Pakkende songs (die je raken)

met zo,n prachtig nummer zou je bijna willen dat er iedere week wel iemand dood zou gaan om het nummer dan ook in een gepaste omgeving te horen...
hier maakte het heerschap john furore op de roland jupiter 4 synth.. wat een prachtig geluid toch ook altijd weer

in zo,n begrafenis trip had ik l eens eerder gezeten.. het 3e deel van a sourcefull of secrets.. vond ik altijd zeer beladen, droevig, deptimerend en erg mooi klinken vaak ging ik er nog bij janken ook terwijl er geen droevige reden was.. die orgel aanloop alleen al net of de dominee en de organist alvast in de kerk een beetje aan het warmspelen waren voordat het thema begint

zou richard wricht dit ook op zijn eigen uitvaart hebben laten draaien?

Deze staat heden ten dage hooggenoteerd in de Vlaamse hitparade. Ik vind de muziek van Karen Damen erg goed (jaja, ook als metalhead) ;)

Haar nieuwste nummer is zooo mooi dat ik mijn traantjes regelmatig de vrije loop laat..

Bekijk en beluister 'm hier, je zult geen spijt hebben :

Enne, wat vinden jullie ervan ?

Groetjes, fijne dag !

Gloomy.

hier maakte het heerschap john furore op de roland jupiter 4 synth.. wat een prachtig geluid toch ook altijd weer

Da's lang geleden zeg; ik kocht deze lp als jongen van 16.
Deze dubbel lp staat vol met goede songs en ik had dit nummer al zo'n 40 jaar niet meer gehoord denk ik.
Ik hield erg van het vroege werk van Elton.
Veel goede songs met ook de prima teksten van bernie, één van de beste tekstschrijvers uit de popmuziek wat mij betreft.

In de sixties en seventies had je veel van die lange nummers die ook wel suites genoemd werden in die tijd zoals bijv het bekende judy blue eyes suite van Crosby Stills and Nash en Netherlands van Dan Fogelberg.
Ook een mooie lange suite indertijd vond ik Suite Clouds and Rain met oa een lekkere moog solo verderop in het nummer;

Haar nieuwste nummer is zooo mooi dat ik mijn traantjes regelmatig de vrije loop laat..

Mooi nummer Gloomy!
Toen ik de clip zag moest ik ook opeens denken aan Spinvis.
Die heeft ook een nummer astronaut en qua artwork zit de clip ook een beetje in dezelfde hoek, ook met tekenwerk enzo;

ben zowiezo wel een fan van spinvis, niet alleen qua instrumentatie maar ook die geweldige vrije associatie in de teksten;

Laatst gewijzigd:
Spinvis is GEWELDIG !! Mijn lievelingsnummer is nog steeds "Wespen op de appeltaart", gaat namelijk over de psychiatrische zorginstelling... Waar ik ten tijde dit lied op CD verscheen, ook aldaar in een psychiatrie verbleef. Staat op de eerste of tweede "Té Gek Compilatie", had ik ginder gekocht en Spinvis steekt er idd met kop en schouders bovenuit.

Zooo mooi ! Het maakt me telkens goedgezind, en als ik 'nachts opsta en me slecht voel, kijk ik een minuutje of twee naar deze video en denk meteen : "Het wordt een hele mooie dag vandaag" :)

Alles goeds allemaal ! :okdan:

Gloomy.

die clouds suite trin was ik helemaal vergeten in mijn veronica lexjo lexharding verzameling te doen.. van dat programma heb ik 2 jaar lang alle beste nummes (teminste die mij dan het meeste aanspraken, opgenomen.. soms wist ik helemaal niet meer wie de uitvoerenden van zo,n nummer waren en kwam ik daar pas veel later weer achter, soms wel 10 jaar

het had de bedoeling moeyten zij dat ik hier nu een lijxt hsn moetem zien staan met alle trsacks die ik via de lexjo had opgenomen maar dat lukt nu al ee uur lang weer eens niet

Mike Sheridan - I Syv Sind ( 2008 )
Verrassend album van deze Deen

Een paar tracks I Syv Sind

Natteravn

Stjernekiggeri

I Syv Sind

Patrick O'Hearn - Glaciation ( 2007 )

Prachtig album van deze (ex-Frank Zappa) bassist/multi intrumentalist.
https://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_O'Hearn

Een paar tracks van Glaciation.

Resourceful Adaptation, een favoriet, zie ik niet zo gauw op YouTube. Wel een paar anderen.

The Approaching Ice

Under Weigh

Oblique Formations

Deze staat heden ten dage hooggenoteerd in de Vlaamse hitparade. Ik vind de muziek van Karen Damen erg goed (jaja, ook als metalhead) ;)

Bekijk en beluister 'm hier, je zult geen spijt hebben :

https://www.youtube.com/watch?v=6EgYfQwEEOE

Enne, wat vinden jullie ervan ?

Groetjes, fijne dag !

Gloomy.
(nog) geen traantjes , maar wel mooi vind ik. :)

in de jaren zeventies en achties was er op de bbc altijd een bijzonder goed rock programma.. vergelijkbaar met beatclub in duitsland the olg grey whistle test.. alle gerenomeerde bands hebben daar wwel een keer op getreden niet uitmakend in welke stijl.. het was wel overwegend, blues, rock, prog, jazz singer songwriter, punk wave.. en er komen steeds meer archief opnamwes op you tube terecht.. waaronder deze van nektar..

de nodige canterbury acts waren ook geregeld te zien en te horen daar oa steve hillage, caravan, national health, bruford, robert wyatt ed

ook wat minder bekendere bands die wel erg goed waren kregen daar ook een kans zoals dit jazz fusion orkestje uit denemarken..

uiteraard de bekendere acts, elvis costello, the cure, tom petty, ry cooder , roxy music, alice cooper, bangles, blondie, stevie wonder,billy joeel, fleetwood mac etc..

ook nederlandse bands waren er te zien.. later begon nederland gelijk ook met zo,n soort programma nederpopzien.

gelukkig zijn zo,n beetje alle opnames bewaard gebleven..

ik zou zeggen tijd om dit soort programma,s weer in ere te herstellen..

grappig is dan wel dat tom robinson een hit kreeg met listen to the radio..

