synths por favor?

@Space-Echo,

Mezelf beperken vind ik ook fijn. Ik gebruik nu slechts 3 softsynths: FM8, Sylenth1 en Alchemy. Ze klinken alledrie net even anders en wat je zegt: dan kun je ook tijd steken in ze echt leren kennen.

Van alles dat ik verkocht heb, heb ik alleen spijt van mijn Fender Rhodes. Hoewel ik daar eigenlijk ook geen ruimte voor had en het geld later geïnvesteerd heb in een echte piano.

baal er wel van dat ik ooit zo stom was om mn Moog SP te verkopen voor een SubPhatty wat ik niks vond. maar ja 2e hands is idd weinig geld verliezen vooral een hoop gedoe.

Ik hou het bij 2 racks modules,JD-990 en Korg Tr-rack,en een kurzweil pc3x,al jaren,de rest is software(en die updates kosten ook altijd geld),en dat beperkt zich bij mij tot een aantal.
Constant zit te kopen en verkopen en uit te breiden,tenzij dat een hobby op z'n eigen is natuurlijk.Duur grap.Was vroeger toen ik wat jonger was altijd bezig met kopen en verkopen.Maar dat brengt geen aarde aan de muziek.
Tuurlijk je kan ervan open bloeien.Belangrijkste niet?Als m'n maar z'n mogelijkheden kent.Maar wordt een hobby dan niet echt duur?

Laatst gewijzigd:
Back