Yello Live was fake

Dnaab136

Stamgast
Zo goed als lege modulars, geen kabels in de modor, niks (zelf de mixer niet) heeft power.:stupid

Attachments

• look ma, no cables!.jpg
    look ma, no cables!.jpg
    48 KB · Bekeken: 105
  • look ma, no cables! 2.jpg
    look ma, no cables! 2.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 90
  • 14711583_1306159439395351_1779840952723003614_o.jpg
    14711583_1306159439395351_1779840952723003614_o.jpg
    80,6 KB · Bekeken: 81
tja wat dacht je,ouwe rakkers,of die nu nog zo vlekkeloos zou kunnen doorratelen ook trouwens

Wat me nog meer doet lachen zijn die jonge poppetjes die met hun sax staan te wibbelen,je moet eens kijken in die video

Dat ik er na 25 jaar toch nog achter kom wat dat liedje was dat altijd in het schooltvweekjournaal zat! (of was het een ander educatief jeugdprogramma?)
Dat was the Race van Yello. Ik had echt nog nooit van die band gehoord tot die man in die documentaire over electronische muziek zat.

Maar goed bedankt dus voor het oplossen van een oud mysterie :)

.

Het zijn dus niet alleen de jonge handjes-in-de-lucht USB DJs die de boel flessen :D

that photo is misleading as it was shot during setup before the rig was finished. Boris.

Die eerste foto is een still van een video die Yello op FB heeft gezet. De eerste afbeelding komt voorbij op 0:53. Op 0:14 zie je ook duidelijk een andere setup dan op 0:53. De derde foto is in elk geval niet tijdens het concert genomen. Ik zie namelijk een leeg podium en een lege zaal.

Het is gewoon een promotie filmpje/foto. Dus het valt allemaal wel met met het flessen, fake en posing :).

Dank moderator, voor het onderzoek naar deze netelige kwestie. :okdan:

Inderdaad, op 00:14 staat de zanger nog bij Yello, en ligt er een A4-tje op tafel. Het A4-tje en de zanger zijn op 00:53 verdwenen. Maar ook die opname lijkt wel degelijk tijdens het concert gemaakt. Je ziet de andere muzikanten, de zanger, dansende danseressen, projectie op de achtergrond... Bovendien schrijft meneer Yello zelf: "This film by Rainer von Rottenburg captures some of the outstanding moments of the show". Wellicht is het nummer gewoon twee keer gespeeld?

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, op 00:14 staat de zanger nog bij Yello, en ligt er een A4-tje op tafel. Het A4-tje en de zanger zijn op 00:53 verdwenen. Maar ook die opname lijkt wel degelijk tijdens het concert gemaakt. Je ziet de andere muzikanten, de zanger, dansende danseressen, projectie op de achtergrond...

Het is natuurlijk niet geheel ongebruikelijk dat men repeteert voor een live optreden. Zeker in het geval van Yello in Berlijn (waarvan gezegd wordt dat het het eerste live optreden was).

Bovendien schrijft meneer Yello zelf: "This film by Rainer von Rottenburg captures some of the outstanding moments of the show". Wellicht is het nummer gewoon twee keer gespeeld?

Misschien had hij er dan beter nog aan kunnen toevoegen "and some less outstanding moments of the rehearsal". :)

Zoiets krijg je ook nooit voor elkaar om live te spelen. Veels te ingewikkeld.

Andere Hans; ik denk als je hem 't 'ns laat proberen dat hij 't wel voor elkaar krijgt;

Back