Pakkende songs (die je raken)

De Nederlandse Indiepopband Rondé (met zangeres Rikki Borgelt) ontstond in 2014 uit een opdracht van de Herman Brood Academie. In januari van dit jaar verscheen hun debuutalbum.

Met het nummer "Naturally" stonden ze live bij "Evers Staat Op"
Gewoon een heerlijk nummer...

De zeer veelzijdige Wende Snijders (of kortweg Wende) is al vanaf 2001 actief als zangeres en vanaf 2009 als singer-songwriter. Aanvankelijk zong ze alleen Franse chansons, maar met haar vierde album "No. 9" kwam er een keerpunt en richtte zij zich meer op dance, pop, rock en blues.

Haar theaterlied "De wereld beweegt", waarvoor zij de Annie M.G. Schmidtprijs kreeg, werd in 2016 tijdens The Passion in Amersfoort gezongen door cabaretière en zangeres Lenette van Dongen.

In de video zingt Wende "De wereld beweegt" met begeleiding van het Metropole Orkest...dat komt wel even binnen!

"Pearls before Swine" is een - door Tom Rapp in 1965 opgerichte - Amerikaanse psychedelische folk-rock band. "One Nation Underground" (1967) en "Balaklava" (1968 ), de eerste twee albums, zijn meesterwerken en verplichte kost voor liefhebbers van folk-psych. De albums geven de indruk dat de bandleden zwaar onder invloed van drugs waren, maar Tom Rapp heeft daarvan later gezegd dat dit geenszins het geval was.

De hoes van "One Nation Underground" toont een detail van het drieluik de "Tuin der Lusten" van de Zuid-Nederlandse schilder Jeroen Bosch. Namelijk een detail van het rechter paneel - waarop de hel is afgebeeld - waar verdoemden de verschrikkelijkste straffen ondergaan.

En je moet wel een aparte humor hebben om je band "Parels voor de Zwijnen" te noemen!

"Another Time" - het eerste nummer van het album "One Nation Underground"

Het debuutalbum van Moke - een britpop band uit Amsterdam - heet Shorland: vernoemd naar de gelijknamige pantserwagens uit Belfast. Zanger Felix Maginn groeide namelijk op in Belfast en hij was daar geconfronteerd met de politieke situatie. Dat zie je dan ook terug in de teksten van het album.

Van dit album "Here Comes the Summer"... lekker even rocken (in je auto)

en dan nu tijd voor een cover projct.. allemaal oude bekende rock hits uitgevoerd met alleen maar moog synthesizers.., deze heerschappen geven er hiermee ook een behoorlijk komische draai aan...

allemaal tracks die ook standaard in het repetoire van een ander dj project van mij, dj witneus en pil. heb zitten

Leuke upload, dat bandje Rondé, kon ik nog niet. Klinkt Lekker!

Pearls before Swine" is een - door Tom Rapp in 1965 opgerichte - Amerikaanse psychedelische folk-rock band. "One Nation Underground" (1967) en "Balaklava" (1968 ), de eerste twee albums, zijn meesterwerken en verplichte kost voor liefhebbers van folk-psych.

Ik heb m'n vinyl 10 jaar terug verkocht maar deze 2 albums stonden er tussen.
Lang niet beluisterd en leuk om het weer 's te horen.

allemaal oude bekende rock hits uitgevoerd met alleen maar moog synthesizers.., deze heerschappen geven er hiermee ook een behoorlijk komische draai aan...

Nooit van gehoord, er kwam vanzelf een lach op m'n gezicht en zeker toen ik 25 or 6 to 4 op een soort van latijns ritme hoorde....geinig!

In het kader van overleden gitaristen na al posts van Healey, JG Watson, SRV en Hendrix zou het makkelijk zijn om Duane Allman of Gary Moore erbij te zetten maar ik wil toch iets posten wat niet iedereen kent.
Jeff Golub was een heel getalenteerde blues/soul gitarist die met veel bekende grote namen gewerkt heeft maar die op latere leeftijd toch door ziekte getroffen werd en gewoon niet kon ontsnappen aan pech en uiteindelijk de dood.
In 2011 verloor hij z'n zicht en moest verder als blinde en liet zich niet uit het veld slaan.
Hij verklaarde dat het voor z'n gehoor en dus de muziek een verrijking was geweest.
Het jaar daarop viel hij op de rails van de metro en omstanders konden hem net op tijd voor de aanstormende metro wegslepen.
Kort daarna brengt hij samen met Brian Auger nog een cd uit waarna hij in 2014 aan een hersenziekte overleed.
Tsja, sommige mensen blijft niets bespaard, hier een lekker live optreden in betere tijden;

En gelukkig leeft deze nog wel en ook niet zo'n snelle snarenfietser maar wel vol gevoel.
Ik heb 'm indertijd nog in het voorprogramma van de Stones in 74 in het Zuiderpark gezien. (jezus ik word oud)
Deze song is een eerbetoon en gaat over hoe hij met anderen volledig spellbound zit te kijken naar een concert van Hendrix.
Op z'n ouwe dag is hij het vak nog niet verleerd in ieder geval.

dan ga ik nog even verder met overleden gitareurs..
een half jaar geleden allan holdsworth

en nog geen week geleden.. de canterbury gitareur.. phil miller.

en dan nu tijd voor een cover projct.. allemaal oude bekende rock hits uitgevoerd met alleen maar moog synthesizers.., deze heerschappen geven er hiermee ook een behoorlijk komische draai aan...
Moog Cookbook kende ik niet, maar hun outfit doet me het eerste denken aan die van Daft Punk. :)
Maar door jouw bericht legde ik een link naar het debuutalbum (en meesterwerk) "The Six Wives of Henry VIII" (uit 1973) van (Yes) toetsenist Rick Wakeman dat als een van zijn beste albums wordt gezien.

Het was Ricks grote droom om dit hele album live vóór het Hampton Court Palace uit te voeren. Hij diende een verzoek in, maar pas bij de herdenking dat het 500 jaar geleden was dat Henry VIII de troon besteeg - 36 jaar later (in 2009) - werd dit verzoek ingewilligd. :okdan:

Van dit concert - waaraan ook zijn zoon Adam deelnam - het nummer "Catherine Parr"
Let op de Minimoog waar Rick o.a. op speelt!

Ik heb m'n vinyl 10 jaar terug verkocht maar deze 2 albums stonden er tussen.
Lang niet beluisterd en leuk om het weer 's te horen.
Ik heb ze pas 2 jaar geleden (op vinyl) gekocht, maar het zijn ook (z.g.a.n.) Re-issues uit 1998

Tsja, sommige mensen blijft niets bespaard, hier een lekker live optreden in betere tijden
Ik kende 'm niet, maar die is idd veel te jong gestorven. Dit klinkt wel lekker hoor! 8~

En gelukkig leeft deze nog wel en ook niet zo'n snelle snarenfietser maar wel vol gevoel.
Maar wellicht toch te traag en een reden geweest om 'm met "A Whiter Shade Of Pale" te vervangen door Ray Royer...

Met "New Rules" stond Dua Lipa vorige maand op nr. 1 in de Single Top 100. Bekend is ook haar nummer "Scared to be lonely" met Martin Garrix dat 17 weken in de Single Top 100 stond. Dua Lipa is een Britse zangeres en het genre dat ze maakt - met haar hoge stem - wordt dreampop genoemd - een subgenre van alternatieve rock. De essentie is om de muziek lekker dromerig te maken. Ik hou er wel van...
Na haar debuutsingle (in 2015) had ze in datzelfde jaar een hit met "Be the One"

Tame Impala is een psychedelische rockband uit Australië. Het album "Currents" stond twee jaar geleden op nr. 1 in de Album Top 100. Een flink aantal nummers van dat album geven je een zweverig gevoel, waaronder "Let it happen"

Live is de stem van Katie Melua nog mooier als op cd!
"The closest thing to crazy" (uit 2004) vind ik een erg mooi nummer, maar bijv. ook "Nine Million Bicycles" (uit 2005)

ik ben blij dat er weer steeds meer vinyl te krijgen is.. het draagt uiteindelijk dan wel weer mee aan het plastic soup probleem waar de haagse band pb 2 (voorheen de plackband maar zo kun je je natuurlijk niet meer noemen als je over het plastic soup probleem zingt...een liedje over hebben gemaakt. ik heb wel een briljant idee bedacht om van die plastic soup af te komen... we maken er gewoon soepkommen van

ik ben blij dat er weer steeds meer vinyl te krijgen is..
Daar ben ik ook blij mee! Wel vind ik het top als er wel of dan niet gratis een cd bijzit. Maar een link waar ik de nummers gratis voor eigen gebruik kan downloaden vind ik ook ok.
-----------------------------------------------------------------------------
Queen mis ik niet, maar wel Freddie Mercury =( ...

Het laatste wat door hem gezongen en opgenomen is: "Mother love"

"The Show Must Go On" zie ik als het meest krachtige nummer van Queen. Freddie Mercury was zo ziek - door de gevolgen van aids - dat hij nauwelijks nog kon lopen toen het in 1990-1991 opgenomen werd. Het is ook even de vraag geweest of hij fysiek wel in staat zou zijn om het te zingen. Daarom is er ook geen nieuwe videoclip van dit nummer gemaakt, maar zijn er voor de videoclip beelden uit clips uit de periode 1981-1991 gebruikt. Zes weken na het uitbrengen van de single overleed Freddie Mercury op 24 november 1991. Hij was toen 45 jaar oud.

dan ga ik nog even verder met overleden gitareurs..
In 1995 overleden (complicaties na een levertransplantatie)....rock-blues gitarist Rory Gallagher. Hij stond bekend om zijn energieke en opwindende liveshows. Een heel bekend live album is bijv.: Live In Europe (1972).

Van het album "Blueprint" (1973) het nummer "Walk on Hot Coals"

Maar Tony Joe White leeft nog... heel bekend is "Good in Blues"

Van de el. gitaren naar de sopranen... :)

"Spente le stelle" (uit 1997) van de Franse sopraan Emma Shapplin

"Phantom of the Opera" (1998, Royal Albert Hall) door Sarah Brightman en Antonio Banderas

In dit draadje staat nu al muziek van bands uit Utrecht, Amsterdam, Den Haag... maar nog niet uit Volendam. :D

Uit Volendam dus :okdan: The Cats - de grondleggers van de palingsound - met "Marian" (uit 1969)

een hoop van die latere kwijlebuilen bands en muzikanten zijn vaak heel behoorlijk begonnen.. voorbeelden.. demis roomsoes.. die begonmet vangelis samen de band aphrodites child, met een geweldig concept prog album (666) en de george braker selection, wie herrinnerd zich niet dat ellendige kots nummer oeno ploma blanco ed.. maar dit is echt een erg goed nummer van hun

i want to live zingt demis roomsoes hier uit volle borst.. maar nu is hij helaas ook al weer een tijdje gewoon dood vangelis heeft er in dit filmpje ook veel in in..

de sixties was toch een tijdperk waarin je gewoon alles uit de kast kon trekken zonder door een platenbaas op de vingers te worden getikt.. ook in nederland kwam er vollop talent te voorschijn uit iedere uithoek van nederland.. zoals het groningse ro-d-ys.. ik bedoel maar hoe verzin je toch weer zo,n intro alleen al..

i want to live zingt demis roomsoes hier uit volle borst.. maar nu is hij helaas ook al weer een tijdje gewoon dood vangelis heeft er in dit filmpje ook veel in in..
Schitterend! "Spring summer winter and fall" (uit 1969) vind ik ook zo mooi! Roussos is in 2015 overleden...

1986
Demis Roussos & Nancy Boyd met "Summerwine"

1968
"Windows of my eyes" van Cuby & Blizzards
Harry Muskee - de zanger - is in 2011 overleden...

1978
Herman Brood - "Saturday Night"
De enigste Nederlandse Rock 'n Roller!!! In 2001 overleden...

1966
The Motions -met "Why don't you take it"" - op krakend vinyl....

1969
"Long and lonesome road" van Shocking Blue met zangeres Mariska Veres (overleden in 2006)

Shit, jullie zijn me voor. :)
Ik wilde Rory en precies de walk on hot coals van live in Europe al uploaden want dat is een superuitvoering.
Hij was de eerste waarvan ik een concert live zag in de Edenhal destijds in A'dam.
Wat voor hem normaal was en wat ik toen nog niet wist is dat hij na een electrische set en een akoustische set en weer wat elektrisch nog terugkwam voor een toegift en dan denk je na 2 nummers; "dit was het dan" niet wetende dat hij nog rustig in de toegift 3 kwartier tot een uurtje doorspeelde.
ik heb 'm 4 keer gezien en altijd spatte de energie van het podium.
Ze vroegen 'ns in Oor in een interview of hij niet doodmoe was na elke keer zo'n lang optreden en z'n antwoord was; "ik wil nog wel langer maar je ziet aan de mensen dat ze helemaal op zijn dus stoppen we maar", ken je nagaan!
Livegigs waren z'n lust en z'n leven.
Het mooie van die walk on hot coals vind ik dat je 'm hoort soleren en daarna nog een keer net zolang tot het publiek helemaal uit z'n dak gaat, echt top!
Nou kan ik het natuurlijk niet laten om Rory toch even te posten met één van m'n favoriete nummers midden jaren 70 want in die periode speelde Lou Martin mee op de keyboards en ik vond dat toch wel een extra aanvulling op het trio;

Die heb ik ooit nog in Paradiso gezien, heel druk daar en stonden we precies aan de verkeerde kant bovenin.
Heel zacht de gitaar, stond die dus meer aan de andere kant van de zaal afgesteld in de mix, shit!

I want to live zingt demis roomsoes hier uit volle borst.. maar nu is hij helaas ook al weer een tijdje gewoon dood vangelis heeft er in dit filmpje ook veel in in..

I want to live is ook mijn favoriete track uit z'n begintijd en ik durf het bijna niet te zeggen, maar heel af en toe draai ik ook z'n greatest hits.....

zoals het groningse ro-d-ys..

Hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Die wilde ik deze week uploaden, ik vond dat voor die tijd niet alleen on-Gronings maar zelfs on-Nederlands goed.

Nou ja, dan moet ik ook maar wat Nederlands uploaden natuurlijk.
Zo begon BZN ooit; met rock en zelfs synthesizers

Natuurlijk zijn die clips van Dick Maas en de bijbehorende songs te gek maar ik ga even verder terug.

En nog wat ouders;

Nog 2 on-Nederlands goede bands

Van deze band had ik trouwens wel 5 songs kunnen posten

En Hans van den Burg heb ik altijd een zwak voor gehad, een poëet vol humor.
Never mind your funky socks, wanna smell them all night long

Volgens mij zit er hier nog een forumlid in de clip?

Laatst gewijzigd:
en supersister natuurlijk..
musiek met veel humor en hoge inteligentie....
deze 2tracks heb ik zelf moeten uploaden omdat ze nergens meer te vinden waren...

Back