De grote kookthread!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik zeg TAI CURRY of SUKI JAKI van conimex.... ongelooflijk dat soort pakketjes is niet bijzonder normaal, maar dis toch wel zo erg lekker,

vegetarisch, groen en gezond!

vegetarisch, groen en gezond!

- macaroni - creme fraiche of koksroom - versre spinazie - snipperui - peper - zout - bord - bestek -

kook de penne 'al dente' oftewel beetgaar
glazig de snipperui, oftewel bak de gesnipperde ui met een beetje peper en zout
doe de room in de pan en bijna gelijk daarna evenveel spinazie erbij
als de spinazie warm is [dat is dus heel snel] kun je macaroni op een bordje doen, met de spinazie
stop het geheel met bestek :W in je mond:
hmmm

Re: vegetarisch, groen en gezond!

Origineel geplaatst door korgkonijn
- macaroni - creme fraiche of koksroom - versre spinazie - snipperui - peper - zout - bord - bestek -

als de spinazie warm is [dat is dus heel snel] kun je macaroni op een bordje doen, met de spinazie
hmmm

:confused:

eeeh... de moraal van dit verhaal?

Re: Re: vegetarisch, groen en gezond!

Re: Re: vegetarisch, groen en gezond!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
:confused:

eeeh... de moraal van dit verhaal?

er was volgens mij een topic wat over koken ging... :z

ja, die ben ik ook ergens tegengekomen. Je kan je afvragen wat dat op een synthforum moet maar goed. maar wat is dit voor losse flodder?

Origineel geplaatst door korgkonijn

hmmm

Variatie voor de vleeseters onder ons : bak spekreepjes uit en meng deze erdoor, erg lekker

Of voeg wat Boursin toe, ook goed te doen.

Eet smakelijk !

[belangrijk standpunt modus]synthers hebben een goeie basis nodig om 20 uur per dag zonder zonlicht en beweging te kunnen synthen.
synthenol is daarvoor geen goed middel. en dus houden we het bij een goede maaltijd. de afgelopen 17 jaar heb ik alleen afwisseling kunnen vinden tussen de tai curry en suki yaki van conimex, dit topic is zeer belangrijk om het lichaam te voorzien van goede voeding, energie en vitaminen, hierdoor draaien de linker en de rechter hersenhelft cortexen op volle toeren, en zullen de fantasieen om goeie synth tracks te maken, blijven voortvloeien[/belangrijk standpunt modus]

After eightenstijd.

After eightenstijd.

Na de avondmaaltijd heeft deze draad eenzelfde uitwerking op ondergetekende
als die heerlijke pannen dampende groentesoep, die gelukkig getrouwde
mamma's (en tegenwoordig ook pappa's) opdienen aan hun in
dankbaarheid opziend kroost in alomtegenwoordige STER-reclames.
(laat Philip Freriks die maar eens in een keer voutlos oplezen).

Voor mij blijft het toch de grote kook-threat.

Nooit ver van zijn magnetron,
ISPdeRuiter

haha, nee ik kook alleen maar mixen in elkaar, da's n andere Pjotr!

Benodigdheden:

Rivierkreeftjes
oestersaus
rode paprika gesneden in repen
komkommer gesnelden in schuine plakken
gekookte pasta
peper
zout

In de wok fruit de riveirkreeftjes in wat olijfolie daarna wat oestersaus erbij.
Paprika erbij daarna de komkommer.
Beetje wokken als laatse de voorgekookte pasta.
Van het voor halen creme fraich erdoor scheppen.
Op smaeek brengen met wat pepe zout.

Zalm oven schotel

Benodigdheden:

gehakte Basillicum (niet te zuinig mee zijn)
blikje rode zalm
100 gram gerookte zalm in reepjes gesneden.
blikje tomatenpuree.
creme fraiche
zakje gerapste kaas.
Voor gekookte pasta(nog warm)

In overschotel mix de rode zalm uit blik (met nat) met de creme fraiche gerookte zalm en de tomaten puree en de geraspte kaas en basilicum. In de oven verwarmen. kwatiertje of zo.
Ovenschotel er uit halen de gekookte pasta er in doen en bestrooien met wat basicilum.
Even 5 minuten terug de oven in et Voila!

Vergetarische sate ballen in tomatensaus.

Benodigdheden:

vegetarische sate ballen van de AH.
Pak gepureerde tomaten (Heinz of AH eigen merk)
Honing 2 eetlepels
perterseile gehakt vers
knoflook 2 tenen gehakt.
Gesneden UI groot.

Fruit het ui in olijfolie en bak daarna de vegetarische sate ballen in een diepe koekepan voeg de knoflook toe.
Voeg daarna het pak tomaten puree de honing toe en de gehakte perterselie. Nog even laten pruttelen.
Serveren met rijst en wat groente.

voor de ochtend...
Men neme een, in de oven opgewarmd, krokant stokbrood. Deze wordt rijkelijk bedekt met verse gerookte zalm. En heerlijke stukjes meloen achteraf.

voor de middag...
Men neme een paar snede bruinbrood en legt op elk een verse haring. Flink wat klein gesneden ui, peper en zout en happen maar...

voor de avond...
750-1000 gram biefstuk, medium gebakken. Loopt er geen bloed meer uit de biefstuk wanneer je er een vork in prikt kun je hem net zo goed weggooien en opnieuw proberen, want dan is de biefstuk mislukt :D
Op de goede biefstuk flink veel peper en wat zout. Verder wat lekkere warme champignonnetjes. Naar keuze een paar aardappelen en wat appelmoes, mmm...

Allemaal snel te maken gerechten en het is daarom maar goed dat ik niet iedere dag hoef te koken :D

Origineel geplaatst door Exzit
Is dit trowuesn jou w kat? Wat kijkt dat beest vals zeg.

Mooi beestje toch exzit. 8 Maandjes oud en hij heeft nog geen een keer z'n nagels gebruikt. Maar ok, het is een mannetje en kerels gebruiken geen nagels. Had ik al verteld dat ik regelmatig open lig omdat hij wel aardig kan doorbijten? ;)

afhaal chinees:

pak het telefoonboek erbij of eventueel de bestellijst en zoek dus naar het tel. nummer van de beste chinees uit het dorp/stad/gehucht what ever...

bel die pinees op en bestel wat je lekker vind

kies of je het afhaalt of dat je het laat bezorgen

dek de tafel

open de zak met lekkers, pak alles uit en smullen maar...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Had ik al verteld dat ik regelmatig open lig omdat hij wel aardig kan doorbijten? ;)

Met zulkke tanden niet zo gek. Grappig dat het je kat is. Ik heb er zelf ook 2 al 12 jaar . Een is nu een beetje verlamd vergroeide rug. Krijgt elke dag een shot pijnstillers. Maar ze merkt er daardoor niet veel meer van ze rent de trap op en af valt zo nu en dan om.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back