Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door dob
.........
En dat ene puzzelspel van HAL... Eggland Mystery ofzoiets?!

magic land dizzy ? maar dat was weer op de amiga dacht ik .

Origineel geplaatst ook door dob

.........En als iemand me de titel kan geven van een laat-msx2-spel dat een spelomgeving had van ongeveer vierkante blokjes, waarin je een te kiezen soort rond wezentje was.. dat was toen ook weer z'n tijd vooruit, grafisch.

Qbert misschien ?

NU pas besef ik dat die vroege sprites (van Konami soccer) en de Hyper Olympics.. eigenlijk dezelfde zijn als de Mario sprite. Waarom droegen ze allemaal snorren? Eenvoudig: de resolutie was zo laag, dat een mond eenvoudig niet in pixels vorm te geven was. ;{

Origineel geplaatst door anoniempje
en wie kent er nog die screensavers van rondt 1994 met bungee jumpene koeien varkens etc kon je de hoeveelheid bungeejumpende koeien/varkens op je scherm instellen en de sterkte/zwakte van de bungee elastieken :)
was erg leuk

weet iemand nog zo,n soort screensaver maar dan wat geupdated naar de maatstaven van vandaag

http://en.wikipedia.org/wiki/After_Dark

Classic Game Clip: Another World part 1 / part 2

anotherworld.jpg

binnen 17 min. uitgespeeld...

Origineel geplaatst door foxenberg
Die vond ik alleen wel retemoeilijk. Je had toch ook zo'n soort American Football?
klopt :D
on field football, van de zelfde makers ook

On_Field_Football.gif

was dat ergens voorbij dit punt?:

indy_1.jpg

en na een tijdje kwam je bij een grote kamer met 3 deuren en een grote ronde tafel (ofzoiets) in het midden waarop je op een bepaalde manier die 3 stenen schijfen, Earthstone, Moonstone en Sunstone moest leggen en dat zou dan weer op een bepaalde manier 1 van die 3 deuren openen... ik zou niet weten hoe het (ook alweer) moe(s)t... :confused:

het spel had trouwens ook 2 manieren om het te spelen; Wits" of "Team", dwz: of alleen, of samen met Sophia...

Te gek zeg! Na dat screenshot kan ik al helemaal niet meer wachten om opnieuw te beginnen! Het probleem was geloof dat ik drie stenen had en het hoofd van een statue en dat ik vijf zware objecten nodig had.. het is te lang geleden voor details, maar ik was in die tijd altijd met pc's aan het rommelen en speelde tussendoor vaker van die klik and grab adventures, heb laatst 'psychonauts gescored voor de ps2, gemaakt door de man achter oa. bovengenoemde, day of the tenticle, maniac mansion, monkey island, etcetera.. geweldig soort humor en gameplay wat je eigenlijk in geen andere games meer tegenkomt!

Aaaaah, the good ol' days!

49-0.jpg

Ik was verslaafd aan H.E.R.O. op de Commodore 64 en ook Blue Max en Impossible Mission hebben me van de straat gehouden.

Op de pc was mn eerste 'game' flight simulator 4 en de laatste in deze reeks houdt me nog steeds zoet.
Ook Myst en al zijn opvolgers heeft mij slapeloze nachten bezorgd.

Attachments

• h_e_r_o_02.gif
    h_e_r_o_02.gif
    6,3 KB · Bekeken: 136
er is nu ook een remake voor de P.C

En bedankt six :confused: .................
.......daar gaat m'n kans om de zondag een keer nuttig te besteden :D

Origineel geplaatst door Tom 32
.......daar gaat m'n kans om de zondag een keer nuttig te besteden :D
ik ben al tot aan level 5 gekomen! wedstrijdje? 8o)

volgens de site zijn de minimum vereisten als volgt:
http://www.elitepigs.de/held_requ.html

minimaal 64mb ram 8o)

moest ik wel ff ziekelijk om lachen...

Back