Dave Smith Instruments Prophet Rev2

Ik vind het een hele mooie machine en het geluid staat me (gek genoeg) een hoop meer aan dan de P08 die ik toendertijd ook eens mocht proberen. Geen idee of dat de onboard effecten zijn. Je kunt een hele hoop creatieve dingen doen met de onboard sequencer, een paar van de splits klonken echt niet analoog - op een goede manier, het geluidsbereik van oudere synthesizers is beperkter. Je gelooft ook minder snel dat een Minimoog een Minimoog is als er 2 LFOs van alles aan het doen zijn.

Waar ik minder fan van ben zijn kleine drukknopjes en een draaiknop voor patches. De REV2 speelt en voelt lekker, maar de OB6 voelt nog net wat lekkerder.

Linkje naar de Expantion kit. https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR...MI8_ejrbXw2QIVFOEbCh0FXgmBEAkYASABEgImOPD_BwE

Vind het veel voor zn klein stukje print.

Jena gewoon wachten tot leuke korting actie ;-)
Ik zou niet raar opkijken als die kit tijdelijk minder goed leverbaar was en dat daarom de prijs omhoog is gezet; anders koopt iedereen alleen maar een REV2 8-voice en upgraden ze naar 16-voice voor minder geld dan dat de 16-voice zo in de winkel staat.

WTF!!!!

gisteravond 1712,-

heb er een nachtje over geslapen.....is ie weer 2066,-

wat zijn dit voor grappen.

Prijzen bij Bax zijn soms onderhevig aan vreemde fluctuaties,wel leuk als je er snel bij bent.."zal wel foutje zijn geweest "

Was toevallig bij Bax aan het kijken naar een Mopho X4, had al een B-stock op het oog voor 840 toen ie gisteravond opeens 692 euro was. Dat kon ik toch niet laten schieten! De 'A-stock' zijn nu nog steeds 817... waren tot voor gisteren iets van 960?

De prijs voor 'A-stock' Mopho X4s bij Bax is weer 989 euro (dat was het eerst ook, ik dacht even dat het iets van 960 was). Dus minder dan 24 uur, tussen gisteravond een uurtje of 8 en nu was de prijs even 172 euro lager, oftewel 17 procent. Toch leuk :)

Minder leuk is dat ze bij Bax niet weten aan welke vervoerder ze hem hebben meegegeven :stupid Ik kreeg zowel een track & trace van DHL als GLS. Geen van beide t&t codes werkt overigens, dus het lijkt erop dat ik dit weekend nog niet van m'n nieuwe speelgoed kan genieten :stupid

Life is sweet... Life is bitter :D wel leuk voor degenen die hebben kunnen profiteren van deze glitch/stunt. Ik zag vanmorgen de Novation Peak heel even voor 1074 staan maar helaas lege bankrekening.

Damn, een novation peak voor 1074 is ook wel een mooie deal, zeg! Ik vermoed toch dat dit eerder foutjes zijn dan stunts. Misschien een systeem voor de laagste prijs garantie dat soms op hol slaat.

Bij Bax zie ik wel vaker enorme schommelingen in de prijzen, maar hier lijkt er m.i. toch ergens een fout gemaakt te zijn. Ik heb die discount prijzen ook 's avonds (laat) gezien :Z maar ik dacht toen van ik zie morgen wel even wat ik doe...:stupid

Damn, een novation peak voor 1074 is ook wel een mooie deal, zeg!
Met een 10% kortingsvoucher zelfs voor 966 :D

Was een softwarefoutje, alle producten waren flink lager...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=2012639#post2012639

Nou volgens mij niet, ik had een aantal dingen op mijn verlanglijst staan en alleen een paar synths waren goedkoper..de deepmind was b.v ineens een stuk duurder maar is dat nog steeds..ik zie dit soort dingen wel vaker op bax gebeuren maar nooit bij alle produkten.
Volgens mij werken ze met een soort prijzenvergelijk database systeem en proberen ze altijd de goedkoopste te zijn.Dus geautomatiseerd en daar kwam denk ik de glitch vandaan..:W

on topic:

on topic:

erg fijne synth de rev.2 trouwens ik heb hem nu een paar weken in huis en word er nog steeds blij van.
Toetsenbord speelt erg fijn,knoppen solide, wel zit ik te denken om de editor erbij te kopen vanwege de uitgebreide matrix en sequenceredit mogelijkheden.
Iemand ervaring met de editors?

ik heb de Sound Tower editor bij mijn Pro2 en ben daar wel blij mee. Patches organiseren is erg handig. De morphing functie leverd soms ook leuke patches op en de sequencer is eenvoudiger te bedienen. Ik vond het wel de moeite waard. Twijfel echter nog of ik een REV2 naast de Pro2 zal nemen. ben bang dat ze teveel hetzelfde klinken.

Totaal andere bakken de Pro2 en de Rev2.
Luister maar naar de demo's. Beide heel lekker.
Heb nu even geen DSI's meer. Wacht nog even totdat dave zn nieuwe flagship aankondigt.
De rev2 is ook dit moment het interessantste. De Prophet 6 klinkt het lekkerste wat mij betreft.
Maar de rev2 ook indien geode geprogrammeerd.

Pro2 is niet te vergelijken met de REV2. Ik vind de REV2 momenteel echt de beste DSI, ook heel veel beter klinken dan de OB-6 en P6 die zowat het dubbele kost. (en ja heb ze allemaal gehad) Soundtower gebruik ik bij de MEK, werkt heel fijn.

Pro2 is niet te vergelijken met de REV2. Ik vind de REV2 momenteel echt de beste DSI, ook heel veel beter klinken dan de OB-6 en P6 die zowat het dubbele kost.
Dat vind ik een juiste conclusie! :okdan:
Een OB-6 vind ik zeker ook niet slecht, maar een OB-X krijg je er niet mee.

Back