Test je rhythm skills

902, maar toen ik syncoop probeerde haalde ik 733 pts. klopt dus vrij weining van die test:D

Een Windhoos-klavier met ingebouwde vertraging, zorgt ervoor dat ik net boven het gemiddelde kom. Met een echt Midi-klavier zou ik wel eens een stuk hoger kunnen scoren. Niet om mezelf aan te prijzen, maar men zegt wel eens dat ik een sequencer naspeel, en mezelf daarmee een beetje overbodig maak. ;)

maar dan niet om jezelf aan te prijzen verder :)

die clapping music app is leuk hehe

Niet om mezelf aan te prijzen, maar men zegt wel eens dat ik een sequencer naspeel, en mezelf daarmee een beetje overbodig maak. ;)

oei dat klinkt niet bepaald positief, te robot achtig spelen zorgt ervoor dat je totaal geen eigen stijl en feel in je muzikale vertolkingen hebt. Interpretatie van een muziekstuk is 1 van de belangrijkste skills van een muzikant, daarom klinken hetzelfde muziekstuk bij de ene muzikant wel goed en bij de andere een stuk minder, ondanks dat ze hetzelfde spelen. Dat wordt OEFENEN DUS op timing variaties :D :D
Het is te leren overigens om minder robotachtig te spelen, dus er is hoop :okdan:

Om misverstanden te voorkomen: ik bedoel geen stepsequencer, maar de midifile. Ja, ik studeer een nummer in aan de hand van een midifile; kun je lekker in Cubase de partijen op het scherm zien. Maar dat het dan ook zo klinkt als de midifile: tja, wat voor conclusie kun je daar aan verbinden? Er zal vast wel wat menselijks aan mijn partijen te vinden zijn. Alleen vlieg ik vrijwel nooit uit de bocht. Ik componeer liever een improvisatie, dan dat ik wat slaps sta te spelen.

wat zit je nou weer allemaal te ouwenelen man haha :)

Mag je zelf uitzoeken. Als je er niets mee kunt, laat je het aan je voorbijgaan. En als je er wel wat op te melden hebt, hoor ik het graag. ;)

Als jij nou eens een track post, dan kunnen wij controleren of het allemaal een beetje klopt wat je zegt. Doe maar 's. :eureka:

ik denk dat echt iedereen met zn bek vol tanden staat nu :D
dr zijn geen woorden voor gewoon

zijn er nog meer ritmeskills apps eigenlijk? voor iphone?

Back