Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Wel een zeer goede educatieve game trouwens.
ja nou, daar kon Radarsoft niet aan tippen :D

ook leuk (destijds): http://www.abandonia.com/en/games/1030/Bioforge.html

bioforge_debut.jpg

en looien maar (van deze andere fijne classic game download site trouwens)

Was Rise of the Triad ook al genoemd trouwens? Verdomd goede muziek ook.
Leuke bijkomstigheid in tegenstelling tot Doom (1 en II) was ook wel dat je verticaal kon aimen.

Laatst gewijzigd:
Ik herinner me nog dat deze op teletekst altijd op nummer 1 stond in de computer spellen top 10 :)
Zonde dat ik het zelf nooit geprobeerd heb want ik zou het destijds erg leuk gevonden hebben geloof ik.
nu niet meer? ...dat vind ik dus juist het leuke van al die oude zooi, PC games ff spelen/proberen die ik destijds, pre 1998, niet kon spelen en vooral ook om te zien welke technieken er toen waren gebruikt om het er toch nog enigsinds cool uit te laten zien :koffie:

Deze van Courbois software uit Beuningen geloof ik. Die gasten organiseerde vroeger in Nijmegen 's zaterdags gebruikersdagen. Honderden Commodore computerfreaks. Zo af en toe zaten daar ook verdwaalde MSNix en Atariiiehiehie gebruikers die dan een beetje in de zeik genomen werden. Als ik daar naar toe ging kocht ik een paar doosjes floppies en copieerde me helemaal suf.

Edit: Niet Courbois maar Radarsoft dus.

Laatst gewijzigd:
Radarsoft PROUDLY presents my ass :). Die Cees Kramer had toch meer sucses op de MSX met zijn Topografie en De Grotten van Oberon.
Konami had het toch beter aangepakt in dit genre.

Konami was ook echt van de kiddy games natuurlijk. Ik viel wel voor die leuke kleurtjes en blije muziekjes.

YouTube - C64 Longplay - Snoopy

Deze van Courbois software uit Beuningen geloof ik. Die gasten organiseerde vroeger in Nijmegen 's zaterdags gebruikersdagen. Honderden Commodore computerfreaks. Zo af en toe zaten daar ook verdwaalde MSNix en Atariiiehiehie gebruikers die dan een beetje in de zeik genomen werden. Als ik daar naar toe ging kocht ik een paar doosjes floppies en copieerde me helemaal suf.

Edit: Niet Courbois maar Radarsoft dus.

Zoooo, dat heb ik vaak gespeeld! Had 'm niet thuis maar na schooltijd mochten we altijd computeren. Als je de 20 levels doorkwam begon die weer opnieuw bij level 1 maar dan ging 'ie sneller :) Da's pas jeugdsentiment!

Laatst gewijzigd:
Jezus, wat een misleidende titel. Smurf 2 (The revenge).
Alsof er daadwerkelijk battles plaatsvinden.

Radarsoft PROUDLY presents my ass :). Die Cees Kramer had toch meer sucses op de MSX met zijn Topografie en De Grotten van Oberon.
Konami had het toch beter aangepakt in dit genre.

YouTube - Athletic Land (1984) Konami MSX
het is zo te zien ook wel een beetje een kruizing tussen Pitfall (zonder de pits) en Hunchback...
wel een beetje suf dat er soms een scherm is waar je niets hoeft te doen (op 0:45 en 1:09 bijv.)...
Toen was 'ie dus al verouderd 8o)
dit spel was ook al redelijk oud (qua design) toen 'ie uit kwam:

dit soort gfx hadden C64 games nog in 1985 :P

Laatst gewijzigd:
Back