De grote kookthread!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dame Blanche

Dame Blanche

Benodigd:

-Chocoladesaus (warm, niet heet!)
-Slagroom
-Een vinyl tafelkleed
-een aantrekkelijke vrijwilligster

Verwarm de chocoladesaus in een pannetje. Let op dat het niet té heet is. Een graad of 40 is meer dan zat!
Dek ondertussen de tafel af met een vinyl tafelkleed (of in iedergeval iets wat vloeistof dicht is) en plaats de dame op tafel.
Schud de bus (of bussen)slagroom en garneer de dame naar smaak.
Check nog een laatste keer of de chocosaus écht niet te heet is en giet -wederom naar smaak- de chocoladesaus over de slagroom.

Aan tafel!

-C-

P.S. dit is niet vrouw-onvriendelijk bedoeld!

Re: Dame Blanche

Origineel geplaatst door C738

Nee, dat moeten vrouwen nu eens begrijpen, dat we met enkel 'man-vriendelijk' zijn niet vrouwonvriendelijk willen overkomen :D

Ik ben niet te beroerd om plekje te wisselen in dit gerecht :D
(too much info???)

-C-

Ik ben niet te beroerd om plekje te wisselen in dit gerecht :D
(too much info???)

-C-

haha...nee..ik ook niet :D

Wow!

Dit wordt de Algemene-Discussie Thread van het jaar!

@camel toe --> dié ga ik zeker proberen..... snel, lekker en simpel zijn voor mij de basisingredienten van een goed recept!

Een grote variatie op camel's snelle pasta:

Super snelle zalmpasta:

Gear:
knoflook (één teen voor de normale sterveling :engel: , maar ik doe er stiekem meer in )
Klein blikje tomatenpuree
Flink stuk verse zalm
Slagroom en evt. nog wat creme fraiche
Parmazaanse kaas (niet die poeder uit het pakje, maar vast aan het stuk!!!)
Zout/peper

En natuurlijk pasta! (spaghetti of tagliatella)

Mixdown:

1) Kook de pasta al dente (10min)

na 5 min begin je met de saus:

2) Zet de room op laagvuur
3) knijp de knoflook uit in de room, voeg blikje tomaten puré toe. Wanneer dit nét niet kookt, haal je het van het vuur
4) Voeg de in kleine stukjes gesneden zalm toe aan de saus, deze wordt precies goed gaar omdat de saus nog warm is.
5) Rasp er wat paramazaanse kaas in en nog wat zout/peper naar smaak. Eventueel nog een klodder creme fraiche...
6) Nu is de pasta ongeveer gaar, giet deze af (met wat olijfolie!) Pasta terug in de pan, saus erover en VOILÁ

Mastering:
Server met verse geraspe parmazaanse kaas en een goed glas wijn!

getienkaas flappen zijn ook geweldig:

Men neme:

Appel, honing, zachte geitenkaas en (verse) tijm

Op een vel bladerdeeg:
Snij een dunne plak appel; daarop een stuk geitenkaas, hierop wat honing en tijm. Dichtvouwen, oven in, en pling! smullen maar

8~

Aan tafel!

-C-

LOL :dubbel:

En dan op het "moment supréme" helemaal misselijk geworden te zijn van dit voorspel :D

Aha, dat zal worden: Rodekoolstoemp met worst. Een oerdegelijk vlaams koud-weer-gerecht. (stoemp=aardappelpuree)

vandaag een lekker toetje...

men neme evenveel pindakaas als stroop en roer dit door elkander en verwarm (niet heet!!) het enigzins in de magnetron...
ondertussen doe je vanille- en/of chocolade-ijs in een bakje en als het magnetron goedje warm is over het ijs

...en eet smakelijk:W

En dan nu mijn ultieme snack voor tijdens zware muziekarbeid:

Pittige Gehaktballetjes met kokos:

Ingredienten:
500 gram gehakt
Knoflookpoeder (GEEN verse knoflook), ongeveer 3 theelepels
2 eieren
200 gram gemalen kokos (uit een zakje natuurlijk, anders kost dit recept vrij veel tijd)
1 eetlepel Sambal (oelek om precies te zijn)
1 theelepel laos (een oosters soort specerij, als je et niet in huis hebt kan je het weglaten)
Klein scheutje ketjap manis
zout en peper

Meng alles goed door elkaar en draai er balletjes van
Frituren/bakken in ruim olie
Heerlijk met chilisaus!!
Ook goed te bewaren, als je bijvoorbeeld 2 of 3 keer het recept maakt

Denk er wel aan dat kokos veel vocht opneemt, en dat het nogal snel droog wil worden,
dus niet te lang bakken!!

oja trouwens, ik zie deze thread nu pas, en ik ben wel van plan een aantal van deze recepten eens te proberen, maar waar ik zo nieuwsgierig naar ben is of andere mensen ook al recepten hebben uitgeprobeerd... kortom, als ze er zijn, laat eens wat reacties horen!

