Dave Smith Instruments Prophet Rev2

De REV2 is een geweldige synth. Toch ging ik bij de dealer uiteindelijk met de Pro-2 de deur uit. Geen moment spijt gehad. Waarom? Puur vanwege de sound. De REV2 is toch wat braaf, maar dat kan ook door de presets komen. De Pro-2 knalde er gewoon keihard overheen. Erg fijne Sequencer ook. En parafonisch zowaar bijna een poly, door wat slimme trucjes van dsi. Kortom: kijk ook eens naar de Pro-2!

Dikke synth :halleluja

De sequencer lijkt op het eerste gezicht ook een stuk overzichtelijker dan die van de REV2.

De REV2 is een geweldige synth. Toch ging ik bij de dealer uiteindelijk met de Pro-2 de deur uit. Geen moment spijt gehad. Waarom? Puur vanwege de sound. De REV2 is toch wat braaf, maar dat kan ook door de presets komen. De Pro-2 knalde er gewoon keihard overheen. Erg fijne Sequencer ook. En parafonisch zowaar bijna een poly, door wat slimme trucjes van dsi. Kortom: kijk ook eens naar de Pro-2!

Dikke synth :halleluja

De sequencer lijkt ook een stuk makkelijker in gebruik t.o.v. de REV2.

Die pro-2 klink inderdaad zeer goed en ziet er een leuke fijne synth uit
maar wil echt een analoge poly.
Die parafonie van mijn sub37 is wel leuk maar is toch niet het zelfde vind ik
en wil wel eens een brave synth zetten tussen al mijn stoute beestjes :) :)

Heb ook even wat geupload. Was een jam met de rytm die ik net binnen had. Op ongeveer 2 min komt er een arpeggio in. Das de REV2, waar ik wat mee speel met de filter en resonance :)

https://soundcloud.com/paulhellings/hardware-jam/s-YtxLE

De REV2 lijkt mij een uitstekende basis voor een setup.

Ik heb nu een Jupiter 50 als poly synth maar wordt mogelijk vervangen door een REV2.

Een KingKorg is ook veel waar voor je geld maar is dan weer VA.

Ik heb ook een REV2 gekocht, na teleurstellende P6... en WAT een fantastisch ding is dat, ik begrijp sowieso niet waarom er -sinds de komst van de REV2- nog OB6 en P6 worden gekocht voor mega prijzen.
Klinkt zo vreselijk mooi en warm en ben er heel erg blij mee. Nog voor een mooie prijs gekocht (en neeh niet via zo'n dozenschuiver) maar gewoon via Vintek. Die krijgt van mij de nominatie beste synth winkel :)

Ik heb ook een REV2 gekocht, na teleurstellende P6... en WAT een fantastisch ding is dat, ik begrijp sowieso niet waarom er -sinds de komst van de REV2- nog OB6 en P6 worden gekocht voor mega prijzen.
Klinkt zo vreselijk mooi en warm en ben er heel erg blij mee. Nog voor een mooie prijs gekocht (en neeh niet via zo'n dozenschuiver) maar gewoon via Vintek. Die krijgt van mij de nominatie beste synth winkel :)

Erg leuk voor je.

Dit is een kut forum so be warned.

Kan helaas niks goeds vertellen over de REV2 omdat hier een stel azijnpissers zijn die het voor iedereen vergallen.

Dit kan ik beamen,het stelletje azijnpissers (maar ook op andere forums)is in de 10 jaar dat ik hier ben alleen maar toegenomen.
Er zijn sommigen die een produkt afbreken die ze nog niet eens gezien of gehoord hebben in het echt,zeg dan dus uw mening met een beetje terughoudendheid aan de dag te leggen.
De waarheid ligt voor iedereen ergens anders.

Erg leuk voor je.

Kan helaas niks goeds vertellen over de REV2 omdat hier een stel azijnpissers zijn die het voor iedereen vergallen.

wat is dat dan? iemand met 100 posts die iemand met 2000 posts ( ok, 1800 marktplaats ;) ) gaat waarschuwen voor iets dat er helemaal niet is??!! hoezo nou kutforum en azijnpissers en je kan niks goeds vertellen?!

ik zat eigenlijk ook te denken aan een rev2 of een sub37, misschien.

heeft de rev2 nog datzelfde gedoe met de stemmen, dat volgens dsi erbij hoort?
ik wil geen azijnpisser zijn, maar ik had een prophet08 gekocht en kwam erachter dat op 3 voices steeds een vervelend bijgeluid zat, soort noise. dat hoorde zo, volgens dave smith.
ik heb m toen maar teruggestuurd naar bax, want op mijn oude synths hoorde dat helemaal niet zo.

ik vond het wel een mooie allround analoge synth. (de tetra dan eigenlijk, die ik daarvoor had. maar de prophet heeft natuurlijk weer puike bediening,)

als die voice problemen niet meer op de rev2 zitten, vind ik m wel aantrekkelijk eigenlijk.
weet iemand dat?

