Voyager

Dus toch knoppen ?

Wat had jij dan gedacht!
Liefst had ik nog per knop een rode led gehad net zoals mijn KiwiTechnicsPatchEditor dat ook heeft, maar dat lijkt me niet eenvoudig te realiseren.
Mijn nieuwe Korg Odyssey had ik ook graag van dezelfde sliders (met rode led) voorzien als die in de Kiwi, wordt helaas een te duur verhaal.

Wat heet modern :?
Na de verkoop van mijn OSCar moest ik de lege plek toch opvullen, was anders zo'n kale bedoeling :D
Kon ook voor een model D gaan, maar die had ik in de negentiger jaren al eens gehad.
Heb ervoor gekozen om van de opbrengst van de OSCar een Korg Odyssey MK I en een Moog Voyager Performer Edition te kopen, 2 synths voor de prijs van 1 zeg maar.

Korg odyssey is wel een mooie synth ( ik ben een beetje vooroordeeld )

Humor.. :D

In afwachting voor de special delivery from the United States mijn Voyager zonder knoppen.
Iemand enig idee wat erop gaat komen ;)

Ik denk knoppen?

Fout demian

Er komen dus dezelfde knoppen op als op de Voyager Gold Edition en die zijn niet goud kleurig maar van transparant plastic gemaakt.

Dus toch knoppen ?

Wat had jij dan gedacht!

Grappig trouwens, dat ik in eerste instantie gelijk al dacht dat je dit soort knoppen er op ging zetten, maar was ff te lui om ze op te zoeken.

vintage-gibson-barrel-knobs.jpg

In afwachting voor de special delivery from the United States mijn Voyager zonder knoppen.
Iemand enig idee wat erop gaat komen ;)

Ik denk knoppen?

Fout demian

Er komen dus dezelfde knoppen op als op de Voyager Gold Edition en die zijn niet goud kleurig maar van transparant plastic gemaakt.

Dus toch knoppen ?

Wat had jij dan gedacht!

Erg analogisch idd :D Ik vind toch dat Demian op z'n minst een troostprijs in de wacht heeft gesleept.. een setje knoppen ofzo? :mega:

Ah ik heb dus gewonnen. Ook als is kristal bij Moog plexi glas, zoals goud koper is :D

Ik denk knoppen?

Ik had er even niet de gedachten bij, natuurlijk komen er weer knoppen op, zou niet weten hoe het anders functioneel zou blijven!
Ik bedoelde eigenlijk welk soort / type knoppen en bijvoorbeeld het materiaal waarvan het gemaakt zou kunnen zijn zoals : aluminium, koper, messing, plexiglas, rubber (denk aan de OSCar), steen en hout (denk aan de Nord Leads modulationwheel en pitchbender).
Sorry voor het misverstand demian.
En de prijs, ik dacht niet dat ik er AL een prijsvraag van had gemaakt, anders had ik dat ook nadrukkelijk aangegeven.
Moogiehond had het bijna bij bet rechte eind, echter had hij het ook over de gouden die ik afschuwelijk lelijk vind.
Het liefst had ik een compleet transparante synth, inclusief de toetsen, dat je gewoon de elektronica (pcb's) kunt zien zoals in de Gleeman Pentaphonic Clear.
The looks van een synth zijn voor mij (bijna) net zo belangrijk als de sound, je kijkt er wel altijd tegen aan ook als je hem niet in gebruik hebt.
Een soort eye catcher zeg maar :eureka:
Moogiehond en demian houden van mij nog een presentje tegoed die ze ontvangen bij de eerstvolgende synthmeeting :halleluja

Attachments

• readerzone8gleemansynth.l.jpg
    readerzone8gleemansynth.l.jpg
    93,6 KB · Bekeken: 68
  • 1.jpg
    1.jpg
    75,5 KB · Bekeken: 60
  • !BYMl8Zg!Wk~$(KGrHgoH-E!EjlLlyKFGBKgPR+N7rg~~_12.jpeg
    !BYMl8Zg!Wk~$(KGrHgoH-E!EjlLlyKFGBKgPR+N7rg~~_12.jpeg
    39 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
Haha, ik vond het erg vermakelijk allemaal. :-)

Maar leuk idd om je synth een beetje te pimpen, doe dat zelf ook graag. :okdan:

Haha, ik vond het erg vermakelijk allemaal. :-)

Ik ook, weer eens wat anders hier :D

Maar leuk idd om je synth een beetje te pimpen, doe dat zelf ook graag. :okdan:

Ik vind het leuk, misschien dat anderen het geld verspilling vinden (hij zal hierdoor niet in waarde stijgen) en de boel liever origineel houden (alhoewel de vervangers gewoon originele Moog Voyager knoppen van een ander materiaal zijn), daarom bewaar ik de zwarte goed om hem altijd weer in originele staat terug te kunnen brengen.
Als ik het geld en de ruimte ervoor had dan kocht ik deze.

Attachments

• transparante-vleugel5.jpg
    transparante-vleugel5.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 65
  • tumblr_l29iufS0jS1qz6fdso1_500.jpg
    tumblr_l29iufS0jS1qz6fdso1_500.jpg
    79,2 KB · Bekeken: 61
Maar ik ben ook gek met deze, special custom made for me (only one exists).

Attachments

• 20150719_130129.jpg
    20150719_130129.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 62
Kennen jullie deze al, ongetwijfeld.

Attachments

• groothandel-transparant-plexiglas-d400-elektrische-gitaar-body-top-kwaliteit-110813.jpg_350x350.jpg
    groothandel-transparant-plexiglas-d400-elektrische-gitaar-body-top-kwaliteit-110813.jpg_350x350.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 61
:D ja die gouden is behoorlijk lelijk. Ik heb m sinds kort ook in huis :mega:

De koperen gouden knop bedoel ik uiteraard

Ik dacht al dat je de lotto had gewonnen, 11K, pfff.
En dat ding is nog lelijk ook, ik hou niet van goud of andere bling bling, je moet juist NIETS kunnen zien!
Daarom noemen ze het ook transparant, mijn plexiglas fetish :D
Hierdoor kwam ik op het idee :

Attachments

• 20150719_130352.jpg
    20150719_130352.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 61
Deze krijgt mijn vriendin binnenkort voor op het strand :P

Attachments

• 1pcs-High-quality-font-b-ADULT-b-font-incontinence-font-b-PLASTIC-b-font-font-b.jpg
    1pcs-High-quality-font-b-ADULT-b-font-incontinence-font-b-PLASTIC-b-font-font-b.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 58
Back