Welke stijl produce jij?

Welke stijl produce jij?

• Techno

Stemmen: 18 14,1%
  • Trance

Stemmen: 13 10,2%
  • Drum'n Bass

Stemmen: 10 7,8%
  • Hardcore/Darkcore/Terror

Stemmen: 22 17,2%
  • Industrial/experimental

Stemmen: 12 9,4%
  • andere

Stemmen: 53 41,4%

• Totaal aantal stemmers
    128
Re: Welke stijl produce jij?

Origineel geplaatst door geerdy

Welke muziek produce jij?
Hardcore !!

Hoelang doe je gemiddeld over een track?
2 dagen tot een week

Welke Sequencer gebruik je?
Cubase VST 5.0

Wat je favoriete synth?
Alesis Andromeda

Waarom Produce je?
Omdat ik verslaafd ben

Wat heb je al bereikt?
Dat m'n produkten regelmatig uitkomen en veel gedraaid worden

Rhytmnic industrial, IDM, Electro, drones, experimenteel, powernoise, EBM

Van 30 minuten tot twee weken

CuBase VST3.7

Wat je favoriete synth?

Roland JP8080, Clavia nordlead 2, Oberheim Matrix 6 (daar doe ik het meeste mee iig)

Waarom Produce je?

Om vrouwen te scoren, maar dat werkte niet echt. Nu doe ik het om van de straat te blijven.

Wat wil je zeker bereiken? / Wat heb je al bereikt?

Twee LP's uitgebracht op mijn eigen label, wat optredens waarvan ook op een festival met wat belangrijke invloeden (Winterkalte en Asche), en een aardige DJ carrierre, hoewel dat niet veel oplevert, behalve een boel lol. Verder veel contacten. Wat ik nog wil bereiken is totale werelddominatie. Dat lijkt me wel een lofrijk streven. :D

Ambient enzo.

Weekje.

Cubase VST 5.1

Wat je favoriete synth?
Roland XP-80 (jaja heb niet anders qua hardware)

Waarom Produce je?
Vind het leuk om mezelf voor de gek te houden dat ik muziek kan maken.

Wat wil je zeker bereiken?
1 afgemaakt samenhangend album. Gewoon voor mezelf in de 1e plaats.

Goede morgen iedereen !

Goeden avond ;)

Even ter nieuwschierigheid

zozo

tja produceren is een groot woord maar goed zal mijn eigen stijl zijn: new age/ambient/progressive rock/soundtrack mengseltje

hangt ervanaf

Me mmt8 en Cubase SX en dan nog Nuendo voor mastering etc.

Wat je favoriete synth?

Me VFX

Waarom Produce je?

VOor me plezier

geen idee ik zie wel :)

's avonds!!!

Welke muziek, pfew, voorlopig valt het weinig onder één hoed te vangen, maar heeft het midden tussen ambient, meditative en experimentele dance.

Hoe lang, iig een paar uur, maar soms ben ik aardig lang aan het stoeien met afmixen en producen (is toch iets anders dan muziek maken dacht ik). Dat is toch nog iets wat ik onder de knie probeer te krijgen.

Sequencer, voorlopig zweer ik nog bij Vst 5.1 en wil nog af en toe Reason op het scherm toveren....

Favoriete synth: heb maar een master: SY85 en voor aparte geluidjes istíe best okay, soft synths: Motion en Synth1 zijn mijn favoriete kneed-synths (en een nieuwe die nog uit moet komen, waar ik erg van onder de indruk ben).

Waarom ik muziek maak: Ik vindt het fantastisch en een uitdaging om de gekke kronkels die ik in m'n kop heb zitten te horen ontstaan. Wat je tegenwoordig al niet kunt verzinnen; en het kan gemaakt worden. Soms moet ik wel zeggen dat ik me meer sound-designer vindt dan muzikant (kan geen noot lezen of spelen -> nog niet)

Wat ik wil bereiken. Nog vele kicks krijgen uit het maken van geluid/muziek. En op den duur misschien m'n eigen soft-synths of FX ontwerpen. En m'n basic-studio nog verder uitbreiden (vooral meer analoog in huis halen). Als m'n muziek uitgebracht zou worden is dat een ultieme kick, maar niet noodzakelijk. Hoef niet meer in de spotlight (been there/done that).

Ik doe andere; HipHop. Daarnaast nog wat trance en jungle.

Het verschilt per track hoe lang ik er over doe. Soms een paar uur, soms dagen.

