Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Het leuke van 375 Sega megadrive games is dat er verdomd weinig leuk spul overblijft ;)
In totaal bleven er bij mij 30 games over. Bij de SNES was dat aanzienlijk meer. Capcom,
Konami en Nintendo releaste namelijk ongeloofelijk veel voor de SNES. (tot heden ten dagen
de beste console naar mijn mening)

Alles aan die spelcomputer klopte. Mooie resolutie, lekker kleurenpalet, Snelle paralax scrolling,
extra video DSP voor rotatie en scrolling, Modjes ipv die gare OPL3 FM meuk die de megadrive
voorzag van muziek. En niet te vergeten de fijne RSI-vriendelijke joypads plus een shitload coole
games.

Tip : Parodius / Super Ghouls n Ghosts / Aleste / Plok / Super SWIV / Super Turrican / Tiny Toons
... en vele anderen ...

Laatst gewijzigd:
SNES. (tot heden ten dagen

SNES was inderdaad TOPTOPTOPTOPTOPTOPTOPTOP!!!!!!!!!!!
Speel nog steeds regelmatig Streetfighter II Turbo en bijna ALLE games op de SNES hebben mega gameplay en super graphics!

Tip : Plok

PLOK!!!!!! YEAHH!!!! Zo'n vette game he, met de echt OOOOOOOH zo vetste soundtrack voor een game OOIT!!!!! :okdan:

Het leuke van 375 Sega megadrive games is dat er verdomd weinig leuk spul overblijft ;)
In totaal bleven er bij mij 30 games over. Bij de SNES was dat aanzienlijk meer. Capcom,
Konami en Nintendo releaste namelijk ongeloofelijk veel voor de SNES. (tot heden ten dagen
yup yup maar ik was qua SNES nog maar bij de letter B dus ik verwacht nog heel wat... en idd, het viel mij ook op dat de games er over het algemeen beter uitzien... en wat betreft het uiteindelijk overblijven van de 375 (wat inmiddels bij mij nu al tegen de 500 was trouwens) games qua SEGA moet ik je ook gelijk geven...
eigenlijk zijn over het algemeen alleen de games die ik ook kende op de Amiga gaaf maar de Amiga was nutuulk superieur (o.a. modjes en betere in-game sounds)...

maar SNES heeft wel veel van die japanse rommel er tussen zitten, adventures met veel "lees text en druk op next" kinda shit... die gaan bij mij linea recta in den virtuelen prullenmand... en het valt mij op dat er iets te veel street fighter achtige games tussen zitten en ook sportgames, da's ook niet wat... (afgezien van racing dan)

Tip : Parodius / Super Ghouls n Ghosts / Aleste / Plok / Super SWIV / Super Turrican / Tiny Toons
... en vele anderen ...
ja wat wil je ook, GnG, SWIV en Turrican, super titles! de rest zal ik ff in den gaten houden :mega:

Laatst gewijzigd:
PLOK!!!!!! YEAHH!!!! Zo'n vette game he, met de echt OOOOOOOH zo vetste soundtrack voor een game OOIT!!!!! :okdan:
nou vooruit, hier izzi dan :D

ik vond het spel niet echt bijzonder trouwens, geef mij maar Sonic the Hedgefuck of (halve) Zool (2)... het recorden van audio is ook niet echt dat je zegt nou nou nou in ZSNES... wat omslachthuizerig, de t-ring... :erm:

Attachments

• PLOK!.gif
    PLOK!.gif
    22,4 KB · Bekeken: 100
  • PLOK!.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 110
ik vond het spel niet echt bijzonder trouwens, geef mij maar Sonic the Hedgefuck of (halve) Zool (2)... het recorden van audio is ook niet echt dat je zegt nou nou nou in ZSNES... wat omslachthuizerig, de t-ring... :erm:

Nee, PLOK! was wel een kutgame om te spelen, maar ik was altijd compleet verslingerd aan de muziek!

Die soundtrack zeg, DE TEEEERING, HOE VET GEDAAAAAN!!!!
Die gitaarsolo's man, potverdriedubbeltjes niet normaal meer.
Die blazers ook super, duidelijk trouwens JappenBlues dit! :)

De muziek van het level Beach was trouwens het allerallerallerallerAAAALLLLEEERRRR geweldigst OOOOIT!!!! Niet normaal meer, ik had dit vroeger op bandje opgenomen en ik heb dat bandje compleet grijs gedraaid. Behalve dat dit heel knap is gedaan voor Snes, is dit ook nog eens gewoon superdesupermuziek!!! JappenFusion!!!!! YEAH!!!!! (luister bijlage)

P.s. Ik heb gewoon SPCAmp geïnstalleerd voor Winamp en dan Uitvoer naar Nullsoft Diskwriter gekozen. 5 Seconden werk om een Snes muziekje over te zetten naar wav / mp3! :)

Attachments

• PLOK!_Beach.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 117
Nee, PLOK! was wel een kutgame om te spelen, maar ik was altijd compleet verslingerd aan de muziek!

