Sofware Studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Stef
komt mooi uit, heb een dikke computer met vet veel geheugen en supersnel die ik alleen voor het producen ga gebruiken

Hoeveel mb is dat ? VET? :D

Sorry, maar ik vind dat hij uit zijn droom geholpen moet worden.

Ik kan er helaas erg slecht tegen als iemand denkt spulletjes aan te schaffen en het dan wel even voor elkaar te krijgen.
Gelijk aan cubase beginnen en alle heisa.
Koop gewoon lekker fruityloops en ga daar een paar jaartjes mee kloten, lees wat dingen op internet, oefen weer wat, praat met mensen.
Dat je dingen vraagt hier is goed, waar is een forum anders voor?
Maar je vraagt of mensen je even compleet alles uitleggen zegmaar.

Om me heen hoor ik het ook vaker, dan vertel je dat je muziek maakt met de pc, en dan denken ze aan zoiets als music maker. En dan probeer je uit te leggen dat het helemaal niet zo simpel is als het lijkt maar dat schijnt kennelijk niemand te begrijpen.

Als ik stef zo hoor praten is hij 1 van die mensen die denkt dat het allemaal zo simpel is.
Voor dat je begonnen bent al praten over muziek uit brengen ? dat is toch vreemd?

En dit is niet om je aan te vallen, ik snap je alleen niet helemaal.

Ik ben nu 3 jaar aan het oefenen en ik leer zo ongeveer nog steeds elke keer dat ik bezig ben weer nieuwe dingen.

ZO dit was even mijn (emotionele;)) mening

voor zover al bedankt, maar wil wel het echte werk gaan leveren, de producties gaan naar veel labels. geld bovenstaande dan nog steeds? ik wil wel echt het beste van de sofware om het zo maar eens te zeggen, nogmaals, geld is het probleem niet, graag uw reactie, alvast bedankt

:confused: Ik vind je vraag erg raar. Je doelstellingen zijn enorm hoog en je kennis minimaal met betrekking tot softstudio's. Ik denk dat je je moet realiseren dat er een behoorlijk hoge leercurve zit aan het werken met cubase en vst's. Tenminste als je goede resultaten wilt bereiken.

Het verhaal dat geld geen issue is doet mij helemaal het ergste vrezen, volgens mij wil jij gewoon een warez lijstje. :smeris:

Maar goed, je moet altijd uitgaan van het goede van de mens dus hier dan maar een serieus antwoord:

De cubase versie die je nodig hebt is Cubase sx
Deze kan erg goed met audio sporen overweg en werkt erg goed in gebruik met vst instrumenten. Verder zjin er veel extra functies aan boord (die ik hier niet ga uitleggen, dat staat wel op de steinberg site) die je leven erg vergemakkelijken als je semi professioneel aan de gang gaat.

Kwa vst instruments raad ik aan voor de door jou genoemde stijlen:
- Native instruments Battery
- Native instruments Pro53
- Native instrument FM7
- Z3ta
- Spectrasonics Stylus
- Spectrasonics Atmosphere

Kwa FX raad ik aan
- Ultrafunk 3c
- Ohmboyz delay

Kwa Mastering raad ik aan
- Waves Mastering edition
- Tracks vst 2.0

Hiermee heb je alles in huis om je producties te maken.

Gelukkig is geld geen issue voor je want dit gaat je erg veel geld kosten als starter. :peukie:

ik begrijp je helemaal, maar dan heb je toch een verkeerd beeld van me. hoor je mij zeggen dat het makkelijk is??? zeg ik dat ik dat zo even doe??? wanneer heb praat ik al over uitgeven. Ik ben een zeer reeel persoon en dat is een van mijn krachten. ik begrijp wel wat je ermee wilt zeggen maar voor mij geld dat absoluut niet. stef

normaal hou ik me echt afzijdig van dit soort discussies, maar ik wil toch ff reageren

beetje laag niveau, hou ik niet zo van, vergeet alleen 1 ding nooit meer, dat de mensen die niet in mij geloofde toen ik net begon met draaien nu het meest enthousiast zijn en vet bewondering voor me hebben, je bent goed of je bent het niet!

