Wie is beter?

Wie is beter?

• Todd Terry

Stemmen: 2 33,3%
  • Todd Terje

Stemmen: 4 66,7%

• Totaal aantal stemmers
    6
james Todd smith... :)

Bustin Jieber, maar die staat er niet bij...

Ik kan terry van de house. Die andere rinkelt minder bellen.
Overtuig me eens m te checken?

Precies wat Ytse zegt, Terry inspiratie geweest voor velen, denk ik, met eigen stijl. Terje herstructureerder van bestaand materiaal. Ook knap maar toch anders, vind ik...

Is dat niet appels met peren vergelijken?

Appels en peren zijn prima te vergelijken.
Er zijn overeenkomsten (beide fruit, -klokhuis, -hangen aan een boom ed.)
maar ook verschillen (vorm, smaak, toepassing ed.)

Precies wat Ytse zegt, Terry inspiratie geweest voor velen, denk ik, met eigen stijl. Terje herstructureerder van bestaand materiaal. Ook knap maar toch anders, vind ik...

Ik denk dat je Terje daarmee tekort doet. Hij heeft naar mijn weten geen bestaand materiaal geherstructueerd maar allemaal eigen nummers gemaakt, meestal met analoge apparatuur (arp 2600 ed.)

Voor mij is de muziek van Todd Terje overduidelijk beter. Het is is naar mijn mening hoogstaander en gelaagder. Ook gebruikt hij Jazz en Latijns Amerikaanse invloeden. Eerlijk gezegd ben ik nooit zo'n fan geweest van Todd Terry ookal was hij één van de grondleggers van House/Techno.

Ik heb hem drie of vier jaar terug in de Perron gezien en gehoord en hij deed (tot vervelens toe) bijna alleen maar dit soort dingen. Voor mij niet echt inspirerend. Misschien dat hij (daarna) meer creatieve dingen heeft gedaan maar ik blijf voor Terry..

o ja klopt hij maakt ook re-edits inderdaad.
ik vind die niet zo interessant maar de muziek die hij zelf maakt wel:

van bovenstaand filmpje vanaf 2:10 de bas die hij ineens als solo instrument gaat gebruiken.. wauw!

..en natuurlijk deze, één van de beste nummers van de afgelopen 10 jaar (vind ik dan):

Live heb ik hem nooit gezien, misschien dat Todd Terry beter is als Live act of als DJ maar het gaat mij nu puur om wie er beter is als producer (gezien we hier op het Synthforum zitten) en dan wint Todd Terje voor mij met kop en schouders.

Back