@ blieper...plaats nog maar wat van die elektronica tracks!
Het probleem dat ik met de (NPO Radio 2) top 2000 heb is dat ik minstens de helft niet mooi vind. Met een beetje geluk komen er in een uur 2 leuke nummers langs. En dus luister ik heel weinig top 2000. Ik speel dan liever muziek van mijzelf.
Meestal zal er - vermoedelijk voortkomend uit nostalgische gevoelens - gestemd worden op muziek dat men vanaf het 14e tot aan het 25e levensjaar (erg) mooi vond. Bij mij is dat niet zo, maar ik denk wel dat dit bij veel mensen zo werkt. Gaandeweg stemmen de ouderen echter steeds minder en de jongeren steeds meer. Met als gevolg dat ieder jaar de top 2000 meer 'verjongd' is. Ik denk dat er voor mij niet veel veranderd, en dat is dat ik elk jaar ongeveer de helft mooi blijf vinden. Overigens kunnen nieuwe binnenkomers ook oude nummers zijn (die er wel of niet eerder ingestaan hebben). En bijv. een oud nummer als "Bohemian Rhapsody" (van Queen) - in 2016 (wederom) op één - schijnen veel jongeren ook (nog) mooi te vinden. Dat nummer zal dit jaar dus nog wel hoog in de top 2000 staan, maar ik denk niet meer op nummer één. Ik verwacht eerder iets van Coldplay, bijv. "Clocks", maar ik denk nog eerder "Fix you". "Bohemian Rhapsody" hoeft er voor mij helemaal niet in te staan, hoewel ik wel een groot fan van Freddie Mercury ben. En die twee nummers van Coldplay die ik hiervoor noemde mogen wat mij betreft, maar dan wel ergens laag in de top 2000.
Maar ik heb nooit eerder gestemd. Misschien om reden dat ik het moeilijk vind om een keuze te maken. Er is nl. zoveel mooie muziek waarvan je dus maar 35 nummers mag kiezen. Misschien dat ik er deze week nog eens naar ga kijken...
In de keuzelijst van de top 2000 ontbreekt het mooiste nummer van
Snap!, t.w. "
Rame". Hoe is het potverdikkeme toch mogelijk?

Toch maar eens gaan stemmen...
Voor wie naar het Ozora Festival wil / gaat...in Hongarije goed oppassen dat je niet wordt opgelicht door taxi chauffeurs! Menn, wat heb je er daar een schobbejakkken tussen zitten zeg!
Ozora Festival 2017 >>> Producer & DJ
Astrix met "
Deep Jungle Walk"