synthnerdspacelab - R'dam - animocheck - organisatie

nmnn

Human Error Synth Repair
Aight, animo? Tijd voor actie.

Laten we het beestje niet bij de naam noemen, want termen als synthforum-meeting, meetup of iets in die strekking laat me eerder de gordijnen sluiten dan openen. Allereerst dus een naam. Wie?

Er zijn legio aan plekken hier in Rotterdam om iets te organiseren, de een nog leuker dan de ander. Te denken valt uiteraard aan Worm, maar misschien wel leuker ook Roodkapje of PinkPank. Dat is echter allemaal in het epicentrum van de stad dus wellicht is het leuker om iets op Zuid te vinden. Ik heb een mogelijk lijntje bij de gemeente om tijdelijk ergens van een leeg pand gebruik te kunnen maken.

Dan een datum? Snel of juist wat tijd om de boel op te zetten?

In welke vorm gaat het gebeuren? Is er een dress code? Is het ceremonieel? Moeten we offers brengen? Ik wil graag iets van Korg offeren als dat kan. (Daar moet iemand dan iets van meebrengen, want ik heb geen Korg) Willen we hoorbare muziek, of moet men een koptelefoontje op? Live setje? JAJAJAJA toch?

Iets te eten en te drinken van het type waar je geen terminale ziektes van krijgt?

Let the games begin.

Super! Daar gaan we eindelijk!
Naam: Der Synthstaffel of Syntherheitsdienst. Voor die initialen zijn nog mooie veertigejaren-logo's te vinden ook, tijd om het taboe van die vormgevingen af te tillen!
Zuid is leuk maar wel kut te bereiken voor mensen buiten (en binnen) de stad PinkPank is wel lekker centraal?
Ik zeg beter snel en slordig dan laat en perfect want je weet hoe het gaat met perfectionisme en langetermijnprojecten.
11 september lijkt me een schitterende datum er hoeft dan immers ook niets meer geofferd te worden.
Ik zou de vorm onderhevig maken aan wat er op die termijn geregeld kan worden. PA en een mixer met genoeg kanalen (iedereen mono, 1 kanaal per persoon) en iedereen neemt sowieso zn eigen headphones mee.
Ik ben down, ook om dingen te regelen. Je weet me te vinden!

Tof!

Ik ben 6 t/m 12 september op vakantie, maar buiten dat flexibel.

Ik ben sowieso van de partij! 11 september is wel ver weg, laten we het eerder doen. Misschien is pinkpank geen slecht idee, lekker centraal en ze kennen ons daar al.

Ik heb PinkPank even een bericht gestuurd. Even zien hoe zij daar tegenover staan. Dat is wel een hele toffe locatie, en we kunnen er flink herrie maken.

Ik vind 11 september ook wel ver weg, maar de ervaring leert dat de tijd snel kan gaan als je iets opzet. Hoe simpel ook.
Wat is de voorkeur? Weekend of weekavond? Promoten, of intiem?

En als mensen graag actief iets willen doen, laat het even weten!

ik hou niet van eten waar je geen terminale ziekte van krijgt alleen, verder goed idee.
iets van korg offeren ook goed, maar ik zou ook novation willen aandragen als dat kan(heb ik ook niks van).
Synthklang Spedition

De mensen van PinkPank zijn tot 18 augustus met vakantie zegt de email. Ik fiets deze week wel even langs om te zien of de fietsenmaker er toevallig is. Anders is het nog even wachten.

Zullen we ook een mailtje opstellen naar Korg en Novation of ze ons willen sponsoren met offfers? Want Novation mag aan dat rijtje toegevoegd worden. (Als mensen overigens een Korg mee willen brengen en mij van gedachten willen laten veranderen luister ik graag)

Ik vind het erg tof klinken. Nooit nog meegedaan aan dit soort 'gatherings' (klinkt ook niet), maar wel tof om bv samen ff de (oa modulaire) synths aan elkaar te hangen en b2b(2b2b2b) oa herrie te maken!

Ik sluit me gewoon aan als ik hopelijk kan op de datum die gepland wordt, als newbie zijnde pas ik me keurig aan :). R'dam is voor mij zowieso prima (vanuit Breda komende..)

Lijkt mij inderdaad wel leuk om een soort feestje er van te maken en niet zo een oubollige meeting/gathering. Goed idee!

Rotterdam. Perfect.
PinkPank vind ik persoonlijk een hele hele toffe locatie! Zou daar graag meer toffe feesten willen zien, alleen het is een kraakpand dus ze zijn een beetje voorzichtig mbt overlast.
Als het geen PinkPank wordt lijkt mij het centrum juist wat gemakkelijker want het is.. centraal.

Als er live shows zijn dan alsjeblieft niks met koptelefoontjes doen. Zo komen die prachtige synths nooit tot zijn recht natuurlijk. :eureka:
Als er booths komen met demo spul, dan juist weer wel koptelefoons.. Die beurzen zijn altijd zo vermoeiend met al die piepjes door elkaar heen.
Ben altijd helemaal doodop na zo'n dag.

Qua data zou ik ongeveer een tijdsbestek van 6 weken voor de promotie en dergelijke erin houden.
Dus dat er 6 weken tussen de aankondiging van het event en het event zelf in zit, zodat mensen op het event attent gemaakt kunnen worden etc..
Het zou zonde als er bijna niemand komt, toch?

Laatst gewijzigd:
Een feestje moet het sowieso worden.
Wellicht is het sowieso een idee om de avond af te sluiten met livesets. We kunnen vooraf een lijst maken met iedereen die een setje wil doen en die een beetje curateren zodat er wat opbouw in zit. Ik heb in principe alles in huis om een feetsje van 75 man te doen. (geluid inc. sub en wat flikkerspul)
Bij PinkPank verhuren ze de zaal voor 100 euro. Als we meer willen dan een lege ruimte om wat te kutten overdag zullen ze waarschijnlijk wel om die vergoeding vragen. Dat is iets om rekening mee te houden. Daar komt dan ook nog wat transport bij als ik mijn geluid mee moet nemen. De mensen van PinkPank draaien dan de bar, daar hebben we geen omkijken naar. We kunnen dan overdag een nerdgebeuren houden en afsluiten met live muziek en bezoekers. Eventueel met entree om de kosten te dekken.

PP is wel klein, dus hou er rekening mee dat je een vierkante meter tot je beschikking hebt om je spullen uit te stallen :P

Okee, dus allemaal onder voorbehoud stel ik voor:

SynthklangSpedition
9 september
middag tot nacht
PinkPank
synthklangspedition‎.org

9 september ipv 11 omdat de 11e een maandag is. Sorry bones, zullen we de 11e toch iets anders moeten bedenken.

Heeft iemand trouwens contacten bij die nieuwe radio in Rotterdam? Misschien wel leuk als zij live streamen oid?

Ik sluit me aan bij Taknu. Ik ben vooral een hobbyist met helemaal niet zoveel ervaring, maar ben heel benieuwd hoe andere werken, en wil er graag van leren. Live performance van mij zal ik jullie besparen :-) Ik ben vooral van het beetje aankutten met synths en lekker geluiden maken :-D

Overigens kan ik de 9e helaas ook niet. Als het op andere data valt wellicht wel. Ik vind het trouwens ook niet erg om een bijdrage te leveren voor de meetup. Net als oefenruimtes huren, kost dat nou eenmaal een paar tientjes.

Hoi ik ben benieuwd of er aanvullend nieuws is. Ben niet zo bekend met de eerdere synth meetings, maar lijkt me leuk om andere lotgenoten te treffen.

Back