Ik ben een zeer reeel persoon en dat is een van mijn krachten. ik begrijp wel wat je ermee wilt zeggen maar voor mij geld dat absoluut niet. stef

:confused: dit snap ik dus even niet, waarom geldt die leercurve voor jou dan niet?

als je kan draaien, heb je echt 0,0 ervaring met produceren. Produceren is ook echt compleet wat anders. Tuurlijk is opbouw van een plaat wel een handige pré, maar verder heb je er niets aan. Als je een 2 maanden oefent kun je echt al een goeie set platen in elkaar draaien, maar Je mag echt blij zijn als je binnen 2 maanden iets fatsoenlijks uit de computer haalt qua geluid.

Ik geloof dat dat ook is wat iedereen een beetje wil zeggen hier, de een zegt het wat grover dan de ander, maar produceren gaat niet van een leien dakje. Er komt zoveel bij kijken, midi, synthese, sampling, afmixen, masteren, noten, echt zoveel. Ik denk dat je zeker 2 jaar bezig ben met alles uit te zoeken en er echt iets fatsoenlijks uit te krijgen wat eventueel uitgebracht zou kunnen worden.

Ik denk dat je gewoon het beste met een alles-in-een pakket kunt beginnen, zoiets als fruity loops op reason (die is tegenwoordig ook ontzettend uitgebreid en daar kun je alles mee). Pas als je daar een paar goede tracks mee kunt maken en je bepaalde dingen wilt doen die in dat programma niet kunnen zou ik met cubase gaan werken. Als je meteen bij cubase begint, wordt je echt zo ONGELOFELIJK in het diepe gegooid dat je echt geen raad weet waar te beginnen, maar het is nog altijd jouw keuze, doe wat je niet laten kunt, zoek het allemaal zelf uit (dat is het belangrijkste, niemand kan je vertellen hoe het moet).

EN de meest gebruikte zin alletijden: Het is niet de keuken, maar de kok die de kwaliteit bepaald. M.a.w. als heb je nog de beste software/hardware, als je er niet mee om kunt gaan heb je er niets aan. Zelfs met de simpelste programma;s zijn echt goeie producties gemaakt.

wat ik me trouwens af vraag. Heb je uberhaupt wel eens op een synth/keyboard gespeeld?

succes met je zoektocht:)

Naar mijn mening gaan zulke mensen tien keer harder op hun bek!

Maar goed als jij denkt dat jij het grote geld gaat verdienen en de Labels jouw muziek gaan uitbrengen,wens ik je veel geluk!(dit meen ik uit me hart). Natuurlijk niks is mooier dan dat. Maar heb toch wat meer respect voor mensen,die niet te hoog van de toren afblazen en uiteindelijk door hard werken en weinig capsones de toppers gaan worden. Stille wateren diepe gronden toch.

Net zoals die 2 andere lui van het sbs6. Hier op het Forum een grote bek,ja we komen binnenkort met een nieuwe hit,werken samen met bekende producers. Waarna ze ook nog hun excusses moesten aanbieden aan de genoemde mensen. Ja sorry hoor en veel hoor je niet meer van ze.

Oke een (gezond)zelfvertrouwen is zeker niet verkeerd,en waar een wil is is een weg naar mijn mening. En door hard werken word je beloond.

Maar zeg alleen hierbij wacht eerst af,en roep geen dingen bijvoorbaat,kan vaak een grote teleurstelling worden! Laat het over je heen komen en als je echt met dezelfde instelling muziek maakt,wil ik het graag horen.

:)

Laatst gewijzigd:
jongens jullie begrijpen me echt verkeerd............
to redje: tuurlijk geld voor mij die leercurv ook, maar bedoelde ik dat ermee????
to justin: ik begrijp wat je wilt zeggen heel goed zelfs, maar er is een verschil tussen zelfbewustzijn en capsones. maar daar moet je denk ik iemand persoonlijk voor kennen. ik ben heel anders dan jullie denken, echt waar!

Waar ga je beginnen met software?! Je kan beter beginnen met hardware. Koop een Access Virus C. Net alleen een van de beste synths, maar ook nog eens een geweldige interface, knoppen om aan te draaien, en een hoop supergoede standaadgeluiden.
Met software ben je veel langer bezig om het goed te krijgen.

