Pakkende songs (die je raken)

ik mocht gisternacht weer eens mijn luisterijk polyfoon gemoduleerde klankenreeksen over het publiek uit sprankelen als dj bliepertronic in het pitoreske ruigoord....in het kabouterhuisje (vandaar de naamsverbastering bliepertrollic)
en wat waren er een hoop die flink wat van mijn tracks pakkend en bijzonder rakend vonden.. ik ben dan ook aan het experimenteren geslagen met de italo disco en electro het eerste uur... ging er in als koek!!! de prog trance later trouwens ook... de psychedelic spaceprog rock in het laatste half uurtje werd sommigen wel wat te veel maar dat was als aanloop voor de live act na mij met een hoop gitaren ed... https://www.mixcloud.com/hans-groen...igoord-7-7-18-italectroproggytrancespace-set/

a shit daar heb je hem nu alweer...
ja sorry met dat geneus op you tube komen gewoon teveel geweldige dingen langs die je eigenlijk al weer een tijd bent vergeten.. deze elpee van phd (een project van toetsenist tony hymas (jeff beck, duncan brown, en vele studio sessies.. ook weer een van mijn favorieten) die als een van de eerste een prophet 5 had en daar zulke geweldige sounds uit wist te peuteren dat ik gelijk had.. die moet ik hebben.. maar weer ttamelijk onbetaal baar bleek tot dat ik een inruil rev 1 p 5 voor 4000 gulden aan trof bij mijn favoriete muziekkringloopwinkelkick music hilversum daar heb ik werkelijk van alles weg gesleept wat nu allemaal zeer zeldzaam en weer vreselijk duur is de cs 80 bv.. die stond daar toen zo in de weg dat chris van kicknusic bijna een fanfare inhuurde voor de uittocht van die lompe bak in zijn winkel.. iedere keer als hij mij zag (en wist precies waar ik op kickte (dat bleek ook de aanleiding voor de naam van de winkel.. al die muzikanten voornamelijk gitaristen die hele maal stonden te kicken bij het uitproberen van alle speeltjes.. die kick had ik dus ook opgelopen.. was het geen prophet 5 dan wel weer een mellotron of een cs 80, een fender rhodes, een hammond b3 (niet genomen want die was echt niet te verplaatsen.. zelfs een moog modulair had hij sttaan bij een goeie klant voor 7000 gulden.. ook maar afgesklagen helaas... de roland system 100 en de korg kalverstraat (monopoly) mam ik ook maar gewoon ooit een keer mee.. maar we dwalen af al zal dit een hoop leden hier dit als een pakkende song in de oren klinken... ik wilde het hebben over dat project phd van tony hymas.. hij trommelde simon phillips gewoon even op voor de drums en trok ergens een schorre zanger achter zijn prive glasbak en whisky flessen vandaan om zo in no time dit top album af te leveren.. raakte snel in de vergetenheid op dat ene hitje na dan en is ook nooit op cd uitgebracht.. maar ik draaide deze pllaat dag in dag uit meerddre keren per dag af....

keith emerson (rip) een van de eerste moog gebruikers in de rock..

Ergens staat die eerste synthesizer solo van Keith Emerson op de Moog in het nummer Lucky man wel in de muziekgeschiedenis boeken.

In onderstaande video vertelt Greg Lake (van Emerson, Lake & Palmer ) hoe dat zo ontstond.

Greg Lake remembers the first time that Keith Emerson used the moog

thomas dolby die heb ik hier al eerder voorbij laten komen.. in welk opzicht weet ik dan niet meer waarschijnlijk omdat de aarde dus toch plsat is....het heerschap dolby geloof ik eerder omdat hij er gewoon inteligent uit ziet met dat brilletje en die universitsaire uitstraling.. dat de aarde dus toch plat is inplaats van rond nou geloof ik hem ook omdat hij ook al geregeld een onderzeer kwijt is die kukelen natuurlijk van de rand van de aarcde af omdat je onder water de rand nooit kan zien aankomen.. met een schip kyn je nog ho roepen en omkeren. maar waarom komen vissen onder water dan wel terug en vallen er niet af? omdat vissen hun eigen bellttjes dan opeens naar beneden zien gaan inplaats van omhoog.. vroeger dachten die vissen dan dat ze op hun kop aan het zwemmen waren.. en zwommen niets vermoedend gewoon door hup alsnog zo van de aarde af!!! .

dolby (is uiteindelijk toch niet schuldig bevonden aan de dood van show man willem ruis in de jaren 80.. daar thomas dolby altijd met dbx (noisereduction) werkte inplaats van anders dan zijn naam doet vermoeden met dolby b of c.. hij is wel hoe plat ie oo is goed op de hoogte van alle mooie plekjes op deze pannekoek

zelfs vrienden uit utrecht gingen voor de bijl door deze sound...

hup loek...

