Wie heeft een 220v DRUMTRAKS ???

Hallo Leo,

Als je de originele zekering er nog hebt inzitten, raad ik je aan deze te vervangen door 1 met de halve waarde.

(nee, geen 110v..)

grt,
Eric

er komt vandaag weer een drumtraks uit de usa (blij dat deze thread er nog was, want ik was al lang vergeten hoe het moest.) eens kijken hoe dat zit met die zekering.
eerlijk gezegd heb ik al een keer of 4, 5 een drumtraks omgeknipt naar 220v en nooit een zekering vervangen.

is al goed

Attachments

• lasdop.jpg
    lasdop.jpg
    148,6 KB · Bekeken: 93
Voor geinteresseerden...ik heb net vandaag de Service Manual voor de Drumtraks binnengekregen. Hier is ook in te vinden hoe de voeding voor 220 aangesloten moet worden...

:stupid
ik doe het met mijn ogen dicht intussen.
maar ik heb geen drumtraks meer (hoe heeft t zo ver kunnen komen?!)

Ik heb ook zo'n gemodificeerd van 110V staan, die wordt veel te warm.

Er komt meer bij kijken dan enkel dat.

nou ben ik toch benieuwd hoe het de laatste jaren gegaan is met 110v drumtraks, er zouden er hier een paar meoten rondzwerven ?!....

ik heb zelf nooit een zekering ontvangen en ook nooit problemen gehad.

ik geef deze even een schop, want het is toch wel een interessante vraag voor kekke en ook voor mij....
sander ??

Ik heb een redelijke fix gevonden om die voeding een pak koeler te krijgen. Die koelpasta was gewoon echt op en verduurt op de mijne.

Als je die printplaat van de voeding los vijst merk je direct een vettige blauwe verdroogde pasta. Ook op de spanningsregelaars die daar zijn opgevezen met een moertje zit koelpasta om deze beter te kunnen koelen.

Gewoon wegnemen met alchool en goed schoonmaken, nieuwe koelpasta erop en dat gaat een pak beter.

Het is maar gewoon een voorzorgsmaatregel om de levensduur van de voeding beter te houden.

Deze blijkt soms nogal verduurt te zijn.

Bij deze de schema's uit de service manual over de 220V aanpassing.

SPECIALE AANDACHT VOOR DE ANDERE ZEKERING!!!
230V 1/4 A traag t.o.v. de originele 2A 115 Volt traag..

Attachments

• IMAGE_085.jpg
    IMAGE_085.jpg
    83,1 KB · Bekeken: 87
  • IMAGE_086.jpg
    IMAGE_086.jpg
    83,7 KB · Bekeken: 87
bedankt, ik zal deze week een paar van die zekeringen halen als ik om omvormers ga.

heb s even gekeken en bij de 110v omgebouwde drumtraks zit een zeker 250V 1/2A

da´s weer wat anders, maar als ie dan vervangen moet worden door 250V 1/4A komt dat wel overeen met de opmerking van Eric dat de waarde gehalveerd moet worden.
ik had geenzin meer om in mijn originele 220v drumtraks te kijken, zal ik zo ook nog even doen.

op allekabels hebben ze heel veel zekeringen, maar dus net niet 32mm 1/4A.....

ik ga dalijk nog eens kijken want ik twijfel nu al of ik het goed gezien/onthouden heb.

1/8A meen ik me te herinneren. (net de trap afgelopen en alweer vergeten.)

Back