Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

aangezien dan ik in 95 ben geboren heb ik in die kleine 5 jaar niet ongelofelijk veel gedaan. wel was ik helemaal verslaafd aan oddworld games

cool spel idd, een soort van downgrade van de arcade versie :D ...ik ben nooit verder gekomen dan joe pieter... eigenlijk bijzonder idioot grappig dat een sprite, die er een beetje met 1 oog dicht uitzag als een planeet, je een enorme satisfaction kon geven en hoe benieuwd je wel niet was om de volgende planeet te zien :dubbel:

cool spel idd, een soort van downgrade van de arcade versie :D ...ik ben nooit verder gekomen dan joe pieter... eigenlijk bijzonder idioot grappig dat een sprite, die er een beetje met 1 oog dicht uitzag als een planeet, je een enorme satisfaction kon geven en hoe benieuwd je wel niet was om de volgende planeet te zien :dubbel:

Ik kan me van de automatenhal Venus herinneren, een gesloten kast met een pilotenjoystick. De staande gewone Gyruss heb ik nooit gezien.

http://gamesdbase.com/game/arcade/venus.aspx

Venus ging tot Venus, Gyruss niet?

Weet je wat echt genieten is?
Mame en/of SNES emulators draaien op een Ipad (jailbreak nodig) en dan een iCade gebruiken.
Die wordt inmiddels perfect ondersteund, ziet er cool uit / meteen de 'echte arcade belevenis', fijne joystick en knoppen en niet eens te duur (ik kocht 'm voor 6 tientjes bij Bax).

geinag idd dat je nu met een mobiele arcade hall (wat zeg ik, complete hallen) kan rondhobbelen...
Venus ging tot Venus, Gyruss niet?
geen idee, ken'm ook niet echt verder maar Gyruss ging van pluto (de toen nog niet in status verlaagde planeet) tot aarde (dacht ik)...

iCade is erg leuk voor zover ik het op filmpjes heb gezien, maar draait ie de CPS1, CPS2 en Neo Geo roms ook smooth? Ik zou bijna een iPad(1) overwegen alleen al daar voor.

nou ja 'mobiel'... :P

icade_main_zoom.jpg

maar wat/waar connect het scherm dan met de knoppendoosch?

Die van het ploatje is 't prototuup - die deed helemaal niks, als 1 april grap zijnde.
Evengoed maakt de later uitgekomen versie (na enorme berg reacties) van 't merk Ion maakt gebruik van Bluetooth, doet 'n keyboard na.
Geen connector, geen slijtage, geen compatibiliteit issues. De kast zelf is zelf alleen maar een fancy standaard voor de Ipad met de joystick unit.
De key mapping wordt standaard ondersteund door enkele emulators op IOS / Cydia.
Muntje 'ingang' is trouwens werking / batterij indicator (met lampie).

Niet mobiel (dat hoor je mij ook niet beweren toch), wel tof.
Er is inmiddels ook 'n light versie (zonder kast), een mini versie (voor Iphone) en een old school NES controller van hetzelfde merk.

iCade is erg leuk voor zover ik het op filmpjes heb gezien, maar draait ie de CPS1, CPS2 en Neo Geo roms ook smooth? Ik zou bijna een iPad(1) overwegen alleen al daar voor.

In principe is iMame4all (de emulator in kwestie) gebaseerd op Mame 0.37b5 ("GP2X")
De ROMset die ik daarbij heb werkt gewoon goed. Dat zijn echter niet alle ROMs van tegenwoordig.
http://code.google.com/p/imame4all/wiki/GameList

Laatst gewijzigd:
Nuja, iMame4all werkt ook prima zonder iCade. Bijpassende ROMset erop, dan heb je die portable videohal wel te pakken.
En dan Outrun fullscreen via de analoge controls, dat brengt oprecht notensvol sentiment met zich mee, woar.

Laatst gewijzigd:
Outrun had geen analoge controls :) Zo leek het wel in de arcade met een stuur, maar dat was het niet.
Persoonlijk lijkt mij het scherm als controls een ware gruwel.

Back