Ik doe alles met behulp van computer. Tot nu toe alles nog met Impulse Tracker en ModPlug Tracker gedaan XD (voor persoonlijke producties iig)

Ik produceer omdat ik het het gaafste vind wat er is, zelf nummers maken. Ik kan mijn gevoelen er in kwijt.

Favoriete synth? Ik heb er maar 1: XP-50 ^^ dus die.

Belangrijkste is is dat ik wil groeien in de muziek. Verder wil ik bereiken dat mensen naar mijn muziek gaan luisteren. Alleen dat, verder geen fame ofzo. Ik wil dat mijn muziek een beetje bekendheid krijgt, meer niet. Doordat ik altijd over samples praatte en alles wat maar te maken had met het produceren van muziek ben ik gevraagt om te komen werken in een studio. Dat doe ik nu al een tijdje. Dit was al een beetje een droom opzich. Mijn volgende droom is het uitbrengen van een (hiphop)plaatje. Ik ben eens met een talentenjacht derde geworden met een hiphop formatie. Ik had ook alle beats gemaakt.

Laatst gewijzigd:
Geen idee, gewoon... muziek.

1 dag, twee weken, 6 maanden, kan echt vanalles zijn

Logic 3.6

Wat je favoriete synth?
Zou wel eens de A6 kunnen zijn, maar moet 'm eerst nog eens zien vast te krijgen.

Waarom Produce je?
Een onweerstaanbare drang die ik verder niet kan verklaren. Geen idee waarom maar ik MOET.

Wat wil je zeker bereiken?
Het blijvende genot van iets te kunnen afmaken. Gewoon voor mezelf.

Ik ga achter het Coldcut genre maar eindig altijd met iets loungie dat veel te melig is :D
Tijd: Meestal een paar uurtjes, soms ook een week, soms ook 10 minuten
Sequencer: MPC4000
favoriete synth: een Virus maar ik heb er nog geen, dus opt moment mn MPC met zelfgemaakte waveforms
Waarom??? Euh... omdat het cool is :maffia:
Wat ik wil bereiken? Wereldwijd succes en roem tot op de maan. :D .. Nene.. gewoon als ik het zelf goed vind, en mn maten vinden het goed, ben ik tevreden :) Ik kom ook in een zekere extase als een track vet klinkt ;) Wat gevolgd wordt door een enorm gevoel van euforie.

:walker:

(Weet er btw iemand hoe het genre van Coldcut benaamd wordt?)

Goede morgen iedereen !

'n avond

electro, funk-achig disco waar ik maar zin in heb

soms een avondje, soms ga ik na een half jaar een dingetje afmaken

protools en m'n rm1x

Wat je favoriete synth?

ik ben wel erg blij met m'n juno, maar daar zou ik m'n akai te kort mee doen.

Waarom Produce je?

da's leuk he. muziek maken. Dan hoef je niet op zaterdag dronken ruzie te gaan zoeken, maar kan je je emoties ook op een wat geciviliseerdere manier kwijt.

persoonlijk succes in alles wat ik doe. Of dat lukt hangt af van de doelen die ik stel.
Ik voel wel een soort onnatuurlijke druk om dingen te maken, maar dat komt denk ik vooral omdat ik veel werk en dan energie en tijd mis om snel beter te worden in die dingen

Hardcore

Ligt er helemaal aan... ik maak vaak tracks niet eens helemaal af omdat ik weer nieuwe ideeën krijg en er weer een nieuwe track mee wil beginnen

Cubase Sx

Wat je favoriete synth?
Depends, vind de Virus C wel een gaaf apparaatje

Waarom Produce je?
M'n tijd opvullen... muziek is al jaren lang n hobby van me, en zelf tracks maken vind ik gewoon vet, kan er helemaal in op gaan en er m'n gevoelens helemaal in kwijt :), vind het vooral een fijne hobby als ik me depri of agressief voel, dan kan ik het allemaal in de muziek afreageren

M'n uiteindelijke doel is toch wel een eigen vinylplak uit mogen brengen, hoewel dat nog wel ff zou kunnen duren, ik moet nog veel leren.. is overigens niet een doel wat perse bereikt moet worden, ik zie het gewoon als een uit de hand gelopen hobby 8~ en zolang ik er plezier aan beleef blijf ik er mee doorgaan *D

Origineel geplaatst door Bass
Weinig keus deze enquete vind je niet ?

Mee eens!

Ikzelf maak house. Deze stijl is erg breed maar wat ik maak is toch meestal onder die noemer te klasseren. Of met andere woorden iets dergelijks probeer ik te maken.

