tr606 iets voor mij

korgkonijn

stoffige zomp
ik kan van iemand een tr606 kopen. Ik gebruik de tr707 omdat ik die het best vind klinken (mijn mening, dan) denkt een van jullie, of een tr606 bezitter dat een tr606 iets voor mij kan zijn? ervaringen

:kimono:

de tr 606 is heel erg anders dan de 707, de bediening lijkt op elkaar, maar de 606 is beter voor bijvoorbeeld elektro te gebruiken, lijkt een beetje op de 808...

ik gebruik m vaak, leuk ding:)

Origineel geplaatst door elektrovolt
de tr 606 is heel erg anders dan de 707, de bediening lijkt op elkaar, maar de 606 is beter voor bijvoorbeeld elektro te gebruiken, lijkt een beetje op de 808...

kan ik zeggen iets meer disco/zachter, miscchien doffer geluid?

ja potver ken je die sound nie? dan ga ik m toch ff aansluiten hoor moment :)

(...)

en mijn 606 schijnt iets diepere bass te hebben dan de gemiddelde (ongemod)

Maar ja ze zijn allemaal verschillend :) :halleluja

Als hij in goede staat is en niet te duur en je kan de euro,s missen dan zou ik het niet laten.

thnx iedereen voor al het antwoord
thnx pjotr ik heb nu wel een idee wat ik ga doen!
*D

Hier een kort fragment van een TR-606 ( thankx django :) ), door de filters van PSP Nitro gehaald.

EF

Ps. die ijle geluiden die je hoort zijn een onderdeel van een preset uit de Nitro, niet van de TR :)

De hihats zullen een veradaming zijn. Die van de 707 klinken erg verkeerd. De claves klinken beter dan de hihats zelf vindt ik.

Laatst gewijzigd:
Die 2 zijn niet met elkaar te vergelijken, 606 is analoog, 707 is een rompler.
Ik vind het nog steeds een leuk duo.
Ik heb ze allebei weggedaan, maar als ik een mooie/goede 606 kan kopen,
dan doe ik dat...die h-hats zijn heerlijk voor erbij.

De hihats uit de 606 zijn lekker sissend, maar niet zo strak als van de 808
De toms van de 606 vind ik persoonlijk perfect om toe te voegen bij een acid-track

Ik heb er twee dus dat zegt wel genoeg. (kan je live 2 patterns mixen, aanvullen en varieren)

Trouwens, heel wat nederlandse underground plaatjes zijn gemaakt met een 606

Ik heb een 606 gehad met individuele outputs. Kickjes overstuurd over de mackie.
Gesyncked aan de jomox om lekker te jammen. Koop er een, je krijgt er geen spijt van.

Back