Het is inderdaad wel wat vreemd dat er een aantal te koop staan.
Ik vermoed dat het komt omdat het misschien toch wel wat lastiger is dan je op basis van de videos zou verwachten. Daar komt het op over dat je de ene track na de andere produceert met slechts een paar drukken op de knoppen. Dat klopt op zich ook wel, maar voordat je die workflow in je vingers hebt ben je toch wel een aantal dagen flink oefenen verder. Veel mensen zullen zichzelf die tijd niet geven denk ik.
Maar als je die fase wel door bent dan heb je een fantastische controller tot je beschikking, ik zou echt niet meer zonder kunnen. Ik doe er echt alles mee. Alle hardware synths bestuur ik er ook mee, plus je hebt overal stepsequencers voor (drums, noot melodieën en automation per step). Het manipuleren van samples is peanuts nu op de push 2 en het bedienen van je instrument groups werkt naadloos.
Waar de push 2 te kort in schiet is het lekker editten van midi, het kan allemaal wel, maar het is nogal omslachtig in de praktijk, dat stuk doe ik vaak dan ook even snel op de computer. Maar voor de rest is het denk ik 80 procent op de push 2 en iets van 20 procent op de computer.