Verder zou ik er dan gelijk een vette Akai of Emu sampler bij kopen. Al vele jaren de industrie-standaard.

Dit alles kan je dan combineren met softsynths en softsamplers, VSTi's dus. Je gaat het gewoon merken als je alleen software hebt, het klinkt nooit zoals je zou willen.

ik denk dat ik ga beginnen met reason of fl-studio
en wat dat geluid betreft met software, je kunt dat toch in een prof.studio laten verbeteren, of klopt dat niet?

Origineel geplaatst door ZeromaNoiS
Sorry, maar ik vind dat hij uit zijn droom geholpen moet worden.

Ik kan er helaas erg slecht tegen als iemand denkt spulletjes aan te schaffen en het dan wel even voor elkaar te krijgen.
Gelijk aan cubase beginnen en alle heisa.
Koop gewoon lekker fruityloops en ga daar een paar jaartjes mee kloten, lees wat dingen op internet, oefen weer wat, praat met mensen.
Dat je dingen vraagt hier is goed, waar is een forum anders voor?
Maar je vraagt of mensen je even compleet alles uitleggen zegmaar.

Om me heen hoor ik het ook vaker, dan vertel je dat je muziek maakt met de pc, en dan denken ze aan zoiets als music maker. En dan probeer je uit te leggen dat het helemaal niet zo simpel is als het lijkt maar dat schijnt kennelijk niemand te begrijpen.

Als ik stef zo hoor praten is hij 1 van die mensen die denkt dat het allemaal zo simpel is.
Voor dat je begonnen bent al praten over muziek uit brengen ? dat is toch vreemd?

En dit is niet om je aan te vallen, ik snap je alleen niet helemaal.

Ik ben nu 3 jaar aan het oefenen en ik leer zo ongeveer nog steeds elke keer dat ik bezig ben weer nieuwe dingen.

Een paar jaar klooien met Fruity Loops? Kom op zeg, *zo* moeilijk is het allemaal ook weer niet. Ik had zelf binnen een paar maanden al mijn hudige sound te pakken. De eerste nummers die ik in Buzz maakte zijn nog steeds alleszins beluisterbaar, alhoewel misschien een beetje repetitief.

Het helpt heel erg als je al ervaring hebt met het bespelen van een instrument... en helemaal als je in bands hebt gespeeld. Je weet dan welke rollen de verschillende lagen in de de muziek vervullen. Als DJ hou je je vaak bezig met het totaalresultaat... dus misschien is het een goed idee om lagen uit bestaande nummers te bestuderen. Verder is het een kwestie van experimenteren, volharden, je eigen ding doen en vooral LOL hebben 8o)

ik denk dat ik ga beginnen met reason of fl-studio
en wat dat geluid betreft met software, je kunt dat toch in een prof.studio laten verbeteren, of klopt dat niet?

Als je maar niet gaat roepen dat het met het masteren wel goed komt, want dat komt het dan niet. Je nummer moet gewoon al heel goed klinken voordat iemand uberhaupt bereid is het te masteren.

We leveren niet meer in het tijdperk dat je met tracks als "Ech Heftag - Helemaal uit je dakkie" bij de platenmaatschappij aan kunt komen.

hmm heb alles even aangekeken hoe de thread zou verlopen. dat idee had ik al.

De reden dat mensen zo reargeren ligt aan diverse dingen. Bij die 2 SBS6 gastjes (2trance dus) was er ook iets en dat zie ik bij jou ook beetje terug (al was dat van hun gewoon TE erg...)...

... je manier van schrijven. Je komt erg eigendunkerig over zo van nah hier ben ik zeg ff wat ik nodig heb en volgende week hoor je me op 1 in de top 40 (niet dat ik dat hoor ik luister toch geen top 40 dus ach mij valt het niet eens op ;)) Ik zeg niet dat je zo bent, ik zeg alleen dat je zo OVERKOMT OP MENSEN HIER... Waaronder ook wel op mij.

