[advies gevraagd]

Slipperman

Rooibosje iemand?
ik heb ff wat research werk voor monitoring gericht. Ik heb zeer weinig te besteden hiervoor. Ik ga sowieso al voor de Behringer HPS3000 en de HPS1000 koptelefoons (waarvan de 1000 gewoon voor luisteren naar muziek en de 3000 voor afmixen) dat staat vast.
Maar nu een monitoringsysteempje. Gewoon 2 speakers ;)

Ik heb de volgende modellen o phet oog:

Behringer MS16
Edirol MA-5A (heb die heel ff gehoord maar is te kort geweest en beetje vaag. vond het geluid echter niet superbest. te veel in het hoog maar goed monitoren mogen niet echt bass al versterkt hebben)
Roland MA8 (liefst de zwarte dan maar goed dat maakt nie uit ;) )

en eventueel de MA150u ook van roland.

Zelf ben ik geneigd voor de ROland te gaan (MA8). Wie kan me wat info/tips etc. geven over deze 4 monitoren. (ook echter deze 4 ;) andere modellen liever niet vanwege de prijs klasse...)

muzieksoort wat er op afgemixt word is richting new age dus in alle frequenties...

het beste wat je kunt doen is met een cd die je goed kent naar een zaak gaan waar ze een redelijke selectie van monitors hebben in de prijsklasse waarin je zoekt... ik kan wel een paar bekende merken noemen die aan te bevelen zijn voor mensen met weinig budget, zoals alesis en spirit absolutes maar je kunt uiteindelijk beter op je eigen oren afgaan dan op advies van anderen.

succes!

Origineel geplaatst door koediman
het beste wat je kunt doen is met een cd die je goed kent naar een zaak gaan waar ze een redelijke selectie van monitors hebben in de prijsklasse waarin je zoekt... ik kan wel een paar bekende merken noemen die aan te bevelen zijn voor mensen met weinig budget, zoals alesis en spirit absolutes maar je kunt uiteindelijk beter op je eigen oren afgaan dan op advies van anderen.

succes!

dat weet ik ja probleem is dat er geen in de buurt zijn. die maffe tierolf en van gorp verkopen het eventueel wel maja das bestellen. kan ik dus nog niet testen... en ach mobiel ben ik niet. mag nog geen auto rijden op me leeftijd (17 ;) ) dus tja... bergen op zoom heeft ook geen winkels daarin op de koster na maja das net zo bagger op dat gebied als van gorp en tierolff...

ik zoek cleane sound. roland heb ik goede dingen over gehoord. die behringers zijn net uit en die edirol heb ikeven bij een vriend gehoord maar die is ver weg verhuisd helaas :(

Voor een jaar stond er in de interface een vergelijk van actieve en passieve monitoren. De Roland werd daar volgens mij ook in meegenomen, en kwam er meen ik niet slecht vanaf. Misschien dat iemand die test om handen heeft.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Voor een jaar stond er in de interface een vergelijk van actieve en passieve monitoren. De Roland werd daar volgens mij ook in meegenomen, en kwam er meen ik niet slecht vanaf. Misschien dat iemand die test om handen heeft.

daar heb ik veelaan :) bedankt yawg! kijken of ik em kan vinden evt.

Inderdatio, ik heb mijn absolute 2's voor €160 2e hans gekocht, kijk das wel 2x 80 euro, maar doet wel het vermoeden reizen dat absolute 0's voor minder te krijgen zijn... Enneuh, Junkie XL heeft ze ook ;)

S(_)CceZ, M@ur!Z3 Da 1337 H4ckXz0R

tnx voor de adviezen :) blijf toch bij mijn budget. je kan erg dure monitoren hebben maar als je er geen bal van bakt is het weggegooid geld. Ik vind dat je op goedkope dingen net zulke goede mixen kan maken soms als met dure... tis en blijft een hobby voor me. heb liever wat synths als dure monitoring. kan later altijd nog die keuze overwegen...

Origineel geplaatst door Slipperman
..heb liever wat synths als dure monitoring. kan later altijd nog die keuze overwegen...

Jep, heb ik ook.. Alleen 'speelt' 't toch wel lekkerder als je redelijke boxen hebt.
Ben zelf btw eigenlijk geen monitors tegengekomen van rond de 80 euri's..:confused: (per st. ,offe..?)

Op 't moment gebruik ik (ook) alleen maar koptelefoons..
Werkt aardig, geen ruzie met omgeving, etc. Alleen 'afmixen' is ff opletten.. (EN 'auw' in de oren, af&toe!)

genelec active zijn ook niet meer zo duur of wil je ze aan een versterker hangen?
is nie veel €80,-
maar ik heb laatst op marktplaats nog wel wat voorbij zien komen...
succes..

ik zou toch inderdaad wel even doorsparen voor rond de 300 euro, dan kom je in d richting van alesis monitor 1, tannoy reveal ( heb ik zelf ook..erg goed ) , behringer....kijk maar

Of doe simpel en gebruik een beetje Sony setje(dus standaard speakers); W55(niet echt recent) , zet ze op speciale standaards van vogel.. en viola.. want het idee achter monitoren begrijp ik toch nog niet volledig en werk richting standaard cd-kwaliteit(met natuurlijke hogere export mogelijkheden) voor details idd een beetje fatsoenlijk koptelefoon met een groot bereik. en zo ben ik al een tijdje bezig.. :engel:

hmm ik kijk wel welke van de bovengenoemde ik neem. Die rolands worden vaak aangeprezen al heb ik nu ook wat negatieve feedback gelezen erover. Die behringers daar heb ik nog niets over gezien dus die vallen af ;) Of de edirols. Maar goed de koptelefonen komen hehe. Die gebruik ik sowieso al.

Overigens> ik gebruik nu als line monitoring gewoon de speakers van me sony stereo set. die hebben idd wel neutrale klank. denk dat ik ze toch blijf gebruiken om de eindmix op aftespelen...

JBL heeft ook kleine monitors in het assortiment, type ben ik ff kwijt.
Een tijdje geleden stond er 'n review in 'n tijdschrift, waarin ze best geprezen werden, vooral het middengebied (toch moeilijk punt bij veel monitors).
JBL's zijn niet duur, die uit de test waren geloof ik €120,- (adviesprijs).
Zoek maar ff op hun site ofzo.

(volgens mij staan dezelfde JBL's in de catalogus van Conrad, voor ongeveer de adviesprijs)

Back