Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

ATARI ST

...een paar locaties voor een behoorlijk aantal ST games, helaas wel veel franstalig...
te gebruiken met o.a. SainT emulator (directx 8 of hoger)

Arcade Action 1 o.a. Another World, Barbarian, Ghouls & Ghosts, Lotus Esprit Turbo Challenge
Arcade Action 2 o.a. Rick Dangerous, Secret Agent, Turrican II, Xenon II
Adventure o.a. Dungeon Master, Explora, Immortal, Monkey Island
Strategie / Simulatie o.a. Defender of the Crown, Populous 2, Sherman M4
meer titels 1
meer titels 2

en deze (engels):
D-BUG (downloaden kan traag zijn)
Atari Games Net (downloaden kan traag zijn)

Origineel geplaatst door Bahamut
STAR CONTROL 2 (Accolade, PC)
1 van de gaafste PC spellen ooit. dat melee met die ruimtescheepjes is meesterlijk.

snap7.jpg

voor als je nix te doen hebt met de kerst, hier is een gratis port van de 3DO versie (met gesproken tekst!) van deze PC klassieker uit 1992(!):
http://sc2.sourceforge.net/
140MB, dit spel is echt cool alleen je moet er wel geduld voor hebben :)

Origineel geplaatst door 6 trak

ik heb een probleem met geluid, het schokt en stotterd...k'heb van alles al geprobeerd, chipset veranderd, vsync aan/uit, sound buffer hoger etc etc etc... niets helpt voor een vloeiend stuk geluid... wie zegt het mij...?
trouwens, niet alle games werken, je hebt die verdomde Kickrom nodig en die is weer nergens te downlooien... :frons:

[/size][/b][/color][/URL] [/B]

De nieuwste winuae is veeleisend qua graphics, en computer power. Probeer een oudere versie van winuae te scoren, van een paar jaar geleden.

Pengo, de speelhal versie is het best. Pengo is geheel anders dan Boulderdash: er is geen sprake van 'zwaartekracht'. Het is eenvoudiger en de sno-bees hebben een geweldige AI meegekregen van de (waarschijnlijk) Japanse programmeurs. Het lijkt wel of ze je bewegingen kunnen doorzien :( Een historisch hoogstandje.

Elite!

Elite!

elite.jpg

...het spel waaraan complete vakanties opgingen!

Eerst op de Commodore 64:
elite.gif

Later nog op de Amiga, Elite Plus
amiga_0005_04.png

...en op de (vroege 486) PC de opvolger, Frontier:
boxel2.jpg

e2pc_a.gif

En weer terug naar synths...

En weer terug naar synths...

Captain Blood, een behoorlijk vaag space-spel op de Atari ST

Captain%20Blood%20Verso.jpg

Wat maakte het meeste indruk op me?
De soundtrack, die bestond uit 30 seconden gesamplede Ethnicolor (Jean-Michel Jarre).
De volgende dag meteen uit de bieb de LP (:dj: !) gehaald...
...and "the rest is history, as they say" - als synthesizeradept gewonnen voor het leven... :W

Trouwens, de Atari was van een vriend van me, want eigenlijk wilde je als Amiga bezitter niet gezien worden met dat 'andere' ding.
Competitie, zo oud als de wereld: C64 vs. Spectrum of MSX, Amiga vs. ST of PC, PC vs. Mac, Nintendo vs. Sega, Analoog vs. Digitaal, Software vs. Hardware, Spy vs. Spy... :D

spyvsspy.gif

Ja ! Frontier Elite II heb ik maandenlang gespeeld. Het is nog steeds erg leuk. De 3d vector graphics waren voor die tijd uniek.

Origineel geplaatst door Hanz
Trouwens, de Atari was van een vriend van me, want eigenlijk wilde je als Amiga bezitter niet gezien worden met dat 'andere' ding.
Competitie, zo oud als de wereld: C64 vs. Spectrum of MSX, Amiga vs. ST of PC...
klopt idd... zo heb ik eens een keer een intro gezien op een Atari waarbij je Amiga logo's aan diggelen moest schieten :D
dat ze Amiga niet moesten lag er altijd dik boven op bij Atarianen... zielug want Commodore rule-de nutuulk op alle fronten :)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ja ! Frontier Elite II heb ik maandenlang gespeeld. Het is nog steeds erg leuk. De 3d vector graphics waren voor die tijd uniek.
over maanden lang spelen gesproken... dat had ik met Maniac Mansion en Zak McKracken :D de loikste adventure games voor het uitkomen van Monkey Island... Lucasfilm/Lucasarts maakt so wie so gave games in dit genre... strakke crosshair ook ;)

