Welke stijl produce jij?

Welke stijl produce jij?

• Techno

Stemmen: 18 14,1%
  • Trance

Stemmen: 13 10,2%
  • Drum'n Bass

Stemmen: 10 7,8%
  • Hardcore/Darkcore/Terror

Stemmen: 22 17,2%
  • Industrial/experimental

Stemmen: 12 9,4%
  • andere

Stemmen: 53 41,4%

• Totaal aantal stemmers
    128

geerdy

Ingeburgerd
Goede morgen iedereen !

Even ter nieuwschierigheid

Welke muziek produce jij?

Hoelang doe je gemiddeld over een track?

Welke Sequencer gebruik je?

Wat je favoriete synth?

Waarom Produce je?

Wat wil je zeker bereiken? / Wat heb je al bereikt?

Laatst gewijzigd:
hehehehehe

Op al je vragen is al eens geantwoord in andere threads.

Alleen die vraag over wat men wil bereiken/heeft bereikt, is nieuw voor mij.

toch maar een antwoord daarop dan:

Ik wil gezellig samen met m'n synthjes niet al te oud worden, lekker klooien, en zeker NIET rijk & beroemd worden.

Goede morgen iedereen !

Ook goeie morgen!

da mag!

Mijn muziek :D 't varieert een beetje: o.a. Ambient, experimenteel, Drum and Bass, techno, goa, electro en wat ik verder in de kop krijg.

Maximaal 2 uur meestal om de basis te maken en dan nog een paar dagen om e.e.a. uit te werken.
Ik werk loop based (midi loops that is) en maak het arrangement op de mixer. Dit kan varieren naar gelang mijn mood en hoe het publiek reageert (als ze weglopen heb ik natuurlijk vrij spel ;))

Cakewalk pro audio 9. Maar dit is puur voor midi.

Wat je favoriete synth?

dat zijn dr twee: de Novation Super Bass Station en de Nord Modular Rack

Waarom Produce je?

omdat die apparaten het niet vanzelf doen! ...maar serieus: het is een vorm van uiten. Ik kan op deze manier mijn emoties tastbaar maken. En het is gewoon heel erg leuk om te doen!

Wat wil ik bereiken? Een paar releasjes de komende jaren zou ik niet verdrietig van worden. Wat ik al bereikt heb: 'k heb een leuke setup en mijn 2e live optreden heb ik afgelopen weekend gehad. Verder staat dr een bescheiden setup thuis die ik in de afgelopen jaren bij elkaar heb gesprokkeld.

-C-

de white frog doet ongeveer 2-3 dagen om een degelijke track te maken me cubase sx2.0 en favoriete synthesizer is de jp8080 van roland en ik maak muziek voor de fun en als het goe is gebruik ik die in mijne dj set up en mijn doel mijn label wa rendabel make en hits make die blijven klinken

Re: Welke stijl produce jij?

Origineel geplaatst door geerdy
Goede morgen iedereen !
Wat je favoriete synth?
Waarom Produce je?
ik probeer me te begeven in het breedste hokje techno genaamd, dat wil zeggen van soundscape, dub en house richting wat harder werk, maar allemaal vanuit een techno beleving...

de ene keer doe ik 2 dagen over een track, de andere keer 3 weken alvorens ik hem op pauze zet...

ik gebruik sinds kort Cubase SX, en soms gebruik ik asr10 in combi met reason.

mijn favoriete synth is without a doubt mijn mono/poly...

en ik produceer omdat ik een passie/handicap heb met muziek, ik voel een dringende behoefte om me uit te drukken in muziek...

wat ik wil bereiken is om mijn ingeslagen leerproces qua produceren door te zetten, altijd creatief blijven doen, zoeken naar aparte/nieuwe dingen, me blijven ontwikkelen, en uiteindelijk een platform hebben waarin ik mijn muziek/gedachten kan delen met zoveel mogelijk mensen. Wat ik al bereikt heb... dat ik de goede weg ben opgegaan, dat ik wel weet wat mijn ding is, nu nog 100% uit mijn vingers/apparatuur toveren. Heb een paar jaar actief gedraaid, maar heb dat even op een laag pitje gezet, ik ga pas weer serieus draaien als ik ook mijn eigen muziek kan draaien...

eigenlijk dus gewoon plezier maken...:)

(...) Welke muziek produce jij? (...)

