Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Doom was nutuulk opzich bijzonder omdat het weer flink (understement) wat tandjes hoger lag dan castle wolfenstein... maar 3D werd nutuulk pas echt volwassen bij Quake en qua storyline bij HL... bij HL lagen de items ook niet willekeurig op je pad zoals bij al die voorgaande games maar hadden een logische vindplaats... ook het 'in jezelf praten' was er niet meer bij hehe... "damn, I'm looking goooood" endergelijke :P

de 90's; toen een game nog op 1 enkele CD rom pastte en het meerendeel van de data bestond uit de audio tracks :D

Is deze al voorbij geweest? Speelde hem altijd in de arcade.

und deze; :D

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een spel van vroeger dat ik grijs speelde.

Een wazige omschrijving:

Je bent een commando in de jungle voor het merendeel denk ik, en 't is 2D alla Abe's odyssey. Verschrikkelijk moeilijk spel ook. Het was ook een arcade spel. In zo'n kast.

Donkey Kong Country op de SNES ruleerde ook wel vrij hard!
Van dit level was ik altijd heeeelemaal weg van de muziek:

back to the C64 oldskewl...

als er iemand is die het volgende (een 2011 release!) aan de praat krijgt en mij ff uit wil leggen hoe dan gaarne ende danck:

click pic...
blijkt dat tha maddafakka niet geschikt is voor mijn favoriete CCS64 emulator maar alleen voor dat op bepaalde punten vervelende VICE (ook al denkt de cum adore gebruikers onderbroek daar anders over)... maar de game zelluf is errug ok! :koffie:

Is dat ook een beetje speelbaar op een echte C64 of wordt het dan één groot swapfestijn net zoals dat spel met die hardrocker?

wod tze vok, DOS games in 2006?! 8D

5280.jpg

http://www.wieringsoftware.nl/sint/index.php?P=4&L=E

:dubbel:

dat was al heel wat in 1991 idd :koffie:
t'is wel wat abstract in retrospect met al die miniscule eilandjes waar huisjes op staan met zelfs gordijntjes voor de ramen :D
Jaaaaaa wierd dreams , die ken ik nog wel van de amiga
ah idd, wel knap dat het er op de C64 ook nog redelijk uitziet... het spel zelf is opzich wel uniek alleen wel wat willekeurig allemaal vinnik...

Back