Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

SX64 is gewoon een geweldig leuk ding, ideaal vroeger om mee te nemen naar je maandelijkse (toen nog niet illegale) kopieer bijeenkomst.
*WHARF*

128 was leuk tot ze de blikken versie maakten, die was bagger.
De plastic versie met handvat en toetsenbord onderin de kast was super.

ps
doe dit maar eens na...
Mijn VIC heeft 64 Kilobyte dynamic RAM geheugen (in 4 banken)

reminiscence-1.png

REminiscence is a rewrite of the engine used in the game Flashback from Delphine Software.

What's required to play the game?
You need the original DOS version data files and, optionally, the Amiga music modules.

What are the differences between this and the original engine?
You can save/load the game state at any time and you can also play in fullscreen or windowed mode.

hoef je niet eerst een level helemaal uit te speul'n om een password te krijgen of wanneer je die hebt vanaf het begin van een level te starten :okdan:

http://cyxdown.free.fr/reminiscence/

en nutuulk daarbij nog ff flashback oaden: http://www.abandonia.com/en/games/74/Flashback+(DOS).html
Fade to Black was ook een topper! :okdan:

SX64 is gewoon een geweldig leuk ding, ideaal vroeger om mee te nemen naar je maandelijkse (toen nog niet illegale) kopieer bijeenkomst.
*WHARF*

128 was leuk tot ze de blikken versie maakten, die was bagger.
De plastic versie met handvat en toetsenbord onderin de kast was super.

ps
doe dit maar eens na...
Mijn VIC heeft 64 Kilobyte dynamic RAM geheugen (in 4 banken)

Shiiiiiit man, da's veel (voor een VIC20)
Kom ik aan met 16Mb RAM voor de SX-64…

foto.jpg

16Mb ram in een 64?
dat zijn een boel banken

Basic is 8Kb
Kernal is 8Kb
Charom is 4Kb
De onderste 1Kb is ook al gereserveerd.

De enige nuttige plek om ram in een 64 te krijgen is tussen $2000 en $A000

Maar bij de C128 was dat bankselecten ook al een heel feest, alles moet via 1 enkele byte in de zeropage van bank naar bank worden gestashed en de commando''s stash en fetch werken niet...commodore....pfffft.

Als er nog mensen graag eens mijn eigen OS versie voor dat ding willen hebben.....
Gewijzigde Kernalrom en gewijzigde Basicrom plus een rom voor de vrije voet (die dan in bank $01 opduikt)
In die eprom zitten dan de beroemde kopieerprogramma's zoals FcopyIII en nog een paar, oproepbaar vanuit het nu WEL werkende Basic commando Backup:D
Daarnaast nieuwe commando's zoals Old.
Is voor de C128 "Diesel" plastic case, geen idee of het werkt in de blikken 128

Prijs: een SASE

Ik steggel ook wel een beetje met die 16Mb RAM. Alles zit in die Turbo Chameleon 64 cartridge wat in feite een FPGA-computertje is. Kan ook als Commodore Amiga 600 werken, alleen doen de toetsenbord en de muis nog niks. En het scherm van de SX-64 kan geen Amiga beeld weergeven, die moet dan op een VGA-monitor aangesloten worden. Het moet wel mogelijk zijn de IR-poort op de cartridge te gebruiken voor een Amiga CD32 controller en er zit een mini-USB poort op, misschien kan ik daar een oude PS/2 muis met een verloopje aanhangen.

waar is naton rozenburg zelf eigenijk of heeft die al drie andere hobby's.

when-mario-met-pacman_original.gif

Komt ook weer een nieuwe Wolfenstein, Wolfenstein New Order. Hoop op niet zo'n flop als de laatste. Die was echt slecht.

Welke was de laatste? De laatste die ik gespeeld heb was Return to, maar da's alweer een tijd geleden. En die was in zijn tijd wel leuk met die vlammenwerper enzo. Teamkill, teamkill everywhere. :D

trouwens een verwarrende tijd toen:
RTCW = return to castle wolfenstein
RTWC = Fifa road to world cup

En die RTWC zal er nog zo in bij mij, dat ik bij alle artikels over Wolfenstein weer aan voetbal dacht. :D

Na RTCW had je nog RTCW Enemy Territory. Was een gratis multiplayer. RTCW ET was mij betreft geen flop. Maar gratis. Dus hoe bepaal je dat. :)
Later was er ook nog Enemy Territory Quake Wars. Geen RTCW maar wel een flop geloof ik.
Maar degene die ik bedoel heet Wolfenstein. Uit 2009.

RTCW ET was mij betreft geen flop. Maar gratis. Dus hoe bepaal je dat. :)
je bedoeld eigenlijk "een gegeven paard niet in de bek kijken"... maar geheel los daarvan kan je er nutuulk wel een mening op nahouden...
hetzelfde gaat op voor (flut) synths van een paar honderd euro waarvan je zogenaamd ook niets kan zeggen omdat de prijs laag is, da's ook wat onzinnig dus...

Back