hét alternatief voor een tr-909

Thoraval

Ouwe rot
ik vraag me af wat vinden jullie hét alternatief voor een tr-909. Niet iedereen kan voor een 2de hands 909 +/- € 1200 neertellen... Maar wat zouden jullie qua alternatief zoeken? Dus ongeveer met dezelfde sounds en dezelfde easy-handling

Re: hét alternatief voor een tr-909

Origineel geplaatst door REEDS
ik vraag me af wat vinden jullie hét alternatief voor een tr-909. Niet iedereen kan voor een 2de hands 909 +/- € 1200 neertellen... Maar wat zouden jullie qua alternatief zoeken? Dus ongeveer met dezelfde sounds en dezelfde easy-handling
Novation Drumstation, Jomox ( en MPC2000xl, elektron MD, maar die zijn ook zo duur.).

met sequencer: xbase of machinedrum

Zonder sequencer: airbase drumstation

Maar een tip: gebruik de zoek functie en dan vind je hier veel meer over!

Ik gebruik samples.Klinkt simpel maar ; Alles valt te editten,compressen,efx,layers,etcetera.
Dit werkt perfect.Ik heb zelf net een TR909 gekocht,mijn eerste indruk is Lo-fi analoog met geluiden die niet direkt toepasbaar zijn tegenwoordig =( . Veel effecten en EQ gebruiken moet dat verkomen denk ik.:)

misschien een gek idee, maar ik zou zelf aan een korg es-1 sampler met ingebouwde tr-style sequencer. Heb allebei de md en xbase-09 gehad en ik vond ze allemaal net niet, althans voor live doeleinden dan.....die es-1 wil ik nog steeds wel een keer proberen

guess what; een vriend van mij heeft hem te koop staan... die es-1. Zei het met 808 samples erin, en niet 909 ;)

Moejeme ff peebeejen als je esse inter hebt.

Origineel geplaatst door redje
Heb allebei de md en xbase-09 gehad en ik vond ze allemaal net niet, althans voor live doeleinden dan.....

Wat wil jij dan allemaal gaan doen als je live bezig bent?

Wat wil jij dan allemaal gaan doen als je live bezig bent?

ik wilde live m'n drumpatterns bewerken en live m'n drumgeluiden bewerken. Daarom had ik de MD geprobeerd, maar die paste niet in de setup qua klank en jomox paste beter voor onze livedoeleinden, maar was het net niet. Dit is alleen maar mijn mening, kan goed zijn dat het voor jullie wel werkt. Nu programmeer ik mijn drumpatterns dus van te voren in de mpc2000xl en gebruik ik samples, waardoor ik live veel minder invloed op m'n ritmes heb helaas.

Back