.

er is wat af gesnabbeld in en weer uit bandjes.. net niet doorbreken.. of toch wel? nee helaas weer niet..

meestal waren dat soort modieuze fratsen maar van korrte aard.. toetsenist luk de araceno ( time bandits, jeany secret sounds), milk, keerde weer vrij snel terug naar zijn roots de bombastische en belsden symfo progrock.. waar ik altijd platen mee uitwisselde om op te nemem

en maakte later nog een voor nederlandse begrippen erg goed progrock album met oa de broer van ricjk vb linden op drums..

http://www.progarchives.com/artist.asp?id=4265

Laatst gewijzigd:
en opeens in 1978 waren er een stel heerschappen die vriend en vijand verraste/verbaaste door een vreselijk goeie band op te richten.. en een nog beter album uit te brengen.. die ik toen ook pimpelgrijs draaide.. het bleken een stel van de beste studio muzikanten te zijn die wel eens wilde uit proberen of het publiek hun eigen muziek ook te pruimen vond.... ja dus..
alleen al om een album zo te openen kan je al niks four meer doen..

een van hun mooidte nummers met miles davis

begin jaren 70 was het veronica dj lex harding weer die in zijn programma de lexjo weer met een geweldige primeur voor de dag kwam.. eerder had hij ook tubular bells als eerste op de radio gedraaid en bands als genesis gentle giant ed,,, en het synthesizer duo seventh wave alhoewel kieran o connor meer een drummer was
in die tijd nam ik alles op van de radio en had nog geen platen speler.. deze elpee kocht ik dan toch omdat ik hem dan alvast al had.. (idem dito deed ik dat met solar fire manfred manns earth band, de 2e elpee van kayak, en het duitse triumvirat. ater, zelfs tot heden ten dagen aan toe bleek er nog steeds veel vraag te zijn naar dit album vandaar dat ik hem zelf maar op you tube heb geprakt.

Laatst gewijzigd:
Deze van Jon & Vangelis is prima te pruimen toch?
Jon & Vangelis - Friends of Mr. Cairo ( 1981 )
Mooi / bijzonder nummer, maar na 2 minuten kan ik het helaas door die ijle stem van Jon Anderson toch niet meer aanhoren. Jammer!
Fanger & Schonwalder - Analog Overdose

..
Ik heb "Analog Overdose" beluisterd, maar dat is wel mooi zeg! :okdan:

Ik las ergens dat "Analog Overdose 2" (uit 2003) nog mooier zou zijn, maar zover ik het even gauw zie is er (helaas) geen enkele track van dit album op YouTube beschikbaar. :halleluja Dus ik kan niet bevestigen dat "Analog Overdose 2" mooi dan wel wellicht nog mooier is dan "Analog Overdose".

[Mocht iemand wel filmpjes (op YouTube) van "Analog Overdose 2" weten te vinden, laat het dan svp hier even weten. Thx. :)]

De track "Sentimental Moods" (van Fanger & Schönwälder) dat op "Analog Overdose" staat - het album dat in zijn geheel al door jou geplaatst was.

...bij mijn favoriete muziekkringloopwinkelkick music hilversum daar heb ik werkelijk van alles weg gesleept
Ik heb daar ook wel het een en ander weggesleept :halleluja...
2-3 jaar gelden ben ik daar nog eens geweest, maar het is geen schim meer van wat het toen was. Maar voor een tof praatje met Chris (en een bak koffie) kun je er altijd nog goed terecht. En als je geïnteresseerd bent in nieuwe apparatuur (en daar ook wil kopen) is er denk ik vaak nog met Chris een goede deal te maken.
...ik wilde het hebben over dat project phd van tony hymas.. hij trommelde simon phillips gewoon even op voor de drums en trok ergens een schorre zanger achter zijn prive glasbak en whisky flessen vandaan om zo in no time dit top album af te leveren.. raakte snel in de vergetenheid op dat ene hitje na dan en is ook nooit op cd uitgebracht.. maar ik draaide deze pllaat dag in dag uit meerddre keren per dag af....
Ik ken wel iemand die op "dat ene hitje" los gaat, maar die hadden ze wat mij betreft beter kunnen skippen. Maar voor de rest - ik heb nog niet alles gehoord - is dit wel een gaaf album zeg! Inderdaad nooit op CD verschenen, maar voor 1-2 euro wel nog ergens in de platenbakken te vinden (zag ik). :okdan:

Ik kende "Lady" van Modjo wel, maar ik heb nooit geweten van wie het was. Nog steeds een lekker nummer! Binnenkort maar eens lekker hard in de auto afspelen.

"Rhythm is a dancer" vind ik ook nog steeds een gave track, maar mijn favoriete track van Snap! is "Rame"

Diamond Rings (aka John O'Regan - die nogal eens in nieuws is vanwege zijn flamboyante persoonlijkheid 8))

Scatman (RIP)
Geinig nummer!

hup loek...Time Bandits - Live it up
https://youtu.be/LHUQ1ytogAk.
Waarom begin je nou over de Time Bandits? Want er komen nu allerlei (mooie en nogal persoonlijke!) herinneringen bij me naar boven...
Maar bekend is natuurlijk ook "I'm specialized in you", maar liever luister ik naar "Endless road"

En van Toto die je noemt heb ik dus niets in mijn platen / cd kast staan :o:
Welk album van Toto MOET je hebben of kun je beter het eerst kiezen voor een compilatiealbum?

Ja, die vind ik ook mooi! Maar ik kan niet op alles reageren (> Blieper plaatst zoveel :D :okdan: ).

nou hoor ik iedereen al denken wat heeft die blieb nou weer voor een profiel avatar...
dat is gewoon een poozer.. die regerlmatig uit de ruimte naar de aarde komen om hun lievelings maaltje te nuttigen... namelijk... mensen!!!
nou hoeven we ons voorlopig geen zorgen te maken want voorlopig lusten ze alleen schoonmoeders... maar als die op zijn dan gaat het er slecht uitzien voor ons...
de beroeps kabaal schopper devin townsend heeft er alvast een l=liedje bij bedacht
dat gaat ongeveer zo

\]

Back