Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

Commerciële muziek van nu. Het "volgend" knopje van mijn autoradio, daar is de verf volledig van af. Overroepen afgezaagde grijsgedraaide "klassiekers" zoals Bohemian Rhapsody of Summer of 69. Ik kan niet sneller wegzappen. Free jazz zonder enige structuur, gewoon genoedel. Cliché funk en soul (ben gek van goede funk). Cliché Amerikaanse en Italo disco (tenzij Nile Rodgers producties en er is ook enorm goede smaakvolle italo) Alle, maar dan ook alle schlager muziek. Maar ook vooral het volk dat naar festivals gaat om bands zoals The Rolling Stones te zien en Metallica, gewoon omdat ze niet beter weten. Trap "muziek", pop folk zoals Mumford and Sons en al de wijven die ze goed vinden. Ahja Ed Sheeran en Adele.

Maar eigenlijk zowat al wat draait op mnm en q music: stenen kloten na halve minuut eender wanneer ik die zenders hoor.

I hear you brother. Crimineel slecht, ik wordt er letterlijk van tijd kwaad van. Mijn vriendin naast me krijgt dan weer een preek. Sven Ornelis en die Anke.. Die maar alles geweldig goed vinden, ahja ze worden ervoor betaald om te zeggen dat alles goed is, is anders geen goede marketing he.

Heel de radio is één stuk reclame.

Ooit gehoord van "superlatives?". Alles overroepen, alles is geweldig, dit is een ZALIG nummer, BESTE EVER, met dat Engels er altijd door om hip en trendy te klinken. Op de duur weet je niet meer wat echt geweldig is. Gewoon saai, voer voor kleine bekrompen geesten.

Commerciële muziek van nu. Het "volgend" knopje van mijn autoradio, daar is de verf volledig van af.

Heb jij nog steeds een volgend knopje? Op die plek zit bij mij een gat van 18 x 5cm en hangen er wat draadjes los een beetje naar binnen en buiten toe. Toen ik mijn auto kocht heb ik binnen een week die radio er uitgesloopt. Vond het niet boeiend genoeg om er een klepje voor te maken zodat het weer dicht is, het heeft wel wat zo. Mensen vragen het ook aan me, 'Heb jij geen radio?' als ze bij me in de auto zitten.

Euh.. nee. (intelligente vraag ook, maar dat terzijde.. :D)

Bij tv min of meer het zelfde, niemand begrijpt dat ik geen tv programma's kan kijken terwijl er ik wel een 55 inch ding aan de muur heb hangen. Maar ik stream dus al meer dan 10 jaar naar mijn tv toe en een kabel aansluiting heb ik even lang al niet meer.

Ach, begin jaren 90 was ik al online met de rest van de wereld via mijn 2400 Baud modem (en later 14k4 en daarna weer 28K8 ), toen chatte, 'mailde' ik al en 'downloadde' ik al via BBS'sen over de hele wereld, dat laatste (ahum, met dank aan mijn connecties in de scene) middels blueboxing. Coole tijd was dat. :W

Ik zou zeggen, wie nu nog knopjes heeft om een radio te bedienen, ook al is de verf er grotendeels vanaf, die loopt toch een beetje achter. :D

Laatst gewijzigd:
Trouwens, vervang je radio in je auto door dit and you are a happy man.

https://www.ebay.nl/itm/TDA7492P-50...h-Audio-Receiver-Amplifier-Board-Module-J3J7/

s-l1600.jpg

Zoek maar op ebay naar 'bluetooth amplifier board'

https://www.ebay.nl/sch/i.html?_odk...l1313&_nkw=bluetooth+amplifier+board&_sacat=0

Mijn advies tegen de autoradioterreur: https://www.audible.com/

Ben al jaren klaar met die popi DJs met hun stomme grappen en domme spelletjes en die eindeloze carroussel van ieder uur dezelfde 5 "hits" aangevuld met uitgekauwde evergreens. Dankzij de wonderen van het luisterboek werk ik me nu jaarlijks door een aardige plank boeken heen en wordt zelfs de file een onderhoudend moment omdat je tenminste verder kunt met je boek.

Jongens toch wat een frustratie soms in die Ford Fiesta van me, dat ik gewoon tegen mijn voorruit lig te roepen tot wanneer ze aandampen omdat ze weer Ed Sheeran spelen.. Moet wel een aardig zicht zijn voor de mensen die langs me staan te wachten aan het rode licht.

Maarja ik ga gewoon het radio gedeelte afplakken met karton ofwel stuk rammen dat ik er toevallig niet meer op duw en weer lig te schreeuwen. Moet het CD gedeelte nog hebben.

De oorzaak van alle verkeersagressie.

De aux-input is je vriend in combinatie met Google Music op een smartphone met een beetje opslagcapaciteit.

Je kunt zelfs je eigen materiaal uploaden of het wat meer obscure spul dat ze er niet op hebben. Dat wordt dan net behandeld als de reguliere muziek (m.a.w. je kunt het gewoon streamen). Voordat je thuis weggaat even op "download" klikken bij wat albumpjes en dan het kost ook nog geen cent aan je data-abonnement!

De enige keer dat de radio nog in de auto aan staat is als Slam FM vrijdag de Mix Marathon heeft (muzikale friet - kan heel lekker zijn als je 't 1 keer per week of zo hebt, maar elke dag is slecht voor je gezondheid). Ook geen hoogstaand spul, maar minimaal gewauwel, en als de reclame er op komt wordt de aux weer ingeplugd. En soms vergeet ik 'm er dan weer uit te halen, maar dan is er nog niks verloren.

Gewoon je eigen muziek op de AUX inpluggen. :) Of anders een sportuitlaatje eronder en wat meer gas geven...hoor je niks. :okdan:

Beetje off-topic maar ik moet even reageren op de bovenstaande posts.
Ik luister zelf vrijwel geen radio in de auto maar ook ik heb m'n aux ingang meestal geaktiveerd omdat je gebombardeerd wordt met reclame en de muziek is vaak niet geweldig op veel zenders.
Ik moet zeggen dat ik het voor thuis wel een verademing vind dat je gewoon internetradio kan aanzetten zodat je reclamevrije muziek van je eigen keus kan luisteren.
Dat vind ik een hele verbetering ivm vroeger want dan had je niets anders dan radio of je moest platen (cassette, tape) draaien natuurlijk.

Dat jullie nog naar de radio luisteren ??? Ik luister daar al jaren niet meer naar. Spotify op mijn telefoon en luister alleen nog maar wat mij kan bekoren. TV precies hetzelfde. Kijk het nog nauwelijks.

Door omstandigheden een half jaar geen TV gehad (TV stuk en ik op nieuw model wachten die maar niet kwam) Er ging een wereld voor mij open. Had opeens tijd over ! Leek wel facebook.

Spotify op mijn telefoon en luister alleen nog maar wat mij kan bekoren. TV precies hetzelfde. Kijk het nog nauwelijks.

Nadeel is wel dat je dan zelf een soort 'filter bubble' creëert en nooit uit je comfort zone komt. Als jezelf af en toe overgeeft aan traditionele, voorgeprogrammeerde media loop je nog wel eens tegen iets verrassends aan. Al blijven dat natuurlijk de hele zeldzame diamantjes in een enorme mesthoop.

Juist. Tip eens wat spotify playlists met te ontdekken goud. Of mss kunnen we een synthforum playlist maken voor oa spotify zodat we niet in bubble luisteren.
Iemand zin in? Dan open ik n topic voor n lijst te maken hier

Nadeel is wel dat je dan zelf een soort 'filter bubble' creëert en nooit uit je comfort zone komt. Als jezelf af en toe overgeeft aan traditionele, voorgeprogrammeerde media loop je nog wel eens tegen iets verrassends aan. Al blijven dat natuurlijk de hele zeldzame diamantjes in een enorme mesthoop.

Juist, maar dat is met risico die diamanten vinden. Met een botte machete door de jungle wroeken. En elke plant steekt je.

Wij Nederlanders zijn natuurlijk superieur! Maar ons Volkslied klinkt soms wat magertjes..

Last edited by a moderator:
Best gek, ik heb het hele topic afgekeken en heel veel muziek die jullie allemaal slecht vinden vind ik nog best wel leuk :D Nederlandstalige nummers zoals Circus Custers - Monica , Frank Boeijen - Kronenburgpark, en veel theater liederen zoals o.a. van
Robert Long, Synthesizer Greatest Hits van Ed Starink en de Commerciële jaren 90 Dance muziek vind ik allemaal wel leuk

Wat ik verschrikkelijk vind is HARDCORE, Heavy Metal en van die schreeuwende blerrende gasten die hun stembanden verkrachten !! Niet om aan te horen !!

En die keiharde OERWOUD GELUIDEN SONGS !

Waar ik mij ook aan erger zijn sommige Reclame liedjes YOGHO YOGHO (en die verschrikkelijke filmpjes van dat mens die op die KOE zit haha en die flauwe dingen hahaha JEUGD trauma :D) haha enz en ook van die jingles : LIEVER KIP LEVERWORST DAN GEWONE LEVERWORST, IK HOU VAN LEKKER FRIS IK HOU VAN LEKKER ANDERS !!! :P Dat is het toppunt van slechte muziek :p

Laatst gewijzigd:
Maar het aller ergste dat er bestaat is die muziek van mijn Buurman uit de Kringloop winkel Orgel, (VERSCHRIKKELIJK DING) dat ding speelt zo vals als de nacht !!! Jullie hebben geen idee hoe verschrikkelijk dat ding klinkt dan klinken alle nummers die jullie zeggen nog mooier dan dat ;-)

Kom maar eens luisteren alleen je oren zijn niet verzekerd ;-) :P

Een orgel dat vals klinkt? Dan ben ik wel benieuwd naar de techniek die daarin gebruikt is. Moet een erg oud ding zijn. Philicorda's kan je vals krijgen omdat de TOG discreet is en per noot te stemmen is, maar alles wat ietwat recenter is zal door haar IC TOG danwel digitale techniek niet vals klinken.

Wat een collectie maar wat een irritante muziek of dat al die synths vals zijn. hoort hij dat zelf niet? BRRRRrrrrrrrr

Last edited by a moderator:
Back