Hoe lang ik over een track doe... Wel meestal maak ik geen tracks, het blijft vaak bij ideeën die ik niet afwerk... Zal wel komen omdat ik nog niet zo lang bezig ben en heel weinig ervaring heb met mixen en dergelijke.

Verder zijn de huidige tools (idd nog geen fx):

MPC2000XL
Waldorf MicroQ keys
Gem Promega3

(minimal)(acid) techno, abstract, ambient, en alles wat daar tussen in zweeft.

mwoah, een dag of 3?

RM1x

Wat je favoriete synth?
MicroModular

Waarom Produce je?
't is zulk mooi werk

:z :biertje: :mega: :walker:

Goede morgen iedereen !
Goedemorgen.

Zie mezelf niet echt als producer, eerder als verveelde bassist/multi-instrumentalist. Ik speel vanalles (van electro tot jazz, dit via metal, folk en pop), maar bij voorkeur het wat zwaardere rock/funkrock werk.

Lang. Meestal rond de twee weken.

Geen.

Wat je favoriete synth?
Dat moet de Nord Modular zijn.

Waarom Produce je?
Hobby, vrijetijdsbesteding, uitlaatklep.

Wil bereiken: promoveren binnen nu en 8 maanden; qua muziek hoef ik niets te bereiken. Heb al bereikt: een paar artikeltjes hier en daar en vele live-optredens met verschillende bands, ohja, en een aanmoedigingsprijs met een van die bands en ooit eens een tweede plaats bij de Kunstbende, jaren terug.

Voornamelijk triphop, met uitstapjes naar lounge/drum 'n bass/rock/pop/hiphop

1 tot 365 dagen

Ableton live of madtracker 2

Wat je favoriete synth?

Nog niet zo into synths, maar ga nu voor reaktor

Waarom Produce je?

Tja.. waarom? leuk?

Album en mn eigen muziek met live band neerzetten

Van alles, maar vooral toch reggae/dancehall, hiphop, grime, jungle, dnb, breakcore ...

van 2uur tot ...

cubase sx 2.2

Wat je favoriete synth? pff, ik werk nogal veel met vst's en samples, dus korg legacy, battery 2, pro53, B4, Halion

Waarom Produce je?

voor de lol en persoonlijk bevrediging.

Dat ik voor mezelf goede muziek maak en dat anderen ze ook kunnen aprecieren. Ak de rest (releases, succes, ...) is facultatief en mag het eerste niet in de weg staan.

Goede morgen iedereen !

progressive rock/metal

te lang

cubase sx

Wat je favoriete synth?
yamaha an1x en motif

Waarom Produce je?

muziek maken is leuk

ik wil graag op grote podia spelen (ik ben meer van het live spelen/jammen dan producen) en ik kijk uit naar het moment dat de cd van onze band uitkomt want daarna gaan we ook flink optreden :D

Hardcore (Wil soms nog wel eens proberen D&B of hardstyle-achtige dingetjes te bouwen)

De ene keer bouw ik een track in een uur, een andere keer doe ik er 3 maanden over.. Perfectionist!

Logic Audio Platinum 5.3

Wat je favoriete synth?
Yamaha AN200... Heb hem net pas, maar dit ding verbaast me elke keer weer als ik aan de knoppen draai!!!

Waarom Produce je?
Mezelf uit willen drukken in muziek, frustraties/blijheid verwoorden in herrie :)

Mijn eerste droom (platen uitbrengen) heb ik bereikt.. Nu 2 platen van me uit onder Bionic Recordings onder de naam Archetype! Wat ik nog zou willen bereiken.., Tsja.. Meer platen, evt een album.. En absoluut een keer live optreden op een groot feest!! Lijkt me een enorme kick...

Goede morgen iedereen !

avond

hardcore

1 tot 4 weken

cubaseSX

Wat je favoriete synth?

van wat ik heb is dat toch wel de Virus en de Nord

Waarom Produce je?

omdat ik van harde bassdrums houd en het vet vind om daar mee te freaken

binnenkort mn eerste plaatje.. igg op 1 kant komt een nummer van mij.. hoop in de toekomst wel meer muziek te gehoren te brengen bij een wat groter plubliek als alleen mn vriendenkirng

Re: Re: Welke stijl produce jij?

Re: Re: Welke stijl produce jij?

Origineel geplaatst door Ethereal
Hardcore (Wil soms nog wel eens proberen D&B of hardstyle-achtige dingetjes te bouwen)

De ene keer bouw ik een track in een uur, een andere keer doe ik er 3 maanden over.. Perfectionist!

.......

3 maanden voor baggere gabber?? :duivels:

Back