maniac_mansion_03.gif
zak_mckracken_02.gif

Maniac Mansion / Zak McKracken

Laatst gewijzigd:
Enkelen van mijn favorieten :)

bubba'n'sticks.jpg

Bubba'n'Stix
championshippool..jpg

Championship Pool
chaosengine.jpg

Chaos Engine 1
chaosengine2.jpg

Chaos Engine 2
lemmings.jpg

Lemmings
lemmings2.jpg

Lemmings 2
lotus.jpg

Lotus

net MAME op de nieuwe nokia 6600 telefoon van mijn collega geinstalleerd....knallen! ;)

bomberman.gif

Gewèldig!

Voor de rest vinnik de beat/shoot 'm ups van de PSX en de PS2/XboX wel lagge.

Nog wat killergames.

sensiblesoccer.jpg

Sensible Soccer
shove-it.jpg

Shove it (pengo variant)
speedball2.jpg

Speedball 2 - Brutal Deluxe

'Bank Panic' is ook een voorbeeld van hoe een klein spel zeer gaaf en uitdagend kan zijn.

Attachments

• wbank_panic.png
    wbank_panic.png
    4,8 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door bambamstudio
pango is ook super, daar heb ik vele guldens aan geschonken, later heb ik de arcade kast gekocht

je hebt de kast? geweldig !
ken je ook de Crystal Castles kast? da's 1 van de mooiste- die met de trackball erin gemonteerd, die oplicht om spelers te trekken- geen geluid in demo mode weliswaar, de kast zelf moest alle aandacht trekken.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
'Bank Panic' is ook een voorbeeld van hoe een klein spel zeer gaaf en uitdagend kan zijn.
zat er soms achter 1 van die deuren ook een ventje in met een aantal geldzakken op z'n hoofd die je een x-aantal (geldzakken) moest schieten...?! :D
ik ken'm idd... deze "reactie vermogen shooter" had je ook op de c64:

westbank-ingame1.gif

Westbank

een erg plesant spel dat ik in de 80's nog wel eens in cafetaria of kermis-stand heb zitten spelen is deze:

timepilot-ingame2.gif

Time Pilot

of deze Amiga classic:

silkworm-01.jpg
silkworm-02.jpg

Silkworm

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bahamut
voor de mensen die zich MARIO KART op de SNES nog herinneren

http://people.zeelandnet.nl/rverpl/rainbow-road.wmv
dit slaat echt alles! dit grenst aan het onmogelijke, echt ziekelijk hoeveel je het dan geoefend moet hebben
mwoaa... gewoon een questie van voortijdig sturen als je nog niet in de bocht bent (algemeen bekend verschijnsel bij race games als je met topspeed een bochtje wilt nemen, ik zag zelfs niet eens bomen of andere obstakels, dus zo moeilijk is dat nou ook weer niet in dat opzicht)

loik filmpje (alleen af en toe met stilstaande stukken)... ik heb dat mario-kart nooit goed begrepen, het heeft verder weinig uit te staan met de originele mario... een racespel waar elk ander figuur de hoofdrol in zou kunnen hebben vervuld...

Laatst gewijzigd:
japanners zijn creatief qua game building... de fransen kunnen er echter ook wat van, zoals o.a. deze:

t.gif

mooie van dit spel was dat het totale scherm vrij was van counters, energy bars, live indicators etc...
alles wees zich vanzelf nl.... realistich en tevens mysterieus verhaal, hoge moeilijkheidsgraad...
de makers van dit spel maakten ook een fantastische opvolger: Flashback :)

i1.gif
i2.gif

i3.gif
i4.gif

i5.gif
i6.gif

i7.gif
i8.gif

i9.gif
i10.gif

i11.gif
i12.gif

i13.gif
i14.gif

i15.gif
i16.gif

Intro Sequence

l1.gif
l2.gif

l3.gif
l4.gif

l5.gif
l6.gif

In-game shots

Laatst gewijzigd:
Mijn Atari Lynx Collectie Rocks!!!! Al meer dan 70 originele titels verzameld!!!
Got them nearly all!!

The games rulen echt!!!

ATARI LYNX FOREVER!!!

AtariAge

sys_LynxSystem.jpg

sys_Lynx2System.jpg

Collection van Moi :D

LYNX.JPG

Back