Jaimie Fanatic - The Star

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
ten eerste heeft mijn muziek kennis en liefde totaal niets te maken met het feit dat ik een leuk loopie tegen kom en daar mee aan de haal ga. En ik hoef me zeker al niet te bewijzen tegenover niemand om aan te tonen dat ik liefde voor muziek heb, de puurheid van vroeger waardeer en of niet te cheesy over moet komen. Het slaat echt net zo nergens op als dat men blijft herhalen dat ik mijzelf vergelijk met sneak enzo. Leren lezen is ook een vak en als je een mening voor jezelf hebt dat je zelf niet wilt sampelen omdat het niet jouw ding is, wil niet zeggen dat het terecht is om anderen te labelen als een non-creatief producer die het allemaal te simpel wil doen. sorry maar ik vind dit gewoon niet gegrond en slecht beargumenteerd.

jaimie loop jezelf nou niet elke keer zo te verdedigen en daardoor op te naaien man! slecht voor je bloeddruk :D

als *jij* de track goed vindt en er tevreden over bent, dan is dat genoeg..... elke keer op zoek naar bevestiging is alleen maar vermoeiend..de ene vind het wel goed, de andere niet....... uiteindelijk doe je het toch voor jezelf toch??

Origineel geplaatst door olafmol
jaimie loop jezelf nou niet elke keer zo te verdedigen en daardoor op te naaien man! slecht voor je bloeddruk :D

als *jij* de track goed vindt en er tevreden over bent, dan is dat genoeg..... elke keer op zoek naar bevestiging is alleen maar vermoeiend..de ene vind het wel goed, de andere niet....... uiteindelijk doe je het toch voor jezelf toch??

je hebt helemaal gelijk man.. maar ik accepteer dan ook wel de antwoorden waarin iemand zegt dat het niet mooi is of zelfs stom en lelijk, maar als men gaat roepen dat het een teken van non-creatief en slappe was is van de producer en geen kennis noch liefde voor muziek.. dan begint bij mij de magnetron te pingelen!

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Vraag: Komen de basloop en de gitaarloop vandezelfde CD?

de bassline heb ik van het internet, maar schiet me niet dood als die ook van die cd af komt
ik zou het niet weten, check het na zou ik zeggen :stupid

Origineel geplaatst door dextah
Mischien moet jezelf even beter lezen voordat je uit je vel springt .

ja ja nu ligt het zeker aan mij, lees je eigen tekst nog eens en zie dat je uithaalt naar mensen die dit doen
simpel

Tja en opeens gebruikt iedereen dezelfde samples ...
Nee voorgekauwde samples is voor mij hetzelfde als een mannetje op een bruiloft die midifiles afspeeld met zijn GM keyboard .
Ik vind het niet creatief en het zegt wat over de persoon die ze gebruikt ..

Volgens mij gaat het er nog altijd om hoe je ze gebruikt..Bij mijn laatste trackje dat ik hier heb gepost zitten aardig wat 'voorgekauwde samples' van niet onbekende sample CD's. Die samples zijn puur gebruikt om er een bepaalde sfeer aan te geven, zoals wat vinyl-gekraak en wat vocal sampletjes. Geen haan die er naar heeft gekraaid...

Bij het trackje van Jamie gaat 't om een heel kort gitaar-sampletje en ik krijg bijna 't idee dat er hier wordt gedaan of 't hele trackje hier op drijft en dat vind ik echt bullshit. Er zit echt heel wat meer in deze track...

Origineel geplaatst door Rino
Volgens mij gaat het er nog altijd om hoe je ze gebruikt..Bij mijn laatste trackje dat ik hier heb gepost zitten aardig wat 'voorgekauwde samples' van niet onbekende sample CD's. Die samples zijn puur gebruikt om er een bepaalde sfeer aan te geven, zoals wat vinyl-gekraak en wat vocal sampletjes. Geen haan die er naar heeft gekraaid...

Bij het trackje van Jamie gaat 't om een heel kort gitaar-sampletje en ik krijg bijna 't idee dat er hier wordt gedaan of 't hele trackje hier op drijft en dat vind ik echt bullshit. Er zit echt heel wat meer in deze track...
DANK U *D

Voel ik hier een vinyl sampling contest aankomen?
Iedereen stuurt wat in en d'r gaan koppen rollen?

