Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

P.S. Mijn Lynx collectie is trouwens tekoop of teruil ;)

Iemand intresse, stuur ff een pb... graag alleen serieuze reactie aub..

t'iz nog ff wachten maar wat ziet het er al veelbelovend uit:

vortal_pic_114938-tn.jpg
vortal_pic_114939-tn.jpg
vortal_pic_114940-tn.jpg

De engine.
Een van de belangrijkste onderdelen van een spel is op welke engine het draait. Half-Life 1 draaide op een engine
van ID Software, voor Half-Life 2 heet Valve een eigen engine ontwikkeld: de V-Source (Valve-Source?) engine.
Op alle gebieden zet deze engine een verre stap vooruit vergeleken met andere engines. Een paar unieke features
op een rijtje.

Materialen.
Dit is misschien wel de grootste vooruitgang. De hele wereld in Half-Life 2 is opgebouwd uit materialen, net als
de echte wereld eigenlijk. Tafels zijn van hout, muren van steen en tonnen van staal. Op zich niet zo bijzonder,
maar er komt veel meer bij kijken. Ieder materiaal heeft eigenschappen: hoe zwaar is het (kan het drijven), hoe
moet het breken, kan het breken, hoe sterk is het, houdt het kogels tegen, welk geluid maakt het, etc. Op die
manier kan het spel realistisch voorwerpen omgaan.

Karakters.
Karakters zijn de laatste tijd flink beter geworden. In plaats van 1 blok als hand hebben ze 10 vingers gekregen
en bewegen de monden al een beetje mee. In het spel Freelancer waren gezichtsuitdrukkingen al een beetje te
zien, maar Valve gaat nog verder. In het gezicht van een persoon zitten al 40 spieren die ervoor zorgen iedere
emotie mogelijk is. De mond beweegt precies mee met wat er gezegd wordt en de ogen bewegen netjes.

Voertuigen & landschappen.
Voertuigen zijn iets wat bij veel spellen of magertjes gedaan wordt, of als ze er zijn, er geen mooie binnen
omgevingen zijn. Half-Life 2 heeft alles. De voertuigen zijn dankzij de physics minstens zo realistisch als in
een racespel als Need for Speed. Je hebt de vrijheid en landschappen van Battlefield 1942 en toch prachtige
binnenomgevingen. Vooral voor mods wordt dit aantrekkelijk, omdat het een hele nieuwe dimensie opent.

Gman.jpg
Walter.jpg
Antlion2.jpg

Half-Life 2

Laatst gewijzigd:
zo dat ziet er gelikt uit, vooral dat bovenste plaatje met die stad. ongelofelijk gedetailleerd. moet ik volgensmij wel eerst een nieuwe pc kopen voordat ik deze graphics aankan.

nou, je zou er bijna een nieuwe pc voor kopen want Half Life behoort tot de weinige moderne spellen die ik echt vet vind

Ik heb vernomen dat dit nog steeds met de oude engine is gemaakt.. en dat de makers ermee rekening hebben gehouden dat dit ook nog steeds speelbaar moet zijn op de tussen ( ) wat ouder machines...

Ik ben dus erg benieuwd hoe dit gaat worden..

Er zijn ook speciale videos te downloaden van HL2.. zie je pas hoe echt gaaf dit spel in elkaar zit...
Echt niet normaal meer...

Technology strafes forward!!

Maar voor my is het een buyer!!:okdan:

Die moderne spellen zuigen als geweldige, druipende beren. Als ik naar buiten kijk zie ik ook mooie graphics.

geef mij maar Pengo, en DEMON'S CREST (een flop trouwens, waarschijnlijk omdat het begin niet is zoals men verwachte... DUUUUH). , en de***** Megaman****** series.

------------------------------------
Als iemand Demon's Crest niet heeft uitgespeeld, tsja.. laat maar zitten dan.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

Die moderne spellen zuigen als geweldige, druipende beren. Als ik naar buiten kijk zie ik ook mooie graphics.

geef mij maar Pengo...
en ben je nog steeds Naton die niet ff mag uileven en op aliens en andere gedrochten mag schieten ;)
maar idd... ik heb nog nooit, als ik naar buiten keek, een pinguin ijsblokken zien schuiven... da's waar...

Origineel geplaatst door Erazotropa
Er zijn ook speciale videos te downloaden van HL2.. zie je pas hoe echt gaaf dit spel in elkaar zit...
Echt niet normaal meer...
heb je ook een link voor ons...? ben erg benieuwd! ...of zijn dat soms die in quicktime formaat?

HL1.jpg

...gewoon sfeervol
HL2.jpg

...Combine Soldiers, duistere mannen in 'Front 242 outfit'
HL3.jpg

...in gevecht met een Ant Lion
HL5.jpg

...war of the worlds...? welnee, het is maar een Strider...
HL4.jpg

...wat een spel...! we kunnen haast niet wachten op de release...

Laatst gewijzigd:
shit 8D

dat plaatje met dat ding op die 4 poten, lijkt net of je echt in dat spel zit en tegen dat ding opkijkt.

Gelukkig is er over 2 maanden weer pc-prive:L

Laatst gewijzigd:
Voor SNES RPG liefhebbers (ofwel de gaafste 2d adventures die er bestaan zoals Final Fantasy 4,5,6, Lufia 2, Terranigma, Zelda 3, Secret of Mana etc):

De Engelse vertaling van Star Ocean, het grootste SNES spel ooit (in bytes dus) (samen met het vergelijkbare en reeds geheel vertaalde Tales of Phantasia) is vrijwel helemaal klaar.
Zie www.dejap.com. De originele ROM moet je uiteraard zelf zien te vinden.

so-ss-08.gif
so-ss-12.gif

so-ss-23.gif
so-ss-37.gif

ik game sinds de collecovision, naar de atari commodore msx pc ps1 nintendo64 ps2 \
gamecube en de laatste tijd weer op de pc want ik heb nu een snelle internet verbinding
en game me rot met: america's army - army ops heerlijk online afreageren...

maarre games uit de past die me nog bijstaan als uren dagen en weken speelplezier:
zaxxon
green beret
yi ar kung fu

en het fustrerende : decathlon en summergames.... arghhhhhh

Back