Pakkende songs (die je raken)

Michel De Hey & Benny Rodrigues - waar ik 10 jaar geleden weleens naar toe ging. Snoeiharde muziek (kan ik me nog herinneren). Ze draaien volgens mij nog steeds, maar het is niet mijn muziek (meer) wat zij doen.
Je zult ze vast wel kennen.

Tof,dat er een paar hier massa's YT concerten posten,ik heb al veel nieuwe dingen mogen ontdekken.
Hier nog eentjes die mijn gevoelige snaren raakten(was de oorspronkelijke bedoeling).

en het verbaast me dat hier notabene op een keyboard georienteerd forum nog niks van grootmeester maestro keith emerson is geplaatst... dat had ik zelf ook eigenlijk al veel eerder moeten doen...
Jawel, want op pagina 12 (post #225) staat het volledige album van ELK uit 1970. ;)

De zangeres Natasha St-Pier (uit het Franstalige Canada) vertegenwoordigde in 2001 Fr

De zangeres Natasha St-Pier (uit het Franstalige Canada) vertegenwoordigde in 2001 Fr

F R A N S T A L I G

Julien Clerc kwam hiervoor voorbij, en daarom ook twee Franstalige nummers van mij. :)

De zangeres Natasha St-Pier (uit het Franstalige Canada) vertegenwoordigde in 2001 Frankrijk op het Eurovisie Songfestival met "Je n’ai que mon âme". Ze behaalde daarmee de vierde plaats.

Natasha St-Pier - Je n'ai que mon âme (2001)

'Casser La Voix' is een nummer uit 1989, maar Patrick Bruel had daar pas succes mee doet dit nummer in 1992 live uitgebracht werd.

Patrick Bruel - Casser la voix (Live 1992)

The Bee Gees zijn / waren voor mij Robin Gibb (overleden 2012) met die prachtige trillende en klagelijke snik in zijn stem.

Bee Gees - I can't see nobody (Live Melbourne 1974)

Bee Gees - Juliet (Live Melbourne 1989)

ibiza ben ik nooit geweest en dat wil ik graag ook zo houden....
en terug te komen op dat begeleidings orkest van ricky desire... die hebben nog vele projecten gehad.. zolang het maar niet ouder ging klinken dan de jaren 60 !neem nou de herb spectacles dat heb je af en toe gewoon even nodig als je de afgelopen weken alleen maar synthezeiker muziek hebt gehoord...het klinkt allemaal lekker organisch.. en de lulligheid druipt gewoon er vanaf.

verander de bandnaam.. vervang de vibrofoneur door een organeur en klaar is je nieuwe band weer|!!

en wat voor 1!!!

de kennismaking met deze luisterijke fraaie klankenreeksen begonnen bij mij ook weer in mijn studio toen de treble spankers en the kliek kwamen opnemen... dat waren nog eens tijden!!!

en the kliek de enigste band waar ik de politie over de vloer kreeg wegens geluidsoverlast door een klacht van de overkant van de drukke provinciale weg van utrecht naar zeist.. de politie zei niet veel over het geluid maar ging wel gelijk het hele pand inspecteren of er toevallig geen wiet plantage te vinden was ergens op 1 van de zolders...

Laatst gewijzigd:
en nina kraviz heeft wel de juiste keuze gemaakt.. er is nog niemand geweest die vertelde dat ze bang waren voor de dj... en wel voor de tandarts...
de gat band.. een stelletje opgehemelde boeren uit het pitoreske wijk bij duurstede bleken niet zo vaak naar de tandarts te gaan..

Er zijn meer magische plekken op aarde, maar daar hoort Ibiza zeker bij.
Twee liedjes waarvan de videoclip op Ibiza opgenomen is...

Geproduceerd door Michael Cretu (Enigma): Sandra met "Heaven can wait" (1988 )

En van producer Dieter Bohlen...
[De beste man kan niet zingen, maar dan toch toen hè...]
Blue System - Sorry Little Sarah (1987)

En wie van schuimparty's houdt...(het hoeft niet maar) het kan daar...

De naam Michael Cretu is gevallen...en dus voor de liefhebbers van Enigma van ieder album één track... :okdan: :D

Enigma - The Rivers Of Belief (van het album "MCMXC a.D." uit 1990)

Enigma - Age of Loneliness [Enigmatic Club Mix] (van het album "The Cross of Changes" uit 1993)

Enigma - "Why! ..." (van het album "Le Roi Est Mort, Vive Le Roi!" uit 1996)

Enigma - Smell Of Desire (van het album "The Screen Behind the Mirror" uit 2000)

Enigma - Look of Today (van het album "Voyageur" uit 2003)

Enigma - Invisible Love (van het album "A Posteriori" uit 2006)

Enigma - The Same Parents (van het album "Seven Lives Many Faces" uit 2008 )

Enigma - Amen (van het album "The Fall of a Rebel Angel" uit 2016)
Kippevel...

Amen (track 12):
"...........
Watch out
I'm not afraid
Watch out
I'm beyond the...
Is time to turn the page and love again
Watch out
I can feel your pain
Watch out
In a crying game
I'm leaving all my shadows behind

Amen x 4

Tentanda Incognita"

verander de bandnaam.. vervang de vibrofoneur door een organeur en klaar is je nieuwe band weer|!!
en wat voor 1!!!

Geinige muziek met een vette knipoog naar de jaren dat ze zelf nog kleine jongetjes waren vermoed ik.
Maar ik vind de blazers en de vibrafoon toch leuker moet ik zeggen.
Doet me denken aan de tijd van Herb Alpert en de muziek die je tegenkwam in series toen ik klein was, Hawaï five o en dat soort dingen.
Leuk ook die bandjes uit je eigen keuken, hoor je lekkere onbekende Nederlandse muziek

Er zijn meer magische plekken op aarde, maar daar hoort Ibiza zeker bij.
Twee liedjes waarvan de videoclip op Ibiza opgenomen is...

Oefff, dat valt niet mee om uit te luisteren, echt tenenkrommend dit.
Nou hou ik niet echt van die typische eighties produkties maar ze had nog wel een paar plaatjes en deze vond ik wel geinig indertijd;

Maar weer 'ns aandacht voor een jonge soulzanger die wel lekkere muziek maakt, hier met D Hall en de band en Booker T op het orgel!

Hij heeft nog meer gedaan Met daryll hall en z'n band (die ik toffer vind) maar hier maar een paar officiële clips;

Laatst gewijzigd:
S O U N D T R A C K S H O R R O R F I L M S

"The Fog" - de soundtrack van de Amerikaanse horrorfilm van John Carpenter uit 1980 - gespeeld door het Praags Filharmonisch Orkest

John Carpenter met zijn band (in The Moody Theater in Austin, Texas) die live "In the Mouth of Madness" - van zijn horrorfilm uit 1994 - speelt.

P!nk - Just Like a Pill (Live, Wembley Arena, Londen)

Joe Cocker, niet mijn favoriete zanger die wel een aantal mooie nummers gemaakt heeft, zoals "Night Calls" uit 1991 dat geschreven is door Jeff Lynne. Opvallend is zijn rauwe stem en spastische houding (en gebaren) als hij zingt. Overleden - op 70-jarige leeftijd - in 2014.

Een van mijn (classic!) favorieten..."Smoked Glass And Chrome" van het album Blumenkraft uit 2003 van Ott.

Ska punk van Sublime met "Date Rape" uit 1992

Gary Moore & Phil Lynott - Out in the Fields
"Out in the Fields" (uit 1985) gaat over de strijd tussen protestanten en katholieken in Noord-Ierland. Het nummer is van Gary Moore en Phil Lynott - voormalig bandleden van Thin Lizzy. Phil Lynott overleed niet lang daarna (36 jaar oud) - in 1986. Gary Moore overleed in 2011.

Dr. Hook-Baby Makes Her Blue Jeans Talk (1982)
Vind wat je ervan vindt..."I don't care"

Suzanne Vega - Luka
(van het album Solitude Standing uit 1987)

Katie Melua - The closest thing to crazy (2003)
(van het album Call Off the Search uit 2003) met voor mij van een speciale betekenis!

Sylver (Wout Van Dessel met zangeres Silvy De Bie) is in 2017 weer bij elkaar gekomen voor "Turn Your Love Around"

Ritme van de Regen - Rob de Nijs (1963)
Ik ben totaal geen fan van Rob de Nijs, maar dit nummer doet me denken aan een nogal bijzondere gebeurtenis...

Back