Je moet idd niet gelijk emt het grote werk beginnen en neem ook wat hardware. Vergeet niet dat software leuk is maar je kan er niet norm veel mee als met hardware. Het verschil is gewoon te groot tussen een onstabiele oscilator die hoe warmer hij word hoe meer hij detuned en een software matige regel code die een oscilator voorstelt... FM7 is de enige synth samen met Attack die aardig in de buurt komen van hardware versies.

Ik zou zeggen als geld toch geen probleem is (ff sarcastische opmerking besteed er weinig aand8 aan... LANG LEVE KAZAA LITE !!!... sorry moest er ff uit ;) ) haal eens cubase 5 VST ofzo in huis en ga daar eens mee pielen om het vST gebeuren onder de knie te krijgen. GA daarna over op SX (of SL als je wat goedkoper uit wilt zijn...) en ga lekker met fruity loops spelen enzo. Je hebt ideeen in je hoofd zeg je. Heb je enige kennis van muziek ? En daarmee bedoel ik theoretisch? Dat je wat akkoorden kan spelen, snapt dat een C C# D D# E als je die samen aanslaat dat dat rot herrie is zonder dat je het hoeft aan te slaan... Snap je ook dat als je met je string sound in Bb speelt dat je dan niet met je bass in D# moet gaan spelen? (tenzij je zo goed bent in chord linking als tony banks maar dat zal wel niet...) Dus of je wat muzikale theorie kennis heb opgedaan... Dat komt van pas en zul je hard nodig hebben...

Overigens, verdiep je ook eens in artikelen. http://www.soundonsound.com staan er enorm veel. Lees daar veel. staan goede artikelen over mixen, mastering, opbouw, opnemen, gebruik van effecten etc. maar ook gear reviews en die dingen..

Beetje kennis is nooit weg. Ik zou zeggen have fun met alles... Suc6 ermee als je in de top staat moet je maar PBtje sturen.

Ow nog iets> als je een track hebt post em dan op het forum dan kunnen we eens luisteren en tips geven enzo.
En iets wat beetje overbodig is maar toch goed is vermeld te hebben> LEES DE HANDLEIDINGEN VAN JE SOFTWARE. ALLEMAAL!!! dat voorkomt ergenis, vragen etc. mocht je er dan NOG niet uitkomen. We zijn er 24/7 (al denk ik minder in de ochtend/nacht uurtjes dus na 1 uur ;s nachts tot uur of 6 maar goed ;) )

to slipperman: heb zelf ook nog alles even teruggelezen en kan er inkomen dat mensen zo gaan denken, maar zo ben ik echt absoluut niet, maar daar moet je persoonlijk voor kennen denk ik, ik vind dat een beetje kortzichtig, maar wel begrijpelijk. Ben gewoon zelfbewust. en wat betreft de theorie zit ook wel goed. heb mijn hele jeugd allerlei percussie bespeeld, drumband, harmonie, gedrumd. heb me echt al heel lang helemaal verdiept in hoe het in elkaar zetten van een dance nummer.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Een paar jaar klooien met Fruity Loops? Kom op zeg, *zo* moeilijk is het allemaal ook weer niet. Ik had zelf binnen een paar maanden al mijn hudige sound te pakken. De eerste nummers die ik in Buzz maakte zijn nog steeds alleszins beluisterbaar, alhoewel misschien een beetje repetitief.

Het helpt heel erg als je al ervaring hebt met het bespelen van een instrument... en helemaal als je in bands hebt gespeeld. Je weet dan welke rollen de verschillende lagen in de de muziek vervullen. Als DJ hou je je vaak bezig met het totaalresultaat... dus misschien is het een goed idee om lagen uit bestaande nummers te bestuderen. Verder is het een kwestie van experimenteren, volharden, je eigen ding doen en vooral LOL hebben 8o)

Sommige mensen zijn wat sneller inderdaad. Als je "het" echt in je hebt dan denk ik dat 3 jaar wat overdreven is, maar het was even ter illustratie.
Maar je snapt wel wat ik er mee bedoelde toch? ;)

kom op!!

kom op!!

Kom op medeleden; Steff weet nu wel dat je niet alles in 1keer weet.

Steff: Je moet ook niet de hele tijd van mening (cubase, nee toch fruttyL........) veranderen; je moet idd wel zelf bepalen watvoor gear je aanschaft.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back