Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Grapjas. Starcraft 2 is de bom.
Kontroleer maar eens wat filmpjes van huskystarcraft op tjoep tjoep, dan ben je om en wil je niets anders meer.

Mijn favoriete games hebben allemaal - niet heel verrassend - goede muziek. The Last Ninja (commodore 64), Golden Axe (commodore 64), Outrun 2 (Xbox), Super Mario Land (gameboy), Monkey Island (PC), Mirror's Edge (Xbox 360).

Verder ben ik erg gek op adventures en first person shooters. Op de Amiga was "Valhalla And The Lord Of Infinity" een toppertje en alle delen van Monkey Island zijn ook niet verkeerd. De beste shooter is naar mijn mening Half Life 2.

De beste shooter is naar mijn mening Half Life 2.
qua graphics zeer impressive maar toch was HL1 revolutionairder eind jaren 90 :)
dat was zo'n beetje het eerste spel met een echt goed verhaal er in en eindelijk geen gelul meer van de persoon die je speelde (zoals bijv duke nog deed :D)
mja opzich had quake 2 ook nog wel een beetje verhaal maar dat was toch langer niet zo immersive...

Mee eens, maar ik kan me niet over de graphics van HL1 heen zetten. Het is wachten op de Black Mesa mod.
Duke is awesome! "It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum!"

Mee eens, maar ik kan me niet over de graphics van HL1 heen zetten. Het is wachten op de Black Mesa mod.
ah, dan ben je van de latere instap generatie dus ;) HL-1 graphics zijn voor 1998 best nog wel een toppertje...
en sowieso, een game met alleen maar super graphics en een slap verhaal is helemaal niets...
Duke is awesome! "It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum!"
mja maar Duke3D had NOG slechtere graphics en gameplay dan HL-1 :D

hmm ja, alle commander keen games vond ( en vind ik nog steeds) te gek, en mijn favoriet uit de jaren 90 is toch wel x-com terror from the deep.
Heb em eindelijk weer werkend op mijn oude PCtje, x-com enemy unknown is ook erg tof, maar vind de sfeer in terror from the deep leuker. En uh... Biomenace 1 2 en 3, dat was het wel meer speelde ik toen niet.

meaningful story my ass. Uiteindelijk zijn alle fps games the same shit in nieuwe zakken. Wapens graaien en paffen. Zeker de singleplayer modes.

meaningful story my ass. Uiteindelijk zijn alle fps games the same shit in nieuwe zakken. Wapens graaien en paffen. Zeker de singleplayer modes.
origineel is het ook zeker niet, maar toch... het blijft lachen om door zo'n grote 3D wereld heen te banjeren op z'n tijd...

Back