patat

patat

hallo, een patat met, een frikandel met mayonese en eeeeeeeeeeee doe maar een seven up

eetsmakelijk

greetz turtel

Origineel geplaatst door Slipperman
afhaal chinees:

pak het telefoonboek erbij of eventueel de bestellijst en zoek dus naar het tel. nummer van de beste chinees uit het dorp/stad/gehucht what ever...

bel die pinees op en bestel wat je lekker vind

kies of je het afhaalt of dat je het laat bezorgen

dek de tafel

open de zak met lekkers, pak alles uit en smullen maar...

en nu gaan we zelf aan de gang;)
we gaan eens kip in zwarte bonensaus maken... even voor forum lid ROEL >>> GOED OPLETTEN ;)

nodig:
*kipfilet gesneden. Het moeten reepjes zijn en zo dun mogenlijk. aangezien we gaan roerbakken en het dus snel gaat. op deze manier gaat het wat sneller...
*brocolli roosjes even in warm water geweekt
*Wat ui in ringen (beste is ui gewoon halveren en dan dat snijden)
*bosui
*rijstwijn
*zoute of zoete ketjap
*kwak zwarte bonen saus
*hoisin saus
*maizena
*knoflook fijn gehakt
*arachide of mais olie EN sesamolie
*een ECHTE wok.
*voor de liefhebber is het mogenlijk pepertjes te gebruiken.
chinese keuken is best simpel alleen je moet wel weten wat je doet en vooral goed voorbereiden en snel te werk gaan.

Doe eerst al het snijwerk. Bosui moet in ringen. Rest van de snijmanieren staat al aangegeven in de lijst met ingredienten. Het groene deel van de bosui kan overigens ook in julienne voor de beter ervaren snijders...

de gesneden kip doe je in een bak met wat maizena, scheut rijstwijn en wat druppels sesamolie.

Verhit de wok eerst en doe daarna de olie erin. Liefhebbers van heet kunnen nu de pepers erin doen. Deze moeten in de lengte open gesneden zijn. Zaadjes mogen blijven zitten al kan je ze eventueel ook weghalen.
Pepertjes eerst blakeren in de hete olie en als ze geblakerd zijn mogen ze van mij part eruit worden gevist. Dit is om de olie smaak te geven :)

Hierna de kip snel roerbakken. Knoflook erbij. Ui en brocolli erbij. Doe een scheutje water erbij en roerbak even tot het water grotendeels verdampt is.

Hierna wat zoute ketjap (klein ebetje maar), scheut hoisin en de kwak bonensaus erbij doen. Dit met rijstwijn afblussen.
Met een maizena papje kan de saus wat gebonden worden.

garneer met bosui :) (even goed door elkaar mengen)

Serveer met gebakken of gewoon gestoomde rijst.

Origineel geplaatst door 6 trak
smik'len en smullen... *HUUUUUU*

es ff zien of 6 ook nog een recept weet...

geef mij nog maar een paar beukenootjes...huuuuuuuuuuuuu

voor de liefhebbers van pittig eten:

thaise rundvlees salade:

nodig (per persoon):

200 - 300 g rundvlees (entrecote of biefstuk)
3 bosuien
1 kleine groene paprika
1 kleine ui
1-3 teentjes knoflok
verse chilipepers: 2-3 "mouseshit peppers", maar 1 kleine Habanero of 1 middelgrote Madame Janette is ook prima
verse munt- en korianderblaadjes
beetje vers gemalen zwarte peper
2 eetlepels vissaus (naam pla)
2 eetlepels citroensap
snufje suiker

klaarmaken:

-rundvlees op hoog vuur bijna gaar bakken, dan uit de pan halen, in reepjes snijden, weer terug in de pan doen en nog even roerbakken
-de bosuien in schuine stukjes snijden, de paprika en de rode ui en dunne reepjes snijden
-de knoflok en de chilipepers (met pitjes!) fijn hakken, de vers gemalen peper, vissaus, citroensap en suiker erbij doen
-alles in een schaal doen en doorroeren, de munt- en korianderblaadjes erover heen, klaar
-serveren met witte (Pandan)rijst

waarschuwing:

Deze salade is erg pittig, maar wel erg lekker. Als de salade te pittig is dan uit zich dit na de eerste hap met verschijnselen zoals branderige lippen en tong, tranende ogen, rood gezicht, niezen, loopneus en zweten. Om deze verschijnselen te voorkomen kun je het beste koud bier erbij drinken.

Eet smakelijk! :duivels:

en nog een lekker toetje:

- wat Galia-meloen in stukjes gesneden (een kwart tot een halve moet genoeg zijn)
- half litertje roomijs
- scheutje melk
- flinke scheut wodka

alle ingrediënten in de blender (niet langer als een minuutje)
verdelen over 2 grote glazen, rietje en parapluutje erbij en: Voila ! een goddelijke milkshake !

zo lekker vind je ze niet bij de McBlubber

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back