en helemaal vooraanstaan was me bijna gelukt bij motorhead op lowlands tot dat ik opeens doorhad dat ik midden in de pit stond waar ik na enige tijd bont en beurs uit wist te ontsnappen.. zo,n optreden vergeet je ook niet snel meer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en helemaal vooraanstaan was me bijna gelukt bij motorhead op lowlands tot dat ik opeens doorhad dat ik midden in de pit stond waar ik na enige tijd bont en beurs uit wist te ontsnappen.. zo,n optreden vergeet je ook niet snel meer...
Ik weet dat er veel gepost wordt in dit onderwerp, maar misschien minder bekeken. Ik zou toch iedereen even willen vragen om hier naar te kijken - het is maar een paar minuten.
Misschien is het je muziek niet, maar daar gaat het even niet om.
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom een bepaald lied iemand (heel erg) raakt, terwijl een ander er misschien (helemaal) niets mee heeft. Ik zie hier juweeltjes langs komen - die ik wel of niet kende - en ik denk van "wauwwww.... wat is die mooi", maar ook liedjes waarvan ik denk "okeeee....het zal wel / ik geloof het (maar ik heb er helemaal niets mee)."
Ik kende het niet.Ramses met het is stil in A'dam want dat nummer kent iedereen
Het struinen door de straten tijdens nachtelijke uren herken ik mij wel in, maar niet dat ik dan nadenk over eenzaamheid. Eenzaamheid wordt met "Stil in A'dam" wel perfect vertolkt en gezongen door Ramses Shaffy, maar ik hou niet van sombere liedjes. En dat is "Stil in A'dam" voor mij. Maar "Close to you" van Michael Prins vind ik dan bijv. wel weer heel erg mooi. Daar staan ook de tranen in je ogen van. 
Soul wel hoor, maar idd geen (tochy) jazz....Zo zal mijn volgende post je niet aanspreken want het is soul met een ietwat jazzy touch.....

Hij was toen 21/22 jaar...en had toen nog - bleek later - slechts 20 jaar te leven. Die heeft een berg aan (ernstige) gezondheidsproblemen in zijn korte leven gekregen. "See the Light" vind ik een mooi nummer en ook heel bijzonder hoe dit door de blinde Jeff Healey op el. gitaar gespeeld wordt....een nog jonge, onbekende Jeff Healey...
en dan moet ik ook nog even een eigen brouwsel hier neer prakken..
en dit vond ik toch altijd het boeienste nummer van dat engelse bietgroepje de rollende stones..
Tof nummer, ik heb er van genoten.
Puik arrangement ook wat mij betreft, goeie balans, nergens volgepropt, mooi!
dank.. was ook bijzonder leuk om te doen..
Gewoon vreselijk hypnotiserend dat nummer.
]

Even opgezocht, het nummer "Epitaph" komt van het album "In The Court Of The Crimson King" (uit 1969). Zijn de andere nummers van dat album ook de moeite waard? Want dan gaan ik even kijken of ik dat album ergens kan bestellen. 

Hier naar mijn idee zo'n beetje de beste zangeres in de wereld (jaja, het is wat) die het podium afgaat en zich tussen het publiek begeeft en daarmee fantastische reakties teweegbrengt bij die mensen.
Daarnaast is wat ze hier laat horen echt ongeevenaard, dit is once in a lifetime.
Ik heb dit door de jaren heen al een aantal malen bekeken en iedere keer maakt ze weer emoties in me los.
.En psychedelic rock van eigen bodem met "Little Fly" van het album "Agemo's Trip To Mother Earth" van Group 1850 (uit 1968
Wat dacht je dan van de tekst van "Prikkebeen" (dat ook van Picknick komt)?Helemaal dit nummer met een krankzinnige tekst
"Picknick" en "Voor De Overlevenden" vind ik zijn mooiste albums.
Wat een verhaal joh!Nou we toch in de symfonische hoek zitten gaan we door met een verhaal wat bijna te bizar is voor woorden en wat deze man allemaal meemaakt.
Het is Lies van de lp Nude van Camel en dat gaat over een Japanse soldaat die achterbleef op een eiland in de Stille Oceaan en daar 29 jaar lang verbleef met het idee dat de tweede wereldoorlog nog aan de gang was.
Om het kort te houden; na 29 jaar komen ze hem op het spoor en wordt hij ingehaald als held.
Hij kan het bijna niet geloven en gaat door allerlei gemoedstoestanden met uiteindelijk een instorting.
Ik heb een concert bijgewoond van de nude tour en toen de groene spots aangingen, de camouflagenetten er hingen en de stage in een jungle veranderde en nummers van deze lp werden gespeeld was dat behoorlijk indrukwekkend kan ik je vertellen.
Hier het volledige verhaal; https://en.wikipedia.org/wiki/Nude_(Camel_album)
https://www.youtube.com/watch?v=e7oqqknbvww