It's battle time!

Dus ik mag mijn mening niet geven ??
Ik mag het gebruik van voorgekauwde samples niet simpel vinden ?

dat mag zeker wel! maar als je andere mensen ermee labelt dat het een zwak gedrag (om het maar op te sommen) van die persoon is en zelfs het gevoel geeft dat het onder doet aan een echte producer dan leg jij jouw mening op zijn persoonlijkheid en dat vind ik onterecht. Ik respecteer al jouw meningen en acties maar als ik betiteld wordt voor een simplist dat vind ik onterecht

Origineel geplaatst door fuse
Voel ik hier een vinyl sampling contest aankomen?
Iedereen stuurt wat in en d'r gaan koppen rollen?

It's battle time!

JA LACHEN!!!
en we boycotten dan gelijk alle hits, tracks, plaatjes en cd's die uitkomen met een bekend sampletje erin!!!!
bye bye DJ JEAN hahahahaha

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
ja ja nu ligt het zeker aan mij, lees je eigen tekst nog eens en zie dat je uithaalt naar mensen die dit doen
simpel

Heb het nog maar ff gelezen maar zo negatief is het toch ook weer niet ....
Ik zeg toch overal .. ik vind .. voor ... Hoeft toch niet zo te zijn .

mijn persoonlijke(!!!) mening is dat er zo gereageerd wordt doordat jaimies eerste posting suggereert dat ie echt met melodieen aan de slag is gegaan (wat niet verwonderlijk is, nav vorige vragen en discussies) ... als dan blijkt dat het niet zelf ingespeeld/bedacht is maar 2 kant en klare loops zijn kan dat natuurlijk een beetje tot "verzet" leiden....

Origineel geplaatst door olafmol
mijn persoonlijke(!!!) mening is dat er zo gereageerd wordt doordat jaimies eerste posting suggereert dat ie echt met melodieen aan de slag is gegaan (wat niet verwonderlijk is, nav vorige vragen en discussies) ... als dan blijkt dat het niet zelf ingespeeld/bedacht is maar 2 kant en klare loops zijn kan dat natuurlijk een beetje tot "verzet" leiden....

als ik de suggestie heb gewekt dat ik alles zelf had gespeeld dan wil ik dat per direct terug draaien want ik ben een boerelul met melodieen, ik leer nu wel wat maar ik kan het nog niet. Ik wilde alleen aangeven dat er nu melodie in zat! HOE die erin is gekomen is mij eigenlijk om het even..

Ik heb de track nog niet eens geluisterd, dat ga ik zo doen, maar het gezeik over samples is een boel BULLSHIT!! Je reinste gelul, arrogant elitair gekak. Of je nu muziek maakt, met Fruity, of een RS7000, of alleen met Soundfonts, of met 3 euriton aan hardware, het maakt geen ruk uit. Als je alleen maar presets gebruikt, of alleen maar samplecd's, of alleen maar je eigen geluiden of wat dan ook, het maakt geen ruk uit. Niets, nada, njente, het gaat om het resultaat.
Als een track vet is, dan is ie vet. Ik wil niet eens weten hoe die track tot stand is gekomen, want het maakt niet uit, het is namelijk de track die ik koel vind of niet.

Ik stel voor dat mensen die zich beter voelen omdat ze sampelen en geen samplecd's gebruiken even hun hoofd in hun eigen hoogst persoonlijke plekje waar de zon niet schijnt :kont: steken en eens nadenken over wat een onzin ze uitkramen.

Nu het volgende, Jaimie plaatst deze track en zegt, ik heb deze keer ook een beetje lopen pingelen met een gitaartje zelf, beetje vernuekt in de sampler, en ik had nog ergens een doos met oude plaatjes en daar heb ik wat dingetjes vanaf getrokken. Vervolgens de hele schreeuwende zelf sampelende bende in koor: Vet! Lekkere track man. Misschien dit of dat, maar leuk, melodie enzo.. BLABLABLA Inhoudsloos dit soort gezeik. Elitaire onzin.

