Pakkende songs (die je raken)

Ze rijden hier inderdaad iets anders (wilder) dan in Nederland. Binnenkort mag ik weer verkassen, naar Goa. Is het een stukje rustiger op de weg.

Leuk om je verhaal van de Beatles te lezen. Als je die clips van vroeger terug ziet hoor je soms alleen maar gegil van de vrouwlijke bezoekers. Moest ook wel apart zijn geweest voor de heren.

ik zag ozora (festival i hongarije) hier ergens genoemd worden.. daar ben ik 2 keer geweest..mooi festival met alle soorten mensen uit alle windhoeken..veel goede artiesten en dj,s altijd behalve snachts.. dan is het high tek dark wat de klok slaat echt niet doorheen te komen.. maar dan heb je wel flink veel tijd om je nachtrust te voorzien ..onder deze aftermovie heb ik tracks geplaatst van de 2 beste artiesren die er toen waren..high intelligent agency en eat static

tijdens mijn eigen dj sets gooiik er altijd wel een paar muzikale uitschieters tussendoor.. er is nu zo veel psy dub inmiddeld zodat je daar wel meer dan een week nonstop mee kan vullen.. op een bepaald moment lijkt het allemaal wel redelijk veel op elkaar.. en dan draai ik toch liever wat meer van die uitschieters er door heen.. een track van bola om bv maar eens at te noemen...

muziek uit een computergame (samorost 3) gemaakt door ook weer zo,n electronica pionier floex

en dit soort nummers waar i er inmiddels ook al dusdanig veel van heb dat ik die bovengenoemde week ook ruimschoots kan vullen met dit soort tracks.

Songs en artiesten die nauwelijks bekend zijn,en die me nog het meest raken.Soms vind je die bij toeval of is het lotsbestemming?

als je eenmaal op you tube aan het neuzen bent kom je in een onuitputtelijke waterval van de meest extremen vormen van moody music..
voor een maandag morgen is er nog best redelijk doorheen te komen..
hier kan ik zo met het dj collectief dj witneus en pil op lowlands de bravo tent mee afsluiten zondagavond. kees van hondt kan wel inpakken..

en om ons hier zo geliefde instrument hoog in het vaandel te houden.. zijn er al vele helden en pioneers de revue gepasseerd die allemaal een steentje bij hebben gedragen aan de populairyteit van onze liefde

en dan met name de switched on serie.s..

tijd om even op vakantie te gaan.. naar het pitoreske italie.. waar ik ergens in de jaren 70 ook al een keer heen was gegaan met mijn ouders en toen 2 weken lang continu dit mummer op de radio aldaar voor bij kwam..wat gelijk mijn aadacht kreeg want daar was ie weer.. de minimoog.. pas 8 jaar later kwam ik er achter welke band dit was..

dankzij wim van putten,s elpee show kwam de hele elpee live in the usa langs waar de track celebration ook werd gespeeld.. en nu was die vreselijke moeilijke nooit te onthouden bandnaam ook afgekort naar pfm.. dus in no time had ik all elpees in huis...

@ blieper...plaats nog maar wat van die elektronica tracks! :)

Het probleem dat ik met de (NPO Radio 2) top 2000 heb is dat ik minstens de helft niet mooi vind. Met een beetje geluk komen er in een uur 2 leuke nummers langs. En dus luister ik heel weinig top 2000. Ik speel dan liever muziek van mijzelf.
Meestal zal er - vermoedelijk voortkomend uit nostalgische gevoelens - gestemd worden op muziek dat men vanaf het 14e tot aan het 25e levensjaar (erg) mooi vond. Bij mij is dat niet zo, maar ik denk wel dat dit bij veel mensen zo werkt. Gaandeweg stemmen de ouderen echter steeds minder en de jongeren steeds meer. Met als gevolg dat ieder jaar de top 2000 meer 'verjongd' is. Ik denk dat er voor mij niet veel veranderd, en dat is dat ik elk jaar ongeveer de helft mooi blijf vinden. Overigens kunnen nieuwe binnenkomers ook oude nummers zijn (die er wel of niet eerder ingestaan hebben). En bijv. een oud nummer als "Bohemian Rhapsody" (van Queen) - in 2016 (wederom) op één - schijnen veel jongeren ook (nog) mooi te vinden. Dat nummer zal dit jaar dus nog wel hoog in de top 2000 staan, maar ik denk niet meer op nummer één. Ik verwacht eerder iets van Coldplay, bijv. "Clocks", maar ik denk nog eerder "Fix you". "Bohemian Rhapsody" hoeft er voor mij helemaal niet in te staan, hoewel ik wel een groot fan van Freddie Mercury ben. En die twee nummers van Coldplay die ik hiervoor noemde mogen wat mij betreft, maar dan wel ergens laag in de top 2000.

Maar ik heb nooit eerder gestemd. Misschien om reden dat ik het moeilijk vind om een keuze te maken. Er is nl. zoveel mooie muziek waarvan je dus maar 35 nummers mag kiezen. Misschien dat ik er deze week nog eens naar ga kijken...

In de keuzelijst van de top 2000 ontbreekt het mooiste nummer van Snap!, t.w. "Rame". Hoe is het potverdikkeme toch mogelijk? :halleluja Toch maar eens gaan stemmen... ;)

Voor wie naar het Ozora Festival wil / gaat...in Hongarije goed oppassen dat je niet wordt opgelicht door taxi chauffeurs! Menn, wat heb je er daar een schobbejakkken tussen zitten zeg! :(

Ozora Festival 2017 >>> Producer & DJ Astrix met "Deep Jungle Walk"

En dan zijn nu eerst een paar succesvolle dames aan de beurt :) ...

met acid techno van de Russische Nina Kraviz op Tomorrowland...

...en (wederom) Nina Kraviz die dit jaar @ Printworks in Londen het begin van een nieuw sub label aankondigde - Galaxiid (met een focus op experimentele, ambient en psychedelische muziek).

en uit Australië Nervo - de zusjes en dj / producers Miriam en Olivia Nervo (waarvan wordt beweerd dat zij het best betaald worden van alle vrouwelijke dj's.)

Hierna ga ik iets van de Amerikaanse rockband Pearl Jam plaatsen...
Dat had ik al op 28 oktober jl. beloofd :) ...

Ten eerste, als je de verpletterende live-energie van de Amerikaanse rockband Pearl Jam nog nooit meegemaakt hebt - op 12 juni 2018 staan ze in de Ziggo Dome. :okdan: De voorverkoop van de kaarten start op vrijdag 8 december.

én ze keren in 2018 weer terug op Pinkpop. :okdan:

In 2000 stond Pearl Jam voor het laatst op Pinkpop, maar vooral het concert dat ze daar in 1992 gaven is legendarisch geworden door die waanzinnige (stage)dive (en crowd surf) van zanger Eddie Vedder vanuit een camerakraan, halverwege het nummer Porch. Maar dat concert was veel meer dan die ene sprong m.n. door de unieke interactie tussen de band - die toen pas doorgebroken was en volledig door het dolle heen was - en het publiek. Ik verwacht niet dat Eddie Vedder in 2018 weer van een camerakraan gaat afspringen, de jonge honden van toen zijn immers inmiddels vijftigers geworden. :)

Stage dive (halverwege het nummer Porch) van zanger Eddie Vedder (Pinkpop 1992)

Pearl Jam (Pinkpop 1992)

Ook mooi (vele jaren later in 2012) "Comfortably Numb" - door Eddie Vedder & Roger Waters

Onbegrijpelijk dat Marillion (uit de Fish-periode! *) nog niet langs gekomen is.
[* Zanger Derek William Dick - beter bekend als Fish - verliet in 1988 de band om zich op een solo carrière te storten.]

Marillion - Grendel (Live, 1983)

Marillion - Chelsea Monday (1983)

Marillion - Incubus (1984)

Marillion - Kayleigh (1985)

Bruce Springsteen met "Old Dan Tucker" - een populair Amerikaans liedje dat al uit 1843 stamt ( https://en.wikipedia.org/wiki/Old_Dan_Tucker )

The Damn Truth (uit Canada met frontvrouw Lee-La Baum) en "Love is blindness"
[ook bekend van de commercial van "Mon Paris" - de nieuw geur voor dames van Yves Saint Laurent]

Gaaf nummer! Het doet me ergens aan denken, maar ik kan er ff (nog) niet zo gauw opkomen.

en het verbaast me dat hier notabene op een keyboard georienteerd forum nog niks van grootmeester maestro keith emerson is geplaatst... dat had ik zelf ook eigenlijk al veel eerder moeten doen.. dankzij de slot moog solo in dit nummer was de synth al niet meer uit mijn leven weg te denken.. en dan de eerste 20 jaar van mijn leven als passieve luisteraar

helaas ligt deze held nu ook ergens onder een steen..omdat hij het zelf niet meer zag zitten nog maar half te kunnen presteren door een aandoening aan zijn rechter hand...

de eerste 5 elpees van emerson lake & palmer zijnechte progklassiekers daarna ging het snel bergafwaards met elp.. tot hij in 2008 ofzo weer ijzersterk terug kwam met een nieuwe geweldige band waardoor al de nummers van elp die hij weer met dit project live ging spelen aardig opgefrist werden

en die nina kravitz kan zo een keertje in de chill komen draaien waar ik ook vaak sta.. maar dan wel
als de slechtst betaalde dj.. in de psytrance is dat toch meestal armoede wat de klok slaat...zolang ik maar rond kan blijven komen. daarvoor krijg ik dan weer loonsubsidie .. van de sociale dienst om die dan gelijk weer uit te betalen aan mijn enigste werknemer ..ikzelf. en hier kon ik lekker 4 uur mijn polyfoon gemoduleerde luisterrijke klankenreeksen over het chillende publiek uit storten
https://www.mixcloud.com/vanbliebhoven/dj-bliepertronic-chill-set-psychedelic-rave-maassilo-rotterdam-25-11-17/

en nog meer electronica.. uit utrecht wel te verstaan.. een live duo waarvan begin 2000 1 van de 2 (bert van der grift) helaas is overleden..

utrecht kende zo eind jaren 90 begin 2000 veel goeie en leuke electronica acts waarvan er een aantal op deze verzamel cd staan van de legendarische club plf (pseudo logic en nog wat...)zelf sta ik hier ook nog met 2 tracks op.. (de eerste en de 4 de.. verder ook weer the human beings. en een project genaamd lexus waar vocaleur alex siegers helemaal op de prince tour gaat.en .funckarma die later veel materiaal bij warp hebben uitgebracht..

de helft van de human beings die nog wel leeft (allerd aalders)heeft een schitterende studio tot de nok gevuld met de mooiste synths op de zolder van kytopia in het oude tivoli pand op de oude gracht..doet hier een liedje die misschien niet zo pakkend is maar die je zeker zal raken als synth freak.

en speciaal op zo,n maandag als dit moeten we gewoon blijven denken... het leven gaat verder.. ook al kom je zelf niet verder!!!!
en het heerschap ricky desire in het dagelijkse leven en bij de stand der burgers ook wel bekend als Eric de Boer een ware genie die over ieder probleem of tegenslag wel een liedje weet te bedenken hij heeft hier nu ook een geweldige begeleidings band die vroeger onder de naam the kliek en the treble spankers furore maakten in nederand.

maar dan zijn er problemen waar je liederen over kan blijven maken tot je 100 gram weegt.. het probleem blijft gewoon als een extreem hardnekkig virus iedere keer weer in dat den haag wederkeren.

er zit dan toch niks anders op dan met een zompige ziel dit leven wat uiteindelijk toch steeds weer verder blijkt te gaan op een bevredigende manier voort te gaan zetten

soms ben je ook wel sterk afhankelijk van derden.. die je met alle ellende van dien niet verder willen helpen en je gewoon in zo,n met kneusjes overladen flat laten zitten tot je vanzelf wel eens een keer er vanaf springt!

en dan altijd de grootste frustratie der mensheid , de liefde. spannende afspraakjes die totaal niet liepen zoals je eigenlijk gehoopt had... wat helpt er daarna dan nog beter dan je gitaar te pakken en er een rake tekst bij gaat uitschreeuwen

en dan verliep het contact van die mooie overbuurvrouw in de flat tegen over jou ook niet helemaal zo als het in een film altijd wel goed gaat maar kennelijk niet op een methode waarmee je jezelf voor blijkt te doen als een gevaarlijke enge psychopaat! tot dat je de telefoon rekeningen niet meer kan betalen.. de huur ook niet meer.. dan ben je wel gelijk van het probleem de flat af maar dan gaat het leven wel nog steeds verder en je komt nog steeds niet verder.

ricky desire jaren lang een trouwe klant geweest in mijn studio.. werd ook nog wel eens door een zeer boos feministen clubjes met veel bier van het podium af gekegeld in oa het voor programma van de dijk..vanwege zijn teksten die nog wel eens als vrouwonvriendelijk bekend stonden

maar in mijn studio liep de band verder en verder en verder.. en hij kwam maar steeds niet verder verder. verder... .

Laatst gewijzigd:
Je hoeft het met de teksten van Ricky Desire niet (helemaal) eens te zijn, maar goede teksten schrijven kan hij wel. Er een liedje van maken echter veel minder goed (vind ik), hoewel met "Markies de Sade" is dat toch redelijk goed gelukt. Na Herman Brood de nieuwe rock 'n roller van Nederland?

en die nina kravitz kan zo een keertje in de chill komen draaien waar ik ook vaak sta.. maar dan wel als de slechtst betaalde dj.. in de psytrance is dat toch meestal armoede wat de klok slaat...
Ik weet niet wat zij voor een uurtje draaien van haar set betaald krijgt. Wellicht dat zij als tandarts - waar zij een studie voor gevolgd heeft - (veel) meer kan verdienen. Maar haar passie ligt zeer waarschijnlijk meer bij heerlijk chill werken als dj dan dagen lang in open monden te moeten gluren. En geef haar eens ongelijk. Neem nu Fred Teeven - de ontslagen staatssecretaris - die nu (op zijn 59-ste) 3 dagen per week buschauffeur bij Connexxion geworden is, omdat hij dat veel liever doet dan het werk dat hij vroeger deed. Dat had hij echter veel eerder moeten doen (vind ik). En dan heb ik hier niet over zijn schimmige praktijken.

De teksten van Ricky Desire zijn uit het leven gegrepen, maar ik stel voor om deze dag met iets vrolijks te beginnen...
[Niet mijn meest favoriete plek op Ibiza...maar bij Café del Mar kun je ook heerlijk chillen / loungen vind ik]

Back