Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

rednecks vs city zombie folk :P

zombie-trailer-park-platform-strategy-flash-game.jpg

"yeeeehaaaaaaw powers" hehe :D

http://2gamesonline.com/zombie-trailer-park

Laatst gewijzigd:
Grand Prix Legends - 1998

Ook in 2012 nog steeds ON-GE-LOOF-LIJK. Geen enkele racesimulator heeft me ooit zo'n gevoel van snelheid, nabijheid van andere auto's, duels en met name grip/slip gegeven. Dankzij de mod community is het spel nog steeds speelbaar, nog wat verder verfijnd, is het grafisch vooruit gegaan (het ziet er lang niet slecht uit met de mods!) en klankmatig ook zeer indrukwekkend.

Ik race nog steeds het 1967 F1 seizoen ook al zijn er ondertussen andere seizoenen en competities door mods beschikbaar. Maar 1967 F1 blijft de bom: vééél PK's en geen aerodynamica. Je zit dus steeds in je grip/slip cirkel te spelen bij het rijden. Niet dat constante powerslides de allersnelste methode zijn, maar subtiel overstuur is toch nooit ver te zoeken. :)

Dit is het enige racespel (simulator) waarbij ik regelmatig echt zucht omdat het weer eens duidelijk zéér nipt op het randje was. 10/10!

20080902025355.jpg

Rfactor is trouwens op de physics van GPL gebasseerd. Nascar2003 heeft ook dezelfde roots. Met GPL+Nascar2003+Richard Burns Rally heb je qua physics een supertrio.

Maar terecht sentiment. :)

En hoewel het grafisch niet meekan met wat bv een rFactor2 toont, is het voor mij(met de mods en alle auto's met high res textures) voldoende om mij helemaal in te leven. Je ziet die kunstwerken van uitlaten van de Ferrari en Honda, als je in je voorligger zijn gat rijdt zie je de kelken van de carbu's...perfect voor de sfeer. De graphics van 1998 hebben nog wel iets, maar je begint er nu toch wel heel duidelijk zijn 14 jaar in te zien. Het is origineel allemaal wat simplistisch getekend. :)

Ja, vertel mij wat! :D
Dit was de game waar ik zo'n dubbele Voodoo 2 12mb (in SLI) configuratie voor kocht. Voor bij m'n dubbele Celeron 300a @ 450 config... dan was je een bikkel... :D
Moet ik erbij zeggen dat ook de sound van GPL een heleboel deed. Dat lekkere rauwe...

Een andere racegame die ik echt overtuigend vond was Indy 500 op de Amiga. Crashes waren ook lekker spectaculair!

Met de mods zijn de sounds nog een eind verbeterd. Die sound bij 11000rpm doet ook vééél voor het snelheidsgevoel.

Voodoo² in SLI...voor mij ben je nog steeds een bikkel. Hoewel je met Celerons toch echt wel een mietje was. Ik had maar 1 Voodoo², maar wel een MMX processor. :D

Mijn PC destijds was niks speciaal, behalve het moederbord. In mijn onwetendheid had ik een (duurrrrr) moederbord gekocht met 1 MB L2 cache. Die specificatie haalde 10 jaar later nog bijna geen enkel moederbord. En het PCtje was er aardig kwiek door. :)

Die Celeron 300's waren niet bepaald voor mietjes. Ik heb nooit meer een systeem gehad dat zo moeiteloos overclockte naar anderhalf keer de stock speed... Het ABIT BP6 moederboard is nogsteeds soort van legendarisch... http://en.wikipedia.org/wiki/ABIT_BP6

Die Celeron 300's waren niet bepaald voor mietjes. Ik heb nooit meer een systeem gehad dat zo moeiteloos overclockte naar anderhalf keer de stock speed...

De vader van mijn huisgenoot werkte bij Intel. Die kon perfect verklaren waarom de lichtere processoren van een generatie soms veel verder te overclocken zijn dan de topmodellen. Men werkt namelijk vaak met 1 en dezelfde processor die men aan de hand van tests een bepaalde specificatie geeft. Als jouw processor omwille van 1 onbenullig testje met slechte uitkomst naar een celeron 300 gedowngrade wordt terwijl er uit hetzelfde type ook stevig hogere processoren rollen, zal je hem waarschijnlijk inderdaad stevig kunnen overclocken. Als je echter een Celeron hebt waarvan alle tests rechtvaardigen dat hij naar 300 gelabeled werd, dan zit er veel minder rek op.

Ik heb iets gelijkaardigs gehad met een eerste generatie Pentium 2 233. Diezelfde architectuur liep na verloop van tijd tot 350 ofzo uit de fabriek. De onze ging tot 300 stabiel.

Los daarvan is het uiteraard wel zo dat een Celeron 300 (voor sommige toepassingen) trager is dan een Pentium II 300, maar 2 Celeron 300's zullen samen wel wat sneller lopen dan een Pentium II 400. En als je ze dan nog overclockt ook ben je helemaal een raket. :)

Het was me destijds nooit opgevallen dat er NIN op de nailgun ammo staat in quake. :D Het blijft wel een mooie soundtrack van NIN bij Quake. Soms zet ik hem gewoon als CD op (de soundtrack staat als CD audio op de CD rom).

Mooi spul hoor :) Zelf heb ik ook een retro verzameling, maar dan in de vorm van 80's en 90's handhelds.

Back