tnk
Newbie
Origineel geplaatst door Stef
komt mooi uit, heb een dikke computer met vet veel geheugen en supersnel die ik alleen voor het producen ga gebruiken
Hoeveel mb is dat ? VET?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
komt mooi uit, heb een dikke computer met vet veel geheugen en supersnel die ik alleen voor het producen ga gebruiken

) meningOrigineel geplaatst door Stef
voor zover al bedankt, maar wil wel het echte werk gaan leveren, de producties gaan naar veel labels. geld bovenstaande dan nog steeds? ik wil wel echt het beste van de sofware om het zo maar eens te zeggen, nogmaals, geld is het probleem niet, graag uw reactie, alvast bedankt

beetje laag niveau, hou ik niet zo van, vergeet alleen 1 ding nooit meer, dat de mensen die niet in mij geloofde toen ik net begon met draaien nu het meest enthousiast zijn en vet bewondering voor me hebben, je bent goed of je bent het niet!
Ik ben een zeer reeel persoon en dat is een van mijn krachten. ik begrijp wel wat je ermee wilt zeggen maar voor mij geld dat absoluut niet. stef

Origineel geplaatst door ZeromaNoiS
Sorry, maar ik vind dat hij uit zijn droom geholpen moet worden.
Ik kan er helaas erg slecht tegen als iemand denkt spulletjes aan te schaffen en het dan wel even voor elkaar te krijgen.
Gelijk aan cubase beginnen en alle heisa.
Koop gewoon lekker fruityloops en ga daar een paar jaartjes mee kloten, lees wat dingen op internet, oefen weer wat, praat met mensen.
Dat je dingen vraagt hier is goed, waar is een forum anders voor?
Maar je vraagt of mensen je even compleet alles uitleggen zegmaar.
Om me heen hoor ik het ook vaker, dan vertel je dat je muziek maakt met de pc, en dan denken ze aan zoiets als music maker. En dan probeer je uit te leggen dat het helemaal niet zo simpel is als het lijkt maar dat schijnt kennelijk niemand te begrijpen.
Als ik stef zo hoor praten is hij 1 van die mensen die denkt dat het allemaal zo simpel is.
Voor dat je begonnen bent al praten over muziek uit brengen ? dat is toch vreemd?
En dit is niet om je aan te vallen, ik snap je alleen niet helemaal.
Ik ben nu 3 jaar aan het oefenen en ik leer zo ongeveer nog steeds elke keer dat ik bezig ben weer nieuwe dingen.

ik denk dat ik ga beginnen met reason of fl-studio
en wat dat geluid betreft met software, je kunt dat toch in een prof.studio laten verbeteren, of klopt dat niet?
) Ik zeg niet dat je zo bent, ik zeg alleen dat je zo OVERKOMT OP MENSEN HIER... Waaronder ook wel op mij.
) haal eens cubase 5 VST ofzo in huis en ga daar eens mee pielen om het vST gebeuren onder de knie te krijgen. GA daarna over op SX (of SL als je wat goedkoper uit wilt zijn...) en ga lekker met fruity loops spelen enzo. Je hebt ideeen in je hoofd zeg je. Heb je enige kennis van muziek ? En daarmee bedoel ik theoretisch? Dat je wat akkoorden kan spelen, snapt dat een C C# D D# E als je die samen aanslaat dat dat rot herrie is zonder dat je het hoeft aan te slaan... Snap je ook dat als je met je string sound in Bb speelt dat je dan niet met je bass in D# moet gaan spelen? (tenzij je zo goed bent in chord linking als tony banks maar dat zal wel niet...) Dus of je wat muzikale theorie kennis heb opgedaan... Dat komt van pas en zul je hard nodig hebben...
)Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Een paar jaar klooien met Fruity Loops? Kom op zeg, *zo* moeilijk is het allemaal ook weer niet. Ik had zelf binnen een paar maanden al mijn hudige sound te pakken. De eerste nummers die ik in Buzz maakte zijn nog steeds alleszins beluisterbaar, alhoewel misschien een beetje repetitief.
Het helpt heel erg als je al ervaring hebt met het bespelen van een instrument... en helemaal als je in bands hebt gespeeld. Je weet dan welke rollen de verschillende lagen in de de muziek vervullen. Als DJ hou je je vaak bezig met het totaalresultaat... dus misschien is het een goed idee om lagen uit bestaande nummers te bestuderen. Verder is het een kwestie van experimenteren, volharden, je eigen ding doen en vooral LOL hebben![]()