Microwave D
correct lid
een van de betere nummers die ik hier heb gehoord. petje af

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door dextah
Het gebruik van voorgekauwde samples van een sample cd vind ik niet echt creatief .

Het gebruik van voorgekauwde samples van een sample cd vind ik niet echt creatief .

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
sorry hoor, maar van dit soort meningen krijg ik een lauwe. Hoewel ik je mening wel respecteer, maar deze denkwijze is echt lauw. Hoeveel top artiesten gebruiken nu wel niet de disco loops van ouwe platen en hoeveel hits worden hier wel niet mee gescoord? hoeveel grote artiesten worden wel niet bekend met dit soort technieken? Sorry maar in mijn perceptie slaat dit kant nog wal. Sampelen is een oude en gerespecteerde techniek, om daar nu mee aan te komen zetten dat het gebruik maken van een sample fout is terwijl 99% van ons allen staan te dansen op de beste platen die vaak vol zitten met samples van vroeger dan vind ik dat eerder hypocriet. Jij luistert en danst dus nooit op muziek van Laidback Luke, DJ Sneak, Armand van Helden, Bad Boy Bill, Daft Punk en ga zo maar door omdat zij samples gebruiken??
![]()

ik kan me je visie wel inbeelden hoor Olaf, echter ben ik het er niet mee eens. Als ik het dit melodietje zelf na had gespeeld dan was het wel ok geweest? En wat als ik dit hele simpele melodietje zelf had verzonnen :confused: dan had heel die track waanzinnig goed geweest? En dat te bedenken dat de mensen die in een Genre muziek maken allemaal geinspireerd zijn door andere artiesten die al iets hadden uitgevonden! Perfect voorbeeld en door hemzelf verklaard is Elvis Presley. Mensen noemde hem de King maar hij zei zelf dat het enige wat hij deed was black music (soul, gospel, rnb etc) jatten en gebruiken op zijn eigen manier. Dus ook een soort van sampelen en nadoen. Ik vind het de stelling bullshit. Het gaat om het eindresultaat, plus we hebben het hier over muziek maken. Muziek maken heeft als enige doel vreugde en genot te brengen in ons leven. Dat gezeik over wel of niet moeten kunnen vind ik overbodig. Wij allen worden geinspireerd door anderen, wij allen proberen onze idolen te evenaren en als we elementen uit een andermans muziekstuk pakken om er zelf een eigen draai aan te geven dan is dat alleen maar goed. Mijn track bestaat niet alleen uit dat loopje. Dat loopje is niet alleen door 2 filters gehaald waardoor het een heel groot contrast met elkaar maakt, ook is het bewerkt qua volgorde. Vrij simpel wel ja, maar als ik daarnaast ook mijn eigen opzet maak door de beats op deze manier te doen en een maf bliepje dan vorm ik zo met elementen van een ander een eigen draai. De hele disco filter french house scene is hierop gebaseerd en ja ik verdedig hun nu allemaal. Groove Fanatics 001 doet het ongelooflijk goed, de 1e persingen zijn al op pre-sales basis uitverkocht!! En HEEL die track is opgebouwd uit samples van Kurtis Blow met mijn eigen draai eraan. Who gives a shit, als het eindresultaat maar gewoon top is. Dus of je vindt een track fout of goed.. met alle argumenten die bij je mening horen, maar het wel of niet mogen gebruiken van een loopje?? sorry![]()
zullen we dan allemaal nooit meer sample cds maken en kopen??

Origineel geplaatst door olafmol
iedereen z'n eigen opinie toch?![]()

Origineel geplaatst door bobaphat
Daft Punk vind ik geen goed voorbeeld want zei halen ten eersten hun loopje niet van een sample cd,,,, maar diggen zelf de platenkratten. Daarin zit nog een vorm van creativiteit in het selecteren van je samples,,,
sorry hoor, maar van dit soort meningen krijg ik een lauwe. Hoewel ik je mening wel respecteer, maar deze denkwijze is echt lauw. Hoeveel top artiesten gebruiken nu wel niet de disco loops van ouwe platen en hoeveel hits worden hier wel niet mee gescoord? hoeveel grote artiesten worden wel niet bekend met dit soort technieken? Sorry maar in mijn perceptie slaat dit kant nog wal. Sampelen is een oude en gerespecteerde techniek, om daar nu mee aan te komen zetten dat het gebruik maken van een sample fout is terwijl 99% van ons allen staan te dansen op de beste platen die vaak vol zitten met samples van vroeger dan vind ik dat eerder hypocriet. Jij luistert en danst dus nooit op muziek van Laidback Luke, DJ Sneak, Armand van Helden, Bad Boy Bill, Daft Punk en ga zo maar door omdat zij samples gebruiken??
![]()

Origineel geplaatst door fuse
Maak anders eens een nummertje helemaal vanaf scratch zelf.
Kun je ook wel, dat weet ik zeker. En dan houden heel wat mensen hun mond. (waardeer hun mening maar niet hun waardeoordeel)
En niet zo botax strak compressen en dan komt alles goed.![]()

Tja en opeens gebruikt iedereen dezelfde samples ...
Ga lekker 2ehands platen door spitten zou ik zeggen . Er is genoeg materiaal wat nog nooit gesampled is .
Ik heb echt niks tegen samplen . Toen ik 13 jaar geleden een Emax 1 van mij pa kreeg deed ik niks anders .
Dagen heb ik bakken door gespit . Al mijn geld er door heen gejaagd op zoek naar samples .
Nee voorgekauwde samples is voor mij hetzelfde als een mannetje op een bruiloft die midifiles afspeeld met zijn GM keyboard .
Ik vind het niet creatief en het zegt wat over de persoon die ze gebruikt ..Maar mischien ben ik wel een Lauwe ouwe lul die er niks van begrijpt .
En zoals Boba al zegt kan jij je echt niet vergelijken met meesters als sneak en van helden etc .
Ga platen bakken af op zoek naar samples dan leer je nog wat over muziek . Ik heb meer van samplen "luisteren" geleerd
dan mijn muzieklessen .