er komt vandaag weer een drumtraks uit de usa (blij dat deze thread er nog was, want ik was al lang vergeten hoe het moest.) eens kijken hoe dat zit met die zekering.
eerlijk gezegd heb ik al een keer of 4, 5 een drumtraks omgeknipt naar 220v en nooit een zekering vervangen.
Voor geinteresseerden...ik heb net vandaag de Service Manual voor de Drumtraks binnengekregen. Hier is ook in te vinden hoe de voeding voor 220 aangesloten moet worden...
Ik heb een redelijke fix gevonden om die voeding een pak koeler te krijgen. Die koelpasta was gewoon echt op en verduurt op de mijne.
Als je die printplaat van de voeding los vijst merk je direct een vettige blauwe verdroogde pasta. Ook op de spanningsregelaars die daar zijn opgevezen met een moertje zit koelpasta om deze beter te kunnen koelen.
Gewoon wegnemen met alchool en goed schoonmaken, nieuwe koelpasta erop en dat gaat een pak beter.
Het is maar gewoon een voorzorgsmaatregel om de levensduur van de voeding beter te houden.
heb s even gekeken en bij de 110v omgebouwde drumtraks zit een zeker 250V 1/2A
da´s weer wat anders, maar als ie dan vervangen moet worden door 250V 1/4A komt dat wel overeen met de opmerking van Eric dat de waarde gehalveerd moet worden.
ik had geenzin meer om in mijn originele 220v drumtraks te kijken, zal ik zo ook nog even doen.
op allekabels hebben ze heel veel zekeringen, maar dus net niet 32mm 1/4A.....
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.