lampjes in het rood schadelijk.

justin

Shauna
Mijn lampjes OL op me SR24-4 staan regelmatig in het rood om me bassdrum,percussie te oversturen. Is dit eigelijk schadelijk voor me Mixer op langere termijn???

Zou het ook schadelijk voor je monitors kunnen worden?

beetje offtopic,

als je nou de overstuurde basedrum enzo sampled, hoef je niet meer de boel te oversturen :D

Volgens mij is het niet best om altijd de boel te oversturen.

eeeh ja, je laat je kanalen clippen, en da's niet echt gezond voor je mixertje. Als je gewoon een gitaar pedaaltje oid koopt, krijg je 't zelfde effect, zonder dat je mixer aan stront gaat :)

Hoe duurder je mixer is hoe beter hij daar tegen kan. Tenminste als vuistregel.

En door die clipping introduceer je hogere harmonischen voor je boxen en als je tweeters daar niet tegen kunnen slijten die aanzienlijk sneller. Zelfde opmerking over prijs en het er tegen kunnen gaat volgens mij hier ook weer op.

Vraag me trouwens wel af WAT er op den duur kapot gaat???

Gaat het kanaal helemaal dood een keer, of stukje bij beetje wordt ie onzuiver, of....???

ik ben al 1 kanaal kwijt ..
dat zou door oversturen gekomen kunnen zijn
maar zeker weet ik het niet
tegenwoordig is net tegen clipping aan het maximale wat ik doe
kost ook een hoop dynamiek dat oversturen

Eh, volgens mij gaat het er wel stuk van ja... dat samplen lijkt me een beter idee als je toch je mixer wilt gebruiken om op te oversturen.

Druid

Origineel geplaatst door fuse
...En door die clipping introduceer je hogere harmonischen voor je boxen en als je tweeters daar niet tegen kunnen slijten die aanzienlijk sneller...

Daar heb ik eerlijk gezegd m'n twijfels over. Die zgn. hogere harmonischen worden -als ze er al zijn- wel door je versterker opgevangen, die heeft tenslotte ook een beperkt frequentiebereik. Dus zolang je die niet te hard zet gaan je speakers niet stuk.

Zo af en toe in het rood maakt echt niet zo veel uit. Maar om de boel voor het gave geluid continu te laten clippen is niet goed. Wat ProtoHuman zegt, je kan beter je signaal door een distortion halen o.i.d.

Nou ja, ik kan me herinneren dat we aan het vergelijken waren met mixers en dat bij de meeste 2e hands mixers kanaal 1 en 2 voor kick en snare vaak minder goed klonken dan de rest van de kanalen.

En d'r gaat gewoon stroom door die componenten en het wordt warmer en slijt gewoon. En hoe goedkoper de potmeters hoe sneller die slijten. Omdat die van minder materiaal gemaakt zijn.

Back