VIA chipset???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

moneymaker

Ingeburgerd
Ik wil graag voor 199 euro de audiophile geluidskaart kopen. Maar ik heb ergens gelezen dat je geen VIA chip in je computer mag hebben zitten. Wat houd dat precies in een VIA chip? En hoe kan je zien of je zo iets in je computer hebt? En weet iemand misschien nog een winkel waar ik voor minder dan die 199 euro bij Feedback een audiophile kan kopen????

Lijkt mij beetje overdreven verhaal, VIA is mischien niet top of the line, maar het is onzin dat je geen VIA chips in je computer moet duwen.

Om antwoord te geven op je vraag: VIA is een fabrikant van chippies, net als nvidia zeg maar.
Beoordeel de kaart op de specificaties , en kijk of ie mischien getest is in een blad ofzo.

het gaat denk ik om oudere VIA chipsets van 2, 3 jaar geleden ofzo?

die heb ik dus, en ook een audiophile

het enige wat ik wel 's heb is dat 't geluid ff hapert
eigenlijk alleen als er meerdere programma's draaien (en meestal bij downloaden van internet enzo, vreemd genoeg)
en je kan maatregelen nemen om het te verminderen

kortom, big deal, als ik alles afsluit en alleen met audio apps werk heb ik nooit hapering

het gaat denk ik om oudere VIA chipsets van 2, 3 jaar geleden ofzo?
\

Kan wel kloppen, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Ik had tot voor kort ook een (K7Tpro(MS6330) moederbord met een VIA chipset. Met een soundblaster live was er niks aan de hand, maar later kocht ik een EWS88MT, en dat gaf alleen maar problemen (tikjes), ook met driverupdates voor de kaart en de chipset.
Na veel ergernis en gepiel heb ik uiteindelijk maar besloten een nieuw moederbord aan te schaffen; probleem opgelost.:erm:

jongens jongens
tjek eens de laatste bios voor je moederboard
ik heb 1 van de eerste KT7's
waar dit probleem bij voor kwam
en na 2 jaar hadden ze een nieuwe bios

et voila .. SB liep als een zonnetje .. geen happeringen meer niks

voor de rest wel effe zoeken op inet of er mensen die met die nieuwe bios
goeie resultaten hebben gehaald
maar het kan bijna niet missen want er waren wat pci problemen bij de eerste via chipsets
en die zijn verholpen met die bios upgrade

en ohja irq sharing is probleem veroorzaker nummer 2

Een deel van de Via problematiek enkele jaren terug lag ook aan de (handleiding fout?) van de motorola chip van sommige geluidskaarten. Een verkeert gekozen condensatortje zorgde nl. voor een Phase Lock Loop.

ik zit er aan te denken om een asus 7v8x te kopen en niet de 8nx, is dat erg dom, want ik had gelezen in een test dat het vrij weinign uit maakt als je niet wilt gaan overklocken.....

voor de duidelijkheid het verschil dussen deze twee moederborden is dus of er een n-force of een VI chipset opzit:D

Origineel geplaatst door theiz
ik zit er aan te denken om een asus 7v8x te kopen en niet de 8nx, is dat erg dom, want ik had gelezen in een test dat het vrij weinign uit maakt als je niet wilt gaan overklocken.....

Je leest testen die bedoeld zijn voor gamers/overclockers en baseerd daar je keuze om er een audio systeem van te maken op. Misschien zul je wat testen op moeten zoeken die meer op dat aspect focussen. (op het forum bijv)

Origineel geplaatst door fuse
Je leest testen die bedoeld zijn voor gamers/overclockers en baseerd daar je keuze om er een audio systeem van te maken op. Misschien zul je wat testen op moeten zoeken die meer op dat aspect focussen. (op het forum bijv)

tips voor een thread ? of misschien links ? thnx anyway ! =)

hiero 'n gebruiker van:
MSI-mobo met VIA-chipset & EWS88MT (hoe "brak" wilt u het hebben)
In het begin idd allerlei conflicten en andere ellende, maar na de nodige updates, draait het nu als 'n zonnetje.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back