Laatst gewijzigd:
en die Karen Damen verdient zeker een plaatsje in mij persoonlijke uitvaart top 2000..
ik hoor er soms zelfs wat rundgren invloeden in terug.

todd heeft ook nog al eens van die tranenliederen..

de nummer 2 van mijn uitvaart top 2000 die gitaarsolo.. die komt echt uit zijn tenen...

en ik heb er gelijk nog entje voor die top 2000 robbert berry die samen met carl palmer en keith emerson het project 3 (to the power of 3) hadden als 3 mans for,atie.. er zou een 2 e lbum komen maar die kwam nooit af omdat emerson zelfmoord pleegde.. nu is die robbert berry alsnog bezig om dat album uit te brengen met de toetsen partijen van keith, aangevuld met hij zelf op drums, zang en overige keyboards.. en het klinkt echt veel belovend...

en produceren kunnen we ook wel aan hem overlaten..

en een track van het eerste album..

en als je met dit soort heerschappen samen werkt zegt het ook wel erg veel over zijn kwaliteiten.

het canterbury gezelschap national healt. hook hun waren te gast in de tv show van de bbc grey old whistle test.. en dan moet je opeens een numers als the collapso spelen.. hierin zitten wat speciale effecten.. ( op het album bij 10 min 16 )waarvan john greaves had shit hoe doen we dat nou live!!... daar had hij snel wat op gevonden.. hij smeet gewoon een doos met theelepeltjes de zaal in..(hier bij 2.20)

john greaves (henry cow) was een van de weinige singer songwriters uit de canterbury familie.. naast uiteraard robert wyatt, dave sinclair en laater ook dave stewart en barbara gaskin.. john greaves schreef nogal veel aparte weirde syd barrett achtige liedjes.. ..

een ander canterbury maatje ook uit de henry cow/ slap happy hoek was peter blegvlad...

en tot slot dan nog maar een track van henry cow .. zeer avangartische weirdoneurologic klankenreeksen.. waar zelfs iemand die jazz nog goed trekt gillend voor weg loopt.. zo,n zangeres als dagmar krausse bv is die nou bewust bij zo,n band als dit gaan zingen omdat ze zom.n vreselijk lelijk stemgeluid had??/ nu is dit wel hun toegankelijkste track..

"Wilder Mind" - het 3de album van Mumford And Sons (uit 2015) - is niet door alle fans goed ontvangen. Folky songs (met mandolines en banjo’s) zijn met dit album poprockliedjes (met gitaren) geworden die me doen denken aan het zoetsappige Coldplay. Het is beschaafder geworden, vrijwel alle ruwheid die Mumford And Sons juist zo aantrekkelijk maakte is verdwenen. Hoewel ik "Wilder Mind" een middelmatig album vind staan er toch wel enige leuke tracks op die het vooral live ook bij de fans goed doen. Zoals de 1ste track "Tompkins Square Park"

Het grote succes kwam natuurlijk in 2009 met "Little Lion Man" dat op het album "Sigh No More" staat.

en met "The Cave" (dat ook op "Sigh No More" staat).

Een vierde album is nog in de maak...

Heb dit een operazangeres horen zingen tijdens een begrafenis en ik was stikkapot...
Ook ooit nog gebruikt in een mr. Bean film.
O Mio Babbino Caro (o m'n geliefde vader(tje)) van Giacomo Puccini.
Hier gezongen door Rita Streich, m'n favoriete operazangeres.

Cheers,
Exo. :mega:

Wie is er geïnteresseerd in space/psychedelic rock van de band Gong?
Ik zag nl. dat ik de cd "You" (uit 1974) dubbel in mijn cd verzameling heb zitten.
Ik wil 'm wel gratis (als brievenbuspakje) toesturen naar iemand die regelmatig post (berichten per dag: 0,50 of meer).
Dat hoeft niet per se in dit topic te zijn.
Als (aangetekend) pakket versturen kan ook, maar daar vraag ik een kleine vergoeding voor.
De eerste van wie ik (in chronologische volgorde) een pb ontvang stuur ik de cd toe. [mits deze persoon 0,50 of meer berichten per dag heeft].

Op de cd staat o.a. de track "The Isle Of Everywhere"

Ik zoek het iets dichter bij huis:

Circus Kusters - Monica
Mijn ouders waren toen ook net uit elkaar. Ik kon me dus heel goed inleven in dit liedje.

Johan Verminnen - Laat Me Nu Toch Niet Alleen
Mijn eerste vriendinnetje die me liet zitten :D

Nova - Horizon
Mijn beste vriend was bij mij thuis waar we samen naar Horizon op een cassette aan het luisteren waren toen we het verschrikkelijke nieuws vernamen dat zijn ouders op weg naar huis waren verongelukt.

https://open.spotify.com/album/68ACSNBmnGoNKS5ciSbYzI

Allemaal gebeurtenissen die intussen lang geleden gebeurd zijn maar muziek is een sterk middel om herinneringen aan vast te knopen.

Maar gelukkig zijn er natuurlijk ook veel leuke herinneringen met bijhorende liedjes.

Back