iemand ervaring met Roland tr-8

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Beste Roland TR-8 gebruikers...

Ik volgende vragen over de Roland tr-8 hoe goed zijn die delay en reverbs effecten die er in zitten ?

En is het mogelijk met sequencer laten afpelen en via Ableton Live weer opnemen zo dat ik die noten kan op vangen ?

Er zullen in loop der tijd wel meer vragen komen maar dit is het voor zo ver.

Ik ben erg benieuwd of deze vragen beantwoord kunnen worden alvast bedankt!

De interne fx zijn zeker niet het beste wat er is maar in de praktijk prima bruikbaar (vind ik).

Een stuk of 8 soorten voor delay en reverb. Klinken imo niet heel slecht hoor. En dan nog, ze zijn er voor de tussendoor effectjes, niet om over je hele drumgroep te flikkeren.

Wat zijn de mogelijkheden met usb poort?
Ik weet dat het mogelijk is om als een soort geluidsinterface werkt.
Alles op aparte kanaal kan zetten zodat alles kan af mixen hoe werkt het
met je huidige geluidsinterface?

Is er ook een soort vst software aan sturing mogelijk?

Op Windows kun je maar 1 audio interface tegelijk gebruiken, op Mac kun je 'aggregated device' maken waar je audio interfaces tegelijk naast elkaar kunt gebruiken. Wat betreft de functionaliteit, zoek eens rond op Google of Youtube. Alles wat je vraagt is daar vrij makkelijk te vinden.

Wat betreft de functionaliteit, zoek eens rond op Google of Youtube. Alles wat je vraagt is daar vrij makkelijk te vinden.

Sorry, maar ik dacht dat dit het Synthforum was ? Is mensen met vragen dan doorsturen naar een zoekmachine een optie ? En al zeker niet door een moderator...
Of je kan ook zeggen : We sluiten SF. Alles is immers op Google te vinden.:eureka:

De TR8 manual vind je hier

Sorry, maar ik dacht dat dit het Synthforum was ? Is mensen met vragen dan doorsturen naar een zoekmachine een optie ? En al zeker niet door een moderator...
Of je kan ook zeggen : We sluiten SF. Alles is immers op Google te vinden.:eureka:

De TR8 manual vind je hier

Het was geen sneer, maar bedoeld als advies. Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten, geef hem een hengel en hij kan de rest van zijn leven eten of zoiets... Voor mij ging een wereld open toen ik YouTube ontdekte voor gear informatie in elk geval.

Verder staat vragen altijd vrij uiteraard.

Laatst gewijzigd:
Het enige nieuws waar ik op zit te wachten omtrent de TR-8 is de mogelijkheid om de audio via een plugin je daw binnen te halen. Dan is het opeens een heel interessant apparaat.

Met max for live kan je in ableton toch de tr8 bedienen? En via USB haal je de audio toch binnen?
Ik vraag me enkel af of die 96khz standaard saboteert als je op een mac met andere oudere doosjes werkt als 'aggregated device'

De kans op zo'n TI/Overbridge-achtige plugin lijkt me niet heel groot aangezien de producten toch primair als live/jamdozen worden gepositioneerd. Daarnaast hebben we bij Access en Elektron gezien dat het erg moeilijk is - Access heeft het hele Virus TI verhaal eigenlijk nooit helemaal goed gekregen, en Overbridge heeft gruwelijk lang geduurd. Zeker in deze fase van de TR-8's lifecycle lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat Roland daar zijn vingers aan gaat branden.

Laatst gewijzigd:
Nee ik verwacht ook niet dat het zal gebeuren.

In Live kan je wel een drumrack zo inrichten dat de Kick/Snare/Toms/Clap via de analoge outputs binnenkomen, en je de TR-8 de overige geluiden als samples in Live laat triggeren. Als ik er eentje zou kopen zou ik het zo oplossen.

Ik heb geen TR-8 meer, maar destijds had ik de kick en snare+clap op output 3 en 4, de hats en cymbals pande ik naar links op L en de toms en de rest naar rechts op R. Dat vond ik op zich prima werken.

Sorry, maar ik dacht dat dit het Synthforum was ? Is mensen met vragen dan doorsturen naar een zoekmachine een optie ?

Op een forum stel je vragen die niet te vinden zijn op zoekmachines. Feitjesvragen van het type "wat is de polyfonie van een Jupiter 8" horen niet op een forum thuis en waarom zou je niet eerst een minuutje Googlen? Sneller dan een uur wachten op een humeurig antwoord op een forum waar je mogelijk alsnog niet verder mee geholpen bent.

"how to use my audio interface with the tr8" geeft al antwoord van diverse bronnen. Of verwacht ik dan teveel? :P

Wat zijn de nadelen van dit apparaat?

Beperkte geluidenset, wéér de x0x sound, geen mogelijkheden voor eigen samples, geen output per instrument (alleen over USB), beperkte sequencer, geluiden vast aan slots (dus je kunt wel bijvoorbeeld een 808 kick naast een 909 snare gebruiken, maar geen kit maken met zowel 808 als 909 kick), audio over USB alleen in 96khz, matige effecten, scatterfunctie is niet heel bruikbaar en de kleuren moet je van houden.

Back