Wie verdient z'n geld met muziek? / Wat is je beroep?

Errol

The difference is Clear
Ik vroeg me af hoeveel van jullie zn geld verdiend met het maken van muziek.

Dus daar ook van kan leven.

Bedankt alvast.

Re: pro's

Origineel geplaatst door Errol

Bedankt alvast.

Niemand???

Ervan leven kan ik niet, maar het is onderhand een bijverdienste. Hoewel ik daarbij moet zeggen dat het DJen daarvan de grote bulk oplevert. Ook geen vetpot. Beetje niveau krantenwijkje. :) Wel heel leuk natuurlijk. Overigens zijn er meer voordelen, want ik ben lid van een DJ pool, voor industrial, gothic en EBM DJ's, en daarvan krijg ik elke maand zo'n 15 tot 20 CDs binnen voor nop, dus dat soort emoluenten zitten er ook in. Al met al mag ik niet klagen, en met de opkomende populariteit van Industrial en EBM, zit er in de toekomst wellicht meer in. Ik merk het wel.

Heel stilletjes aan begin ik betaalde opdrachtjes te krijgen.
Muziek voor reclamespots/film.
Mijn eigen muziek begint stilaan op release niveau te komen, maar nog niks concreet.
Voor de rest deeltijds werk dat niks artistieks heeft. Ik vind de afwisseling wel goed werken.

Zolang ik niet 10 platen per jaar uitbreng en niet 2 keer per week optreed, zit het er niet in.
Maar dat maakt ook niet uit, want ik heb al een baan.

Hoi Errol; ik kan er nog niet van leven, maar het is een leuke bijverdienste. Ik krijg bvb. nog steeds geregeld wat Eurootjes van een tranceplaatje uit 1994 (maar uiteraard ook van recenter stuff). En ik begin stilletjesaan wat meer samen te werken zodat ik wat zal moeten upgraden (oa mixer e.d. - maar dat zag je al in een ander thread).
Veel succes maar vooral ook plezier met je muziek !! :biertje:

Volgens mij is het maar voor een selecte groep mensen mogelijk om van de muziek in nederland te kunnen leven. De meesten hebben een (bij)baan.

Bedankt alvast.

Ik, en ik kan er van leven omdat mijn vriendin een goede baan heeft......

Als ik het hele jaar door voor Alesis en Hartmann zou programmeren kon ik er ruim van leven... Maar ja, helaas.
Dan maar een baantje in het randgebeuren. :D

Interessant, jullie reacties.

Bambam houdt nog steeds erg veel van zn vriendin zie ik8o)

Nooit gedacht aan een ander merk Pim, om voor te programmeren?
Wanneer krijg ik nu die beloofde les vd andromeda??

kratarknathrak, je moet maar zo denken, beter een nachtje draaien dan een ochtendje krantenwijken.:D

1 van mijn passies is ook filmmuziek maken dus als je dat voor elkaar kunt krijgen Nick ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op je8)

Gewoon 10 platen maken of heb je een te drukke baan? Het is ook maar wat je ambitie is natuurlijk.
Muziek maken als hobby is ook niks mee.

Ja dat is lekker he? THM. Wij hebben ook een tijdje geleden wat gemaakt voor een platenmij en daar krijg ik nog steeds elk half jaar een flink bedrag van. We moeten altijd lachen als we die enveloppe opendoen en weer ns zien wat we nu weer kunnen factureren. Twordt trouwens weer eens tijd. In de gaten houden dus.

Het is ook moeilijk Fuse om in dit kleine landje waar de muziek industrie nederland op zn smalst is je brood te verdienen.

Met alleen muziek maken kom je er niet.
Tzakelijke gedeelte is net zo belangrijk.
Wijzelf hebben daar een advocaat voor die alles wat we moeten ondertekenen onder de loep neemt.

Tkost een paar centen maar uiteindelijk gaat je dat in de toekomst (als uiteraard je muziek kan verkopen) heel veel geld schelen.

Tot zover bedankt voor jullie bijdrage.

Nooit gedacht aan een ander merk Pim, om voor te programmeren?
Wanneer krijg ik nu die beloofde les vd andromeda??

Hartmann is een ander merk... Zie www.hartmann-music.com

Die les op Andromeda heb jij toch niet echt nodig? Maar ik zal het eens aan mijn baas vragen of ik een goede klant niet een bezoekje mag brengen.

Origineel geplaatst door Pim
Hartmann is een ander merk... Zie www.hartmann-music.com

Die les op Andromeda heb jij toch niet echt nodig? Maar ik zal het eens aan mijn baas vragen of ik een goede klant niet een bezoekje mag brengen.

Ik weet dat hartman een ander merk is maar ik dacht dat jullie (electric sound) deze importeerde.
Als dat zo is zit je er natuurlijk dichtbij.

Waar kan ik trouwens die hartman horen hierin amsterdam?

Je overschat me Pim, kweetniet alles:D Dud als je zin hebt om ns langs te komen lijkt me heel leuk.
Er is hier zoveel veranderd sinds ik jou voor het laatst bij ons heb gezien.

En ik denk dat je ook wel nuttige tips hebt omtrent de andromeda.

Laat me maar weten.

fijn weekend,

Ik weet dat hartman een ander merk is maar ik dacht dat jullie (electric sound) deze importeerde.
Als dat zo is zit je er natuurlijk dichtbij.
De Neuron wordt door TSI Benelux geïmporteerd. Axel Hartmann is via Alesis met mij in contact gekomen. (Axel is industrieel ontwerper en heeft ook voor Alesis gewerkt)

Waar kan ik trouwens die hartman horen hierin amsterdam?
Pak de Gouden Gids en bel alle muziekboeren op. Maar gezien de prijs zullen weinigen hem op voorraad hebben.

Origineel geplaatst door Pim

Pak de Gouden Gids en bel alle muziekboeren op. Maar gezien de prijs zullen weinigen hem op voorraad hebben.

Ik mail wel naar de importeur.
Is die zo duur dan?

Waar kan ik voorbeeld geluiden horen. Ik kon het niet zo snel op de hartman site vinden.

Misschien een beetje ver, maar vrijdag was ik in music store koeln en daar heb ik maar liefst 2 hartmann neuron's in de zaak zien staan.

ik ben zo'n 2 - 3 uur in de week bezig als koortoetsenist en dat verdient wel leuk. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat er niet van te leven valt als het maar zo weinig uren zijn. Ik zou er ook niet aan moeten denken om dit fulltime te doen, hehe. Maar een leuk bijbaantje is het wel

Zo af & toe vang ik ook wel es wat voor m'n muziek, vooral met het bandje.
Dit staat niet in verhouding tot wat ik erin gestoken heb, en nog steeds eraan besteed.
Van geld verdienen is dus geen sprake. Vind ik ook totaal niet erg: muziek is m'n hobby, en 'n hobby mag geld kosten. Voor m'n brood heb ik 'n baan.

Prof sinds 1994.
Blijft onzeker vak maar met brede interesse in allerlei soorten dance is het wel te doen.

Back