Ik zou het niet weten... Mijn tegen vraag is; geef eens definities van genres [en je zult er zelf niet uitkomen schat ik zo]. :biertje:

ik wilde het beetje algemeen houden

kies andere en verklaar ons daarna met welke stijl je bezig bent of een definitie van uw eigen stijl :halleluja

ik heb zo'n hekel aan dat woord "producen"
alsof je dan geen enkele verantwoording neemt voor het artistieke.
een producer zijn kan vele verschillende betekenissen hebben, maar als je muziek maakt dan ben je een muzikant.

Dat was zeker mijn bedoeling niet :)

:maffia:

muziek maken is ee vorm van kunst en dan vallen we inderdaad onder de naam muziekanten

Re: Re: Welke stijl produce jij?

Re: Re: Welke stijl produce jij?

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Mijn tegen vraag is; geef eens definities van genres [:biertje:

Wat ?

genres ?

Er bestaat toch alleen maar dance wat je met synths maakt ????? :Z

symphonische zigeunerjazzrock
weken zoniet maanden
cubase
momenteel andromeda
kan niet anders
lekker zo doorgaan/ bescheiden roem

--Goede morgen iedereen !
Moooorrrgggeuh (slaapt nog half...:z)

--Even ter nieuwschierigheid
--Welke muziek produce jij?
teKno, volgens mijn ouders t#ring-herrie (ja, dat is inderdaad hetzelfde :D)

--Hoelang doe je gemiddeld over een track?
Soms twee uur, soms twee maanden (het verschilt heel erg, ik maak ook veel dingen niet af...en gebruik dat dan weer in een andere vorm, soms een jaar later. heel chaotisch...thats me!)

--Welke Sequencer gebruik je?
Fruityloops op de PC, of anders gewoon alles live, met bepaalde patterns voorgeprogrameerd in de RM1X

--Wat je favoriete synth?
Dat is toch een sampler, de SU700, kan er live erg goed mee werken (omdat hij simpel te bedienen is)

--Waarom Produce je?
Gewoon om lol te hebben en zodat er muziek is om op uit je dak te gaan...

--Wat wil je zeker bereiken? / Wat heb je al bereikt?
Ik zou wel een plaatje of wat willen uitbrengen, op kleine schaal (geen top40 hits te verwachten van mij..)
Zaterdag heb ik een live optreden. Dat gebeurt in ieder geval 3 a 4X per jaar. Een DJ draait gabber/teKno en dan neem ik het over, en dan hij weer enz... op deze manier kan ik nieuwe setups in de sampler laden (duurt zo f*king lang op dat ding) en blijven de mensen springen! Als aan het eind iedereen lachend naar buiten stapt ben ik tevreden, dat is toch het mooiste wat er is?

• Nou vooruit dan maar...

• Ik probeer zo divers mogelijk te zijn (moeilijk genoeg). Volgens reacties van anderen maak o.a. vage collages, klassiek, pulp, zweef-tefen-muziek en huishoudelijk geluid.

• Wisselt van 15 minuten tot enkele maanden.

• Ik heb niet zoveel spul. Dus ik gebruik de sequencer in mijn Karma.

Wat je favoriete synth?
• Karma is mooi. Solo's en weirdo effecten haal nog al eens uit de Sigma. En vieze drumgeluiden komen soms uit de MS-1.

Waarom Produce je?
• Wat moet je anders?

• Ik maak muziek bij toneelstukken. Ik zit in een bandje (nederlandstalige rock) en breng mijn eigen muziek in eigen beheer uit. Dat is meer dan genoeg. Het is leuk als mensen je werk kennen en leuk vinden maar dat vormt voor mij geen motivatie.

