Je nummer op een Verzamelplaat

sander

_
Wat vinden jullie van verzamelplaten?

Als ze van mij een nummer vragen, zit ik altijd te twijfelen want als het nummer goed is wil
ik die eigelijk gebruiken voor een eigen plaat.

Wat denken jullie daarvan? Of brengen jullie zo'n nummer later dan alsnog op een eigen plaat uit?

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die echt duizend en 1 nummers zo effe snel maken en
het dus geen probleem is. Maar als het allemaal niet zo lekker gaat, dan ben je al blij dat
je een eigen plaat kan volkrijgen.

Het gaat dus niet om een licentie?

Als ik een track heb liggen, geef ik die, als ik geen track heb liggen maak ik er een (wat dus meestal zo is, omdat ik nooit tevreden ben over hetgene wat al klaar is). Het is misschien jammer om een goede track af te staan voor een verzamelaar, maar je kunt 'm altijd nog op een eigen album uitgeven (mits je contract dat toelaat, maar dat is meestal wel). Wat je ook doet, een verzamelaar is altijd goed ter promotie voor een artiest (natuurlijk hang dat ook een beetje af van de andere artiesten die erop staan), en als je track goed is, is dat alleen maar fijne reclame voor je album.

Ligt er een beetje aan. Als je nog nooit iets uitgebracht hebt, dan ben je blij als je deze kans zou krijgen (tenminste, ik zou er dolblij mee zijn).
Als je al een beetje naam hebt opgebouwd, dan zul je je ondergrens iets hoger leggen en zal je doelstelling iets anders worden.

Helaas kan ik over dit alles alleen een mening geven, maar geen ervaring. Want helaas kennen niet zo heel erg veel mensen BananaWorld.:Z :Z :Z :z

Nee, ik heb al wat uitgebracht. En heb m'n goedkeuring gegeven voor 2 verzamelaars met interessante en bekende artiesten. Contract zal er wel niet bijzitten. Dan doe ik het ook niet. En ik wil denk ik 1 van die nummers volgend jaar op m'n eigen plaat zetten, want die vindt ik wel erg ok. De ander niet zo.

als alles goed gaat binnenkort m'n eerste "release" (let vooral op die aanhalingstekens) op een ambient-compilatie-cdtje bij een obscuur-underground-internet-labeltje
het stelt volgens mij echt geen fuck voor maar toch is 't wel grappig
dus..... ja ik vind verzamelaars wel leuk I guess :o

Ikzelf maak tracks op verzamelaars altijd exclusief, dus als ik iets op een verzamelaar laat zetten, dan breng ik de track dus niet meer uit op een eigen plaat of CD. Dat doe ik nu dus, wat ik later doe weet ik niet, maar dat zien we dan wel.

Ik heb doorgaans nogal wat tracks liggen, waar ik wel tevreden mee ben, maar die ik niet bij andere tracks vind passen. Die zijn ideaal om op verzamelaars te zetten.

Back