Ik heb 'm ff geluisterd, en hoewel ik niet zo van de feestplaatjes ben, ik vinnem wel lekker. Dat ahahahoh sempletje mag er uit (iiiirrrrriiiiii!) maar verder leuk. Gelukkig ook wat meer dynamiek dan de vorige, want die was wel erg plat. Ik vind je gitaartje erg geinig en functioneel, lekkere feel gelijk. Ik zit lekker met mijn knar te knikken, dus dat is goed :D leuke synhthgeluidjes ook, die square-achtige dingetjes, erg grapzaam.

Verder, ach, gelijk op plaat slingeren en springen hoor. Lekker zonnig...:okdan:

Ben in de race met een aantal andere trackjes voor de nieuwe commercial van Miller Beer in de VS. Dat wordt nog leuk, want ik heb gezondigd en voor dat trackje (Reflections) onder andere een [schaammodus] construction kit [/schaammodus] gebruikt...:D Ben benieuwd wat een hoon ik over me heen krijg als ik 't wordt...

Ik probeer je niet persoonlijk aan te vallen, en mensen die me beter kennen weten dat ik geen hater ben

Je petendeerd elke keer pure motieven te hebben met je muziek,,, net als dat nummer met die Freestyle - Dont stop the rock sample. Toen zei je ook dat je het samplede uit respect voor hiphop.
Maar ten eerste wist je de titel niet eens van het origineel. Deed je er een super blanke NIET funky trancebassline onder, en toen waren dexter en ik ook precies de gene met dezelfde mening als nu.

Je moet je voorstellen:
Toen ik 7 jaar was, was de eerste plaat die ik ooit kocht,,, Crucial Electro op Street sounds, op mijn 10e kocht ik By any Means Necessary van BDP, in 1988 was ik erbij toen de eerste acid plaatjes naar Nederland kwamen.
In 1991 stond ik elke donderdag middag in de kelder van Black Beat samen met KC, de nieuwste uk us import Techno kletsers te zoeken (Transmat, Black DOg, B12 etc).

Ik ben erbij geweest ik leef de muziek, en ik ben er nog steeds bij, en mij maak je echt niet wijs, dat jij met jouw muziek diepere motieven hebt, dan om alleen maar mensen te laten dansen, en een plaat uit te krijgen. Tegen over mensen als ik kan je niet liegen, want wij horen het.

iK respecteer jouw mening maar jij niet de mijne, jij hebt niet het recht om mijn mening af te doen als ellitair.

Als jij vindt dat het interessante van de muziek aan de oppervlakte ligt,,,, zo van "klinkt het cool dan is het cool' is dat jouw eigen oppervlakkigheid, en vind ik het jammer voor je dat je nooit de diepgang en de werkelijke schoonheid en bezieling zal horen van de muziek.

Als ik het teruglees klinkt het nogal onsympathiek,,,, maar zo bedoel ik het niet,,,, ONE LOVE

Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb de track nog niet eens geluisterd, dat ga ik zo doen, maar het gezeik over samples is een boel BULLSHIT!! Je reinste gelul, arrogant elitair gekak. Of je nu muziek maakt, met Fruity, of een RS7000, of alleen met Soundfonts, of met 3 euriton aan hardware, het maakt geen ruk uit. Als je alleen maar presets gebruikt, of alleen maar samplecd's, of alleen maar je eigen geluiden of wat dan ook, het maakt geen ruk uit. Niets, nada, njente, het gaat om het resultaat.
Als een track vet is, dan is ie vet. Ik wil niet eens weten hoe die track tot stand is gekomen, want het maakt niet uit, het is namelijk de track die ik koel vind of niet.

Ik stel voor dat mensen die zich beter voelen omdat ze sampelen en geen samplecd's gebruiken even hun hoofd in hun eigen hoogst persoonlijke plekje waar de zon niet schijnt :kont: steken en eens nadenken over wat een onzin ze uitkramen.

Nu het volgende, Jaimie plaatst deze track en zegt, ik heb deze keer ook een beetje lopen pingelen met een gitaartje zelf, beetje vernuekt in de sampler, en ik had nog ergens een doos met oude plaatjes en daar heb ik wat dingetjes vanaf getrokken. Vervolgens de hele schreeuwende zelf sampelende bende in koor: Vet! Lekkere track man. Misschien dit of dat, maar leuk, melodie enzo.. BLABLABLA Inhoudsloos dit soort gezeik. Elitaire onzin.

Back