Die soundtrack zeg, DE TEEEERING, HOE VET GEDAAAAAN!!!!
Die gitaarsolo's man, potverdriedubbeltjes niet normaal meer.
Die blazers ook super, duidelijk trouwens JappenBlues dit! :)

De muziek van het level Beach was trouwens het allerallerallerallerAAAALLLLEEERRRR geweldigst OOOOIT!!!! Niet normaal meer, ik had dit vroeger op bandje opgenomen en ik heb dat bandje compleet grijs gedraaid. Behalve dat dit heel knap is gedaan voor Snes, is dit ook nog eens gewoon superdesupermuziek!!! JappenFusion!!!!! YEAH!!!!! (luister bijlage)

P.s. Ik heb gewoon SPCAmp geïnstalleerd voor Winamp en dan Uitvoer naar Nullsoft Diskwriter gekozen. 5 Seconden werk om een Snes muziekje over te zetten naar wav / mp3! :)

ohjee, zijn de MDMA kristallen weer in 't land? ;) 8o)

wat doet ie dan pcies? legt ie een link tussen ZSNES en WINAMP ofzo?

ik vind het wel een beetje achterlijk dat de ZSNES niet gewoon on the fly wav en avi kan schrijven naar disk (dat kan Fusion ook) maar eerst alles intern in de emu opslaat... rare shit...

ohjee, zijn de MDMA kristallen weer in 't land? ;) 8o)

Hehehe... 8o)
Ik heb geen MDMA kristallen of whatever voor upper nodig om deze muzikale euforie te bereiken.
Zet mij een geweldig stukkie muziek op en ik 'up' helemaal uit mezelf!!! :okdan:

wat doet ie dan pcies? legt ie een link tussen ZSNES en WINAMP ofzo?

ik vind het wel een beetje achterlijk dat de ZSNES niet gewoon on the fly wav en avi kan schrijven naar disk (dat kan Fusion ook) maar eerst alles intern in de emu opslaat... rare shit...

SPCamp is gewoon een plugin voor Winamp die ervoor zorgt dat je .spc files kunt afspelen in Winamp. SNESamp en nog vele andere doen dit ook.
Dit heeft verder ook niets met ZSNES of welke andere emulator dan ook te maken. Je kunt ook geen roms draaien in Winamp, je zult echt de geripte muziek uit de roms (en dat zijn in het geval van de SNES .spc files) moeten afspelen in Winamp.

Logisch dat ZSNES niet on the fly wav e.d. kan schrijven. Dat vergt voor de maker van de emulator nogal wat programmeerwerk en het enige doel voor het overgrote deel van de mensheid (behalve dan muziekidioten als wij) van een emulator is het spelen van de games en niet het rippen / converten van muziek en beeld.

Als je beeld wilt capturen, zijn daar hele handige windows capture tools voor!

Je kunt ook geen roms draaien in Winamp
ja dat snap ik ook nog wel :P
je zult echt de geripte muziek uit de roms (en dat zijn in het geval van de SNES .spc files) moeten afspelen in Winamp.
ah ok, ik ga het eens ff proberen... wel raar eigenlijk dat ie er dan eerst een .SPC file van maakt...
Logisch dat ZSNES niet on the fly wav e.d. kan schrijven. Dat vergt voor de maker van de emulator nogal wat programmeerwerk
hoezo? de basis is al gewoon aanwezig hoor maar het moet nu indirect... andere emu's kunnen het wel on the fly zoals Fusion dus, CCS64, WINEAU enz... denk niet echt dat het super moeilijk moet zijn voor iemand die ook ff een emulator in elkaar timmert, als je beeld naar de monitor kan sturen kan je het ook wel ff DIRECT naar disk dumpen... want nu moet je dat als gebruiker na de tijd doen, helemaal realtime mee gaan zitten kijken terwijl ie dumped...
en het enige doel voor het overgrote deel van de mensheid (behalve dan muziekidioten als wij) van een emulator is het spelen van de games en niet het rippen / converten van muziek en beeld.
wel eens YouTube goed bekeken?? :yamaha: mensen willen dus JUIST hun speelkunsten vertonen middels video, dus er is zeker wel vraag naar...
Als je beeld wilt capturen, zijn daar hele handige windows capture tools voor!
gratis?

Laatst gewijzigd:
ah ok, ik ga het eens ff proberen... wel raar eigenlijk dat ie er dan eerst een .SPC file van maakt...

