welk synth is voor New Age en Ambient .....

ADBsound

Soundfield-Studio
ik ben er nog niet helemaal uit.

:eureka: wie kan mij de advies geven welk synth goed is voor, Ambient en New Age geluiden.

ik hoor dat de Korg Trinton Le wel goed is voor Ambient en New Age geluiden

zijn er nog meer synth´s

Groeten

Andre

Laatst gewijzigd:
absoluut de korg karma. heeft dezelfde soundengine als de triton, maar heeft een extra functie die karma heet. Die manipuleert op basis van allerlei parameters de sounds die je speelt. Je gelooft je oren niet als je deze synth in actie hoort. padjes zijn geen seconde hetzelfde.

De Z1 is heel goed voor pads en ambient sounds.

Wat mij betreft is elke synth geschikt voor ambient, echt waar. 't Is maar net wat jij er mee uithaalt.

Wellicht wil je weten welke synths leuke presets bevatten voor ambient? Geen idee, ik heb ze alvast niet allemaal uitgeprobeerd.

Maar om hier achter te komen kan je best naar je lokale muziekwinkel trekken en daar rustig menig synthesizer uitproberen en vooral luisteren. Wat een ander mooi vindt, vind jij misschien wel helemaal niets. Smaken verschillen dus ... naar de winkel (of een synthfreak bij jou in de buurt)

ambient sounds

ambient sounds

Hoi,

ik heb gehoord dat de korg Karma problemen heeft met het bulken van Sysexe data.
heb zelf ook een Korg Z1 gehadt en die was heel taai met het bulken van sysexe.
was dan wel de eerst Z1 in de jaren 1997 ik weet niet hoe het nu is van de korg Z1

dat is niet fijn als je een andere geluid wel hebben met zo een vertraaging in data verkeer.

vandaar dat ik het niet weet welk Synth wel goed is.....?

Mijn Dank voor Info.

Andre

gebruik dan absynth ofzo daar blijft bijna alle data verkeer in je pc

maar zoals hover zegt: wat is jou sound ?... elke synth is goed voor ambient/new age... t is maar de vraag hoe jij hem gebruikt & hoe jij je pallet maakt

Re: ambient sounds

Re: ambient sounds

Origineel geplaatst door ADBsound
ik heb gehoord dat de korg Karma problemen heeft met het bulken van Sysexe data.
heb zelf ook een Korg Z1 gehadt en die was heel taai met het bulken van sysexe.
was dan wel de eerst Z1 in de jaren 1997 ik weet niet hoe het nu is van de korg Z1

dat is niet fijn als je een andere geluid wel hebben met zo een vertraaging in data verkeer.

ik vind het een beetje onduidelijk wat je bedoelt. het is zeker zo dat de karma bij een datadump van zijn presets via sysex vrij traag is. Waarschijnlijk bedoel je dat je vroeger bij het wisselen van een sound deze sound info naar de synth stuurde om hem zo om te programmeren. Dat hoeft niet op de karma of triton in ieder geval.

Je hebt in de karma 6 banken van 128 patches tot je beschikking. Dus het geluid wat je nodig hebt voor je project kun je altijd wel kwijt in deze banken. 1 patch is 1 geluid. Via combi's kun je 8 patches tegelijk afspelen. iedere patch kan je een apart midikanaal toewijzen. ke kunt dan 8 sounds tegelijk afspelen. Via song mode kun je zelfs 16 sounds tegelijk afspelen. Dus sysex dumpen tijdens je song zijn hiermee overbodig geworden.

Ga eens de muziekwinkel in om al die synths zelf eens uit te proberen.
Is nog leuk om te doen hoor. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Ga eens de muziekwinkel in om al die synths zelf eens uit te proberen.
Is nog leuk om te doen hoor. ;)

Ze hebben helaas niet alles meer staan , bijv een Korg Trinity of een K2000..

New Age en Ambient .....

New Age en Ambient .....

Dat is wel zo,

wel soort geluid bevald mijn, ja dat is.

je kan uit elk synth wel geluiden maken die je wild hebben maar dan krijg je de klankkleur is wel belangrijk.

dan kan je beter een Synth hebben die gericht is op New age geluiden.

en Absynth is niet mijn doel van music maken via de PC.

ik werk met Hardware.

Grt

Andre

Je kunt natuurlijk ook aan een sampler denken, maar vind bijv
de Yamaha S80, CS6X , en korg Trinity en N5 wel geschrikt
hiervoor... zelf gebruik ik de Trinity,k2000 en de TS-10 van Ensoniq.

Uhm......... Korg Z1, Korg Wavestation, E-mu Morpheus zou ik zeggen.
Heb ze hier staan en ik bevind me in hoger sferen :engel:

New Age en Ambient

New Age en Ambient

:engel:

Is er iemand die demo geluiden van een Korg Karma of een Korg Trinity.

Mp3´s van New Age en Ambient geluiden.

Andre

Re: New Age en Ambient

Re: New Age en Ambient

:engel:

Is er iemand die demo geluiden van een Korg Karma of een Korg Trinity.

Mp3´s van New Age en Ambient geluiden.

Andre

Op www.korg.com vind je alvast demo's van de Korg Karma en Triton.

Op www.lfo4.com kan je de demo's van de Korg Z1 (Moss-technologie) beluisteren.
Op www.tritonhaven.com en www.irishacts.com vind je ook heel wat songs gemaakt door Korg Triton/karma bezitters.
Op www.karma-lab.com/forum vind je ook heel wat songs gemaakt met .... de Karma

Mensen bedankt, voor de info en de links voor demo geluiden.

ik geloof dat ik al naar een soort keus ga b.v Korg Karma is wel goed van de klankkleur.

alleen ik weet niet hoe deze is met midi data besturing via Midi

Bedankt all,

Andre

Attachments

• a link adbsound.jpg
    a link adbsound.jpg
    3,5 KB · Bekeken: 88
Mensen bedankt, voor de info en de links voor demo geluiden.

ik geloof dat ik al naar een soort keus ga b.v Korg Karma is wel goed van de klankkleur.

alleen ik weet niet hoe deze is met midi data besturing via Midi

midi besturing via midi naar de korg karma is uitstekend. De korg karma is voor plus minus 1100 euro te krijgen 2e hands en rond de 1600 euro nieuw.

Back