Cookie melding

Nee, het is een verplichting die synthforum.nl is opgelegd door een 3e partij.
Voor de gemoedsrust. Synthforum.nl gebruikt 3 "cookies":
1. Je sessie
2. Google analytics
3. Google adsense

Ter vergelijking: als je www.nu.nl laad krijg je browser er 3x zoveel om de oren waarbij de reden van gebruik bij sommigen ook nog eens behoorlijk twijfelachtig is.
Geen enkele reden tot paniek dus. :)

Deze is tot nu toe toch net zo twijfelachtig?
Je haalt een andere site erbij om je eigen verhaal mooier te maken, wat ik raar vind.
En als iemand zegt: geen reden tot paniek....tja dan weet je het wel.

KAn je iets meer vertellen over dit verhaal, gewoon open en transparant?

Bij iedere klik op dit forum ga je stilzwijgend de gebruikersovereenkomst aan met Stichting Synthforum Nederland die gerechtigd is namens jou je ziel aan de duivel te verkopen.

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn.....maar elkaar gewoon als volwassenen behandelen lijkt mij wel netjes.

Ghostery is je beste vriend :D.

Ghostery_zpsoeu1vdhp.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Dat is niet iedereen met je eens, Exo:

After reading some mixed reviews and after using this extension for a while myself, I decided to do some digging around “under the hood” even though I’ve never used Ghostery’s GhostRank “feature,” which shares your browsing history with the company. I concluded that this add-on is a total scam, and doesn’t block tracking by Facebook, Google, and others–even when its notifications suggest otherwise.

For example, Ghostery version 2.9.6 is hard-coded to re-inject Facebook tracking scripts even when it doesn’t show related Facebook script content. You can see this for yourself in lines 101-119 after opening a file called ghostery.js in the subdirectory named /extensions/firefox@ghostery.com/chrome/content/ of your Firefox profile folder.

This is in addition to the various “surrogate scripts” that Ghostery claims aren’t related to tracking (but *would* easily still track you if an ad-tracking company had any sense, since they explicitly connect you to 3rd-party sites). You can see this list for yourself in the /extensions/firefox@ghostery.com/chrome/content/ghostery-surrogates.json file (open with text editor) of your Firefox profile folder.

Ghostery also gives your info to Google by explicitly white-listing Google’s gstatic.com domain, which you can also verify in a text editor with lines 159 and 160 of the ghostery-content-policy.js file found in the extensions/firefox@ghostery.com/components/ subdirectory of your Firefox profile folder.

Ghostery’s use of the OpenSans-Bold font installed with the extension in your Firefox profile folder’s /extensions/firefox@ghostery.com/resource/font subdirectory can be used to fingerprint browsers, further decreasing user privacy. For more on these privacy compromises, see EFF’s Pantopiclick project.

You can see a list of the many sites where Ghostery doesn’t actually block scripts for “compatibility” reasons (i.e. corporate partners paid them off) by opening the file called ghostery-compatibility.json from your Firefox profile’s extensions/firefox@ghostery.com/chrome/content/ subdirectory.

This extension deceives users into thinking that they’re not being tracked by ad companies when GhostRank is disabled. My own experience with Ghostery, however, suggests that this is not the case. Barring a detailed and thorough explanation of the above from the developer, I wouldn’t touch this extension with a ten-foot pole.

Trust nobody :D

Bron: https://browserprivacy.wordpress.com/2013/09/05/ghostery-is-malware/

Deze is tot nu toe toch net zo twijfelachtig?
Je haalt een andere site erbij om je eigen verhaal mooier te maken, wat ik raar vind.
En als iemand zegt: geen reden tot paniek....tja dan weet je het wel.

KAn je iets meer vertellen over dit verhaal, gewoon open en transparant?

Waarom denk je dat er meer achter zit? Ik meld dit hier omdat er bij elke verandering aan het forum vaak mensen van een mug een olifant maken. Dit wilde ik voor zijn. ;)
Zoals ik al zei, synthforum.nl dekt haar kosten door inkomsten uit advertenties. De adverteerder "google ads" heeft ons gemeld dat het aanbrengen van een cookie melding verplicht is om inkomsten uit advertenties te kunnen blijven ontvangen.

Een simpele keuze tussen geen inkomsten meer of een eenmalige cookie melding zolang een sessie actief is die relatief weinig overlast veroorzaakt......

Geen reden tot paniek is dus gewoon geen reden tot paniek omdat er letterlijk niets aan de hand is. Het verhaal was dus altijd al open en transparant, vanwaar argwaan?

De cookies blokkeren betekent dus concreet ook geen inkomsten voor synthforum.nl en dus ook geen middelen om de kosten te dekken. Aangezien een groot deel van de bezoekers ads per definitie al blokkeert is zeker geen vetpot maar het voldoet. Dit is echter iets wat iederen zelf moeten weten en daar hebben we dan ook nooit een uitspraak over gedaan richting de leden. :)

Laatst gewijzigd:
Zit de cookie die kijkt of de cookiemelder aangeklikt is niet vast aan de session cookie? Nu kreeg ik 'm weer, terwijl je dat eigenlijk niet verwacht als je ingelogd bent (omdat je dan al akkoord gaat met het gebruik van cookies).

Zit de cookie die kijkt of de cookiemelder aangeklikt is niet vast aan de session cookie? Nu kreeg ik 'm weer, terwijl je dat eigenlijk niet verwacht als je ingelogd bent (omdat je dan al akkoord gaat met het gebruik van cookies).

Ik heb hem niet aangebracht maar ik zou dat in ieder geval niet verwachten. Ik heb hem vooralsnog nog maar 1x gehad. Weliicht valt er nog wat aan te "tunen". :)

Waarom denk je dat er meer achter zit? Ik meld dit hier omdat er bij elke verandering aan het forum vaak mensen van een mug een olifant maken. Dit wilde ik voor zijn. ;)
Zoals ik al zei, synthforum.nl dekt haar kosten door inkomsten uit advertenties. De adverteerder "google ads" heeft ons gemeld dat het aanbrengen van een cookie melding verplicht is om inkomsten uit advertenties te kunnen blijven ontvangen.

Een simpele keuze tussen geen inkomsten meer of een eenmalige cookie melding zolang een sessie actief is die relatief weinig overlast veroorzaakt......

Geen reden tot paniek is dus gewoon geen reden tot paniek omdat er letterlijk niets aan de hand is. Het verhaal was dus altijd al open en transparant, vanwaar argwaan?

Ik zeg nergens dat er meer achter zit, ik zeg heel duidelijk dat het wat mij betreft niet transparant genoeg was.
En als je zo droog bent dat je de grap niet snapt over de geen paniek opmerking dan wil ik hem wel uitleggen hoor.....hoe vaak zegt iemand: geen paniek tegen jou als er geheel niets aan de hand is?
Meestal roept iemand dat als er net iets ergs gebeurt is, of niet?

Wat het kost om de server te betalen weet ik niet maar zojuist wat pieken overgemaakt. Dat meer mensen dat mogen doen en dan optieven met die reclames (die ik inderdaad allemaal blokkeer).
Ik zou zeggen: doe iets met een 'vrienden van synthforum' lidmaatschap: lieden die jaarlijks wat doneren. Dan komen we misschien van dat gedoe af.
Bij deze voel ik me vrij gekocht :mega:8):maffia:

@marcmarc Ik zie nergens een handige paypal of 'doneer' knop.

Werd de server trouwens niet gesponsord door Trueserver?

hebben we in het verleden ook wel eens gedaan.
bleek niet ieders voorkeur te hebben geloof ik.
waarschijnlijk derhalve oa, nu deze opzet. ?

Exel, op de 'Over Ons' pagina onderaan staan de gegevens.
Maar, synthforum zou inderdaad wel een prominente(re) doneerknop mogen instaleren met als doel dat de donaties ze vrij maakt van al het reclame gedoe.

Het lijstje met mods kan bij deze ook een opfrissing gebruiken ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Exel, op de 'Over Ons' pagina onderaan staan de gegevens.
Maar, synthforum zou inderdaad wel een prominente(re) doneerknop mogen instaleren met als doel dat de donaties ze vrij maakt van al het reclame gedoe.

Zojuist ook mijn eigen adblock-geweten afgekocht. Bedankt.

"hebben we in het verleden ook wel eens gedaan.
bleek niet ieders voorkeur te hebben geloof ik."

Dat de meeste forummers er niet op zitten wachten kan ik begrijpen. Maar toch: een vrijwillige bijdrage omdat je wat aan dit forum hebt dat geld bespaard zou zo gek nog niet zijn.

Mij levert dit forum overigens geld op: door de leden te bedienen van mijn inzichten en kennis, zijn er leden die naar mij komen om het een of ander te laten repararen. Het mes snijdt aan twee kanten. Alle mensen die wijzer worden dankzij mijn comments en van de anderen reperateurs/onverlaten zijn toch een beetje schatplichtig aan dit forum. Waarom niet een op z'n minst een tientje per jaar doneren?

Laatst gewijzigd:
Back