Hij maakt er niet eerst een .spc file van. Er zijn mensen die .spc files hebben gemaakt van alle roms / games van de snes. Die .spc files download jij van vaak dezelfde soort sites als waar jij je gratis roms download.

hoezo? de basis is al gewoon aanwezig hoor maar het moet nu indirect... andere emu's kunnen het wel on the fly zoals Fusion dus, CCS64, WINEAU enz... denk niet echt dat het super moeilijk moet zijn voor iemand die ook ff een emulator in elkaar timmert, als je beeld naar de monitor kan sturen kan je het ook wel ff DIRECT naar disk dumpen... want nu moet je dat als gebruiker na de tijd doen, helemaal realtime mee gaan zitten kijken terwijl ie dumped...

Daar heb je dan wel weer een beetje gelijk in! :)
Jammer inderdaad dat ze dat bij ZSNES niet hebben gedaan. Was blijkbaar toch teveel van het goede...

wel eens YouTube goed bekeken?? :yamaha: mensen willen dus JUIST hun speelkunsten vertonen middels video, dus er is zeker wel vraag naar...

Zekers, maar veel is er ook gewoon met windows capture tools of zelfs met hardware video capturing opgenomen. OF er is stiekem toch een Snes-emulator die video-dump-modus heeft!

gratis?

Ik had ooit een goede, die was gratis, maar zou niet meer weten hoe die heet. Is inmiddels al weer een jaartje of 5 geleden dat ik die heb gebruikt.

OF er is stiekem toch een Snes-emulator die video-dump-modus heeft!
dat zou leuk zijn ja... niet dat ik het ga gebruiken maar toch...

die Super Ghouls'n'Ghost is idd wel erg lachen...
zo ken ik hem volgens mij ook uit de arcade kasten uit de begin 80's :D

Laatst gewijzigd:
hoeveel kanaals is de SNES eigenlijk qua modjes? ik hoor ook dat ie kan pannen van links naar rechts... dit zou nutuulk gedaan kunnen worden door het linker kanaal (met dezelfde mono info dus) zachter te maken en de rechter harder en vice versa... op de amiga kon dit nutuulk ook alleen zou je met die constructie dan maar 2 geluiden overhouden (2chn x 2 dus)

hoeveel kanaals is de SNES eigenlijk qua modjes? ik hoor ook dat ie kan pannen van links naar rechts... dit zou nutuulk gedaan kunnen worden door het linker kanaal (met dezelfde mono info dus) zachter te maken en de rechter harder en vice versa... op de amiga kon dit nutuulk ook alleen zou je met die constructie dan maar 2 geluiden overhouden (2chn x 2 dus)

Ik heb echt geen enkel idee... dat is vast wel uit te zoeken op een of andere manier... ik ga er eens achteraan!

ff iets heel anders. Hep iemant van jullie toefallig een d64'tje van Polonaise en/of Revolverheld? Dat waren dus ook supergames.

* Sound Controller Chip: 8-bit Sony SPC700 CPU for controlling the Digital signal processor running at an effective clock rate around 1.024 MHz.
* Main Sound Chip: 8-channel Sony S-DSP with hardware ADPCM decompression, pitch modulation, echo effect with feedback (for reverberation) with 8-tap FIR filter, and ADSR and 'GAIN' (discretely controlled) volume envelopes.
* Memory Cycle Time: 279 Minutes
* Sound RAM: 512 kilobit(Kb) shared between SPC700 and S-DSP.
* Pulse Code Modulator: 16-Bit ADPCM (using 4-bit compressed ADPCM samples, expanded to 15-bit resolution, processed with an additional 4-point Gaussian sound interpolation).
* Note - while not directly related to SNES hardware, the standard extension for SNES audio subsystem state files saved by emulators is SPC_sound_format(.spc), a format used by SPC players.

Ik heb na jaren zoeken eindelijk Protector II weer gevonden. Een redelijk obscuur spel waarbij je een vliegtuigje bent wat mensen moet redden van de daken van wolkenkrabbers naar een in de buurt liggende stad voordat een ufo ze ontvoert en in een grote vulkaan flikkert. Als je dat vervolgens gedaan hebt blijkt het magma van de vulkaan langzaam naar die tweede stad te kruipen en moet je ze alsnog naar een veilige basis brengen, waar het uiteraard wemelt van de vijanden.

protector_ii_01.gif

Het is een Defender kloon met een twist, op de een of andere manier zijn Synapse games gewoon altijd een beetje unheimisch en wat mij betreft horen dat soort spellen (zoals Shamus Case II) eigenlijk tot de top van wat ik goed vind aan een C64 spel. Een heel mooi grafisch spel of met mooie muziek uit die tijd vind ik nu verschrikkelijk gedateerd aan doen, terwijl die hele rare, simpele en sfeervolle spellen zoals Cauldron II, Choplifter of H.E.R.O. gewoon 100% speelbaar blijven voor mij.

http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2006
http://nitros9.lcurtisboyle.com/protectorii.html

Enig idee wat je precies moet doen nadat je iedereen (minus een paar ongelukkigen) getransporteerd hebt naar de tweede stad?

Back