Ik heb eigenlijk in de ninetees het meest verloren door de aankoop/inruilen van samplers en digitaal spul.. maar dat wist je toen gewoon..
Ooit een tweedehands Casio FZ-1 voor 2000 gulden gekocht.. later een EMAXII. Die weer met dik verlies in ingeruild op een ASR-10.. en die daarna met nog meer verlies ingeruild op een A3000.. etc...
Ook een paar romplers gehad...Yamaha SY99.. ooit 'n Roland D70 nieuw gekocht.... en die toen na jaren proberen te verkopen......
Een 909 ingeruild op een vrijwel nieuwe S950 (max memory) die later tweedehands toch stukken minder opbracht dan wat het ie nu doet.
'n Keer 'n synth uitgeleend en nooit meer terug gezien.. da's ook een soort van verlies toch?
Het enige waar ik ongeveer de aankoop waarde voor terugkreeg was een MKS50+PG300 die ik eind '90 ofzo wegdeed..
Toch heb ik met al deze spulletjes wel veel plezier mee gehad en er muziek mee mogen maken..
Ben uiteindelijk rond 2008 weer een beetje opnieuw gestart met de passie voor synths.. sindsdien iets van 5-7 dingen verkocht..
Mede door een paar analoge dingen die ik wegdeed geen verlies sindsdien. maar dat blijft toch een vreemd verschijnsel.. het steeds maar blijven doorstijgen van oude, analoge dingen.
Uiteindelijk ben ik ontzettend blij dat ik toch ooit weer die stap heb gezet om weer geld aan de muziek hobby uit te geven ipv andere zaken..
Neem nou auto's bv. Heb 'n keer bij een inruil van een 9 maanden oude auto iets van 40% verloren.. om over het onderhoud en verzekeringen van zo'n ding maar te zwijgen..