Moguh!

>Welke muziek produce jij?
Geen (zie paar vragen verder)

>Hoelang doe je gemiddeld over een track?
Totdat die af is

>Welke Sequencer gebruik je?
Cubeest

>Wat je favoriete synth?
Heb ik niet, als er maar lawaai uit komt.

>Waarom Produce je?
Ik produce niet. Maak muziek voor de lol eigenlijk. En denk niet na over stijlen of wat dan ook.

>Wat wil je zeker bereiken? / Wat heb je al bereikt?
Niets in het leven is zeker.
7175 posts op dit forum.

hiphop, samplebased en ja tochwel duister en abstract

dat verschilt

modplug

Wat je favoriete synth?
niet nodig....

Waarom Produce je?
waarom niet

dat iemand zegt: zo chris des een geinig beatje.....dat lukt wel aardig

Ik heb geen vaste styl, ik maak wat in me op komt.

gemiddeld 10-15 uur. Maar soms ook extreem veel langer

Cakewalk 3.0, goed genoeg voor mij...

Wat je favoriete synth?
Zou uit mijn setup niet echt een favoriet kunnen kiezen. Ze zijn me allemala heilig :)

Waarom Produce je?
Als ik iets zie/hoor en ik vind het intressant dan wil ik het ook kunnen maken. Dit heb ik niet alleen met muziek, maar ook met software. Ik wil altijd weten hoe je iet maakt wat je er voor moet doen etc. Dingen die ik echt leuk vind verdiep ik me dan ook in.

Ik weet dat echt bekend worden er voor mij niet in zal zitten maar drome mag altijd :z... Maar als ik de kwaliteit van miijn nummers wat heb opgekrikt wil ik gaan live optreden, dat lijkt me echt geweldig! Heb wel een keer een kleine "live" demonstratie gegeven voor een stel vrienden op een feestje maar dat stelde niet veel voor .:o:

Ik heb op muziek gebied nog niet echt iets bijzonders bereikt, behalve dan de nummers die ik tot nu toe gemaakt heb. Waarop ik best trots ben, als iemand 1,5 jaar geleden tegen me gezegd had dat ik op dit nivo muziek zou maken had ik je vierkant uitgelachen. Ook als weet ik van mijn eigen muziek dat het geen super kwaliteit is ben ik zelf toch wel trots op wat ik maak, en zie het ook als een uitdaging om hier verder in te gaan.

Ik doe van alles maar wil het geen producen noemen. Van Deathmetal/Grindcore tot Ambient, van electro tot experimentele experimentele muziek

30 minuten tot 30 dagen

Combinatie van de sequencers op de Triton, Synthex en 808

Wat is je favoriete synth?
Elka Synthex

Waarom Produce je?
Ontspanning, en het is gewoon een leuke vrijetijdsbesteding

Wat wil je zeker bereiken?
Een plaatje op Gigolo rec. lijkt me wel leuk

Wat heb je al bereikt?
Ik heb 2 cd's gemaakt. (grindcore en progrock) en heb al behoorlijk vaak op het podium gestaan waaronder het bevrijdingsfestival.

Goede morgen iedereen !

Wat je favoriete synth?

Waarom Produce je?

Goede namiddag!

Muziek: soundtracks voor vage films die alleen in mijn hoofd bestaan cq. mijn leven.

Hoelang: mijn hele leven.

Sequencer: Voyetra antiek/dos.

favoriete synth: hangt helemaal af van het nummer, soms past een ouwe rot-synth precies.... mischien m'n 101, omdat die overal in past....

Ik produce niets... ik druk op knoppen en draai aan pots en schuiven. Waarom? Ik ben gewoon gefascineerd door die apparaten, is lastig uit te leggen.

Ik hoef niets te bereiken, behalve mijn eigen tevredenheid over wat er uit m'n vingers komt.

Back