Nederlandstalige muziek die je stiekum toch wel kan waarderen..

Grappig, het is een soort oude doos die opengaat en waaruit vele (soms vergeten) pareltjes tevoorschijn komen :)
oa. (sommige) nummers van Ramses Shaffy, Herman van Veen, Jordaanse muziek en ook Frysk (y)

Memory lane in gaat :beard:

Ik kan zeker 80% van wat hier gepost wordt linea recta crossposten naar de 'Bloedstollend slechte muziek' thread :D

Over (wan)smaak valt niet te twisten, blijkt maar weer.

Misschien moet deze thread eigenlijk heten :

Nederlandstalige muziek die je stiekum persoonlijk toch wel kan waarderen, en waar je (meestal) geen uitslag van krijgt. ;)

:D :okdan:

Stef Bos - Is dit nou later (1990)
[de versie met een aangepaste melodie en tekst]

Grappig, het is een soort oude doos die opengaat en waaruit vele (soms vergeten) pareltjes tevoorschijn komen
oa. (sommige) nummers van Ramses Shaffy, Herman van Veen, Jordaanse muziek en ook Frysk (y)

hier nog een oude doos en ook al is dit niet de favoriete muziekkeus van de meesten (ook de mijne niet) dit zijn geen slechte songs en kan dit wel waarderen in de Nederlandse traditie van een goede song.

let op in dit eerste nummer want dat is nog niet zo simpel wat Jan Blok hier speelt;

De poging van Boudewijn de Groot en Lenneart Nijgh om een Nederlandse sgt Pepper te maken.
Nederlandstalige psychedelische muziek en enig in z'n soort durf ik wel te zeggen met geweldige arrangementen en teksten die hun gelijke niet hebben in de vaderlandse historie. (misschien Spinvis?)
Als iemand nog een mooie Nederlandstalige tip heeft wat een beetje in de richting komt van deze plaat hoor ik 't graag in ieder geval.
Zo af en toe staat ie nog op.
Helaas speelt alleen het eerste nummer af terwijl het een playlist is op yt;

Fay Lovsky!!! Maakt niet uit in welke taal zij zingt.

Doe maar vind ik het aanhoren nog steeds waard en vroeger luisterde ik nog weleens naar Robert Long.

Van André Hazes schijn je op een feestje met wat drank op ook te gaan houden, maar daarvoor heb ik nog nooit genoeg gedronken vrees ik.

Liedjes voor het Eurovisiesongfestival zijn vaak niet al te best, maar deze was ook ooit kandidaat voor de Nederlandse inzending en is best goed. Het liedje dat toen in dat jaar uiteindelijk Nederland vertegenwoordigde was "Hemel en Aarde" van Edsilia Rombley...

Oh, ik zou het bijna vergeten. Zo eens in de zoveel tijd pak ik er wat liedjes van onze eigen Schoppenheer bij, de combinatie van maffe teksten en video's op catchy muziek mag ik wel.

De as van Hazes die m.b.v. 10 vuurpijlen de lucht in werd geschoten was een hilarisch hoogtepunt op de Nederlandse TV.maar was wel een overduidelijk bewijs dat ie nooit meer zijn bakkes open zou trekken..

Ik ben al jaren fan van Calypso muziek dus deze mag ook niet ontbreken.
In 2016 heb ik een vintage Lexicon reverb gekocht en toen ik deze op ging halen bleek het bij de toetsenist (Ricardo Tjonna) van het vroegere Trafassi te zijn. Na zijn Trafassi periode heeft hij jarenlang een artiestenbureau gehad. En volgens mij nu nog. Aardige gast (met mooie verhalen)!

Back