^ de rev2 is een prophet08 maar dan meer features (voices, modulatie, effecten). Volgens Dave Smith klinken prophet08 patches exact hetzelfde op de rev2, dus wellicht is het niet jouw ding.

Ik zit best wel lichtelijk te GASsen op een rev2-8 module, maar ik heb geen keyboards met aftertouch dus dat is wel een beetje zonde dan.

nou op zich was ik over het geluid prima te spreken. alleen die bijgeluiden op sommige voices vond ik heel irritant en leek mij een fout in design of uitvoering (die er hopelijk nu uit is.)

Ik heb nooit bijgeluiden gehoord, maar ook nooit op gelet om eerlijk te zijn. Volgens mij heb ik er wel eens wat over voorbij zien komen op het forum van dave zelf, daar zou je even op kunnen zoeken.

Oorspronkelijk geplaatst door The Man Machine
Erg leuk voor je.

Oorspronkelijk geplaatst door Sinew1958

Dit kan ik beamen,het stelletje azijnpissers (maar ook op andere forums)is in de 10 jaar dat ik hier ben alleen maar toegenomen.
Er zijn sommigen die een produkt afbreken die ze nog niet eens gezien of gehoord hebben in het echt,zeg dan dus uw mening met een beetje terughoudendheid aan de dag te leggen.
De waarheid ligt voor iedereen ergens anders.

Aangezien de REV2 me nogal interesseert las ik dit topic weer eens door en het verbaasde me dat 2 mensen volledig spontaan beginnen over een "kutforum" en "azijnpissers".

Had dit een voorgeschiedenis of is er iets voorgevallen waar dit uit voort is gekomen? Ik kan me best voorstellen dat de reacties van sommigen soms tegenvallen (de kunst der niet reageren wordt niet altijd even goed beheerst) maar deze opmerkingen kwamen dusdanig uit de lucht vallen dat ik me toch even afvroeg wat hier nu precies heeft gespeeld? Iemand meer informatie?

Er is verder niemand op ingegaan, was het dan gewoon een kortstondige frustratie? :P

EDIT: Ik ben inmiddels op de hoogte van de historie. Reageren is niet meer noodzakelijk! :)

Laatst gewijzigd:
Ik ben niet geïnteresseerd in een Dave Smith synth, maar als ik er een zou kopen zou dit een PRO 2 zijn. De Prophet REV2 vind ik ook wel een geweldige synth, maar dat is gewoon niet mijn ding / smaak. Ik zou dan liever een Moog Subsequent 37 willen hebben of nog liever een vintage Little Phatty.

Bijgeluiden van de Prophet REV2 (op sommige voices) zijn me niet bekend, maar daar heb ik ook niet op gelet die keer dat ik er even kort op speelde.

Ik heb er op GS ook eea over gelezen.
Geloof met firmware update opgelost.
Wel hadden de eerste batches weer skipping pot problems volgens mij.
Madness..

Wat is echt mis is een poly unison feature. Zoals zo lekker bij de Jupiter 6.
Met zowel de 8 als de 16 voice is dit een hele mooie toevoeging van de mogelijkheden.
Wellicht dat ze die met een OS update wel mee kunnen pakken.
HW matig staat er niet echt wat in de weg volgens mij.

Voor de rest heb ik hem nog niet. Hij staat wel met stip op no.1 van poly wannahaves.
Daarnaast ben ik ook heel benieuwd wat de winter Namm ons gaat brengen.

Arturia Poly, Moog poly, Korg Poly, Novation met keys, Elektron 8 voice poly met fakking veel controllers en/of misschien wel Dave Smith's flagship synth met 5 oktaven P6 angled UI 2 VCO's en 2 Digitale Oscs met P6 filters en Curtis filters

Ik hou mn hand nog ff op de knip totdat ik toch besluit om een Rev2 te halen.;)

Laatst gewijzigd:
bax stunt wel met de prijzen..

bax stunt wel met de prijzen..

rev 2 8 voices 1193 en 16 voices 1712..wel flinke prijsdaling..:okdan:

Back