Pakkende songs (die je raken)

Kwaam vandaag weer 'ns een oude plaat (Angel Station) tegen waar een paar mooie nummers op staan;

En toen kwam er nog een ouder maar mooi nummer in m'n herinnering;

De zusjes Johanna en Klara Söderberg vande Zweedse folkband First Aid Kit die hun nummer "Emmylou" (uit 2012) zingen ten aanzien / gehore van Emmylou Harris die een grote inspiratie voor hun was om deze muziek te gaan maken. Heel emotioneel!

en hun meest bekende nummer "My silver lining" uit 2014

In de tijd dat ik Angel Station draaide luisterde ik ook naar deze man;

En zo zit ik opeens weer in de singer songwriters;

echt een fantastische plaat;

en deze plaat draaide ik de eerste 3 maanden als ik thuiskwam van m'n werk elke dag

en nog een wat vergeten singer songwriter, ooit zanger bij Alan Parsons Project met the turn of a friendly card maar hij schreef zelf ook prachtige songs die je vindt op het album looking over my shoulder.
Misschien nog aardig om te vermelden is dat hij bij z'n eerdere soloalbum hulp kreeg van de mannen achter Tonto en Stevie Wonder; Malcolm Cecil en Bob Margouleff.
Het prachtige Dear Brian wordt in Allmusic gezien als de overtreffende trap van het latere werk van Brian Wilson want deze song is een tribute aan de man die hij zo bewonderde.
Let vooral ook op de prachtige arrangementen en harmonies;

Het werk van Chris Rainbow is niet meer te koop dus als iemand het echt te gek vindt stuur me dan even een pb, dan regel ik iets voor je.

Laatst gewijzigd:
Het werk van Chris Rainbow is niet meer te koop dus als iemand het echt te gek vindt stuur me dan even een pb, dan regel ik iets voor je.
Bedankt voor je aanbod, maar het werk van Chris Rainbow is nog gewoon (gebruikt) te koop. :)

Bedankt voor je aanbod, maar het werk van Chris Rainbow is nog gewoon (gebruikt) te koop.

Gebruikt wel en dan moet je maar afwachten wat je krijgt en of je 't krijgt van weet ik veel waar vandaan.
Ik heb al z'n werk op cd.

Ik koop vrij veel gebruikte (of nieuwe) cd's / platen en ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad. Natuurlijk heb ik weleens een cd / plaat niet ontvangen of een die gebroken dan wel (iets) gebogen was. Maar de schuld daarvan lag - tot nu toe - altijd bij de post. En in al die gevallen heb ik óf een andere toegestuurd gekregen óf mijn geld terug gekregen. :) Wat ik wel een punt vind zijn de verzendkosten, want dat kan toch aardig oplopen. :(

The Prodigy - Baby´s got a temper (2002) :halleluja
[En dit is nog de gecensureerde video versie]

Stef Bos - Is dit nou later (1990)
"later zal alles duidelijk worden"
[de versie met een aangepaste melodie en tekst]

ik ga ook nog even verder met chris rainbow..
die ook met camel en ton scherpenzeel (kayak) heeft gewerkt.
hier is duidelijk te horen dat de heer scherpenzeel de yamaha dx 7 had ontdekt..

en hier hoor je ton ook weer terug met chris in camel..

het bekenst werd hij uiteraard met de alan parsons project.

en dan ga ik ook weer verder met 1 van mijn favoriete toetsenspelers (we zitten hier tenslotte niet voor niets op het synth forum.. ) tony hymas. een veelzijdig muzikant die met vele grootheden heeft meegespeeld.. zelfs frank sinatra.. het meest bekenst is hij geworden door zijn shitterende arrangementen op de hit van duncan brown.the wild places. waar hij trouwens 2 prachtige albums mee heeft gemaakt..

ook met zijn project phd met zanger jim diamond en drummer simon phillips werd hij bekend met deze hit.. de 2 albums van phd staan bomvol met de prachtigste prophet 5 arrangementen
helaas is zanger jim diamond net als duncan brown ook al weer enige tijd gewoon dood..

hij heeft ook erg veel samen gewerkt met jeff beck..

Laatst gewijzigd:
en nu er hierboven al weer aardig wat overledenen langs zijn gekomen plak ik er nog maar eentje achteraan kevin gilbert die wel op een hele bizarre manier aan zijn einde was gekomen..(autoerotic asphyxiation erotic asphyxiation or breath control play is the intentional restriction of oxygen to the brain for the purposes of sexual arousal. )
hier hoor je hem met zijn band giraffe

nog zo,n singer songwriter die met veel orchestrale synth arrangementen werkte...

hij was naast liedjesschrijver ook een producer met een duidelijk herkenbare stijl..
oa van dit nummer..

Leuk Blieper dat je met Duncan Browne komt, goeie lp!
Hij heeft vroeger ook een paar lp's gemaakt in de band metro samen met Peter Godwin.
Ook echt een prachtplaat!
Hier een paar mooie nummers;

Dat nummer hierboven one way night doet me meteen denken aan Colin Blunstone op de solotour met Ennismore.
Ook toevallig; die heeft ook zo'n mooi nummer met APP gedaan net als Chris Rainbow.
Ik kan me vergissen maar het zou me niets verbazen als Blieper hierna niet iets met Rod Argent plaatst ook al is die eerder al aan de orde geweest. ;)

Nou Katie; je topic houdt het aardig vol zo bij elkaar trouwens!

Laatst gewijzigd:
rod argent.. maar dan niet zo als de meeste hem kennen met stevige melodieuze hard rock, maar met een track van een solo elpee van hem waar bijna niet aan te komen is vandaar dat ik het mooiste nummer zelf maar op you tube heb gezet..

iets wat ik vaker heb gedaan met moeilijk te vinden muziek..
zoals dit singeltje van supersister..

een paar tracks van een soloplaat van rj stips.

een track van de eigenlijk meer blues & soul producer david foster met zijn band skylark. die ik ook weer van het veronica radio programma de lexjo van lex harding ken.

de duitse progmetal toetsenist chris evans.

en het drum & bass achtige outside..

en een complete album van een van de beste electronica/synthesizer projecten ooit,seventh wave uit 1973.. deze heb ik van vinyl overgezet omdat er op de cd versie weer een aantal tracks ontbreken..dan moest er weer zonodig 2 albums op 1 cd geperst worden..

Laatst gewijzigd:
ik ben ook weer een hele nacht zoet geweest met het kijken van you tube filmpjes van het jaren 70 bbc programma the Old Grey Whistle Test waar de meeste helden uit de jaren 70 een live optreden konden doen.. en er komt steeds meer te voorschijn...
nu kwam ik rick wakeman tegen compkleet nog in zijn begin yes jaren outfit..

het begon een jaar of 5 geleden allemaal met iets zeer bijzonders een live video van de band national health uit 79 dat was nog nooit vertoond. de beelden worden nu ook beter opgepoetst...
google maar eens op you tube naar the old grey whistle test enje komt er nu van alles tegen.. ..

Laatst gewijzigd:
deze heb ik van vinyl overgezet omdat er op de cd versie weer een aantal tracks ontbreken..dan moest er weer zonodig 2 albums op 1 cd geperst worden..

Tsja, zo had ik met de 3 cd box van Solution die een tijd geleden uitgebracht werd een probleem.
De lekkerste nummers die op cordon bleu en fully interlocking stonden erop maar wel in een live uitvoering waarbij de geluidskwaliteit een stuk minder was helaas.
En ik had liever de originele tracks gehad by the way.

google maar eens op you tube naar the old grey whistle test en je komt er nu van alles tegen..

Wat dat betreft is youtube wel heel lekker, vroeger was je blij als je af en toe op tv een live optreden zag.
Zo is Don Kirshner rock concert ook geweldig, hier met Rod Argent;

En op musikladen kom je ook wel wat tegen, voor de liefhebbers van het betere Nederlandse keyboardwerk uit de seventies.
Wat was die man toch goed en als hij Amerikaan of Engelsman was geweest dan had ie wereldfaam gehad denk ik, maar ja; het is maar Nederlands?

Laatst gewijzigd:
ik ben nu op facebook een topic begonnen van plaats hier nummers waarin een vrouwen of meisjes naam in voor komt... daar heb ik er nu ook al bijna 200 van smartlappen en piratenhits uitgezonderd en dan komen er al flink wat dubieuze tracks langs.. lea the cats.. en the buffoons met maria ed.... en nu ik hier zit schiet me er opeens weer eem te binnen.. steely dan katie lied

een aantal geniale tracks uit die topic wil ik wel hieronder plaatsen.

Djeez, dat Katie lied album heb ik echt helemaal grijs gedraaid.
Als je nou een topic opent met je lijstje (ik en sommige anderen hebben geen facebook) dan krijg je wellicht nog aardige aanvullingen?

Back