krautrock1958
Gepokt en gemazeld
camel toen tijdens hun nude tour live gezien begin jaren 80 in vredenburg utrecht
Ja, precies; ik was daar ook.....ik heb je niet gezien toen.

Ik vond het ook een fantastische avond in ieder geval.
[De soundtrack van de film bestond volledig uit popnummers van vooral The Byrds, maar ook The Band, Jimi Hendrix en Steppenwolf.]
God, je haalt wel weer wat aan met al deze bands, er komen weer zoveel herinneringen naar boven.
Ik hield ook vooral van het stemgeluid van Roger McGuinn en die 12 snarige Rickenbacker, heel karakteristiek in ieder geval.
Maar goed; ik wou al I wasn't born to follow plaatsen want behalve dat ik het een mooie song vind zie ik ook meteen weer die beelden van de zwempartij voor me tijdens dat nummer.
Maar ik kies toch een ander nummer omdat ik het zo mooi beeldend vind namelijk.
In het nummer Chestnut Mare hoor je hoe hij uiteindelijk op dat paard zit en lekker door de heuvels rijdt en dan als het paard door een ratelslang schrikt dan springt het paard over de rand en suizen ze hoog boven de heuvels en waar de adelaars vliegen en maakt ie een soort kleine luchtreis en dat moment hoor je helemaal terug in de muziek , hoe mooi kunnen tekst en woorden samengaan?
Om nog even in die tijdsperiode te blijven; ik heb Kaz Lux altijd een geweldige zanger gevonden en samen met oa Jantje Akkerman heeft ie heel wat lekkere muziek gemaakt.
Ik heb ze indertijd nog een keer in dat tentje naast de Maloe Melo en Korsakoff gezien (de Kroeg geloof ik?) waar ze al die oude Brainbox nummers speelden, geweldig.
Ik vind dit echt een song die heel goed de tijdgeest van dat moment